Datu patēriņš pieaudzis pat divas reizes: cik gatavi ārkārtējai situācijai bija interneta operatori?
Valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ cilvēki daudz vairāk laika pavada mājās, gan mācību un darba, gan arī izklaides vajadzībām lietojot internetu. Vietā tamdēļ jautājums par to, vai mūsu valsts interneta tīkls šādai neierastai noslodzei uz pagaidām nenoteiktu laiku, ir gatavs.
Saskaņā ar ārkārtējās situācijas ietvaros noteiktajiem ierobežojumiem, mājās šajās nedēļās paliek gan skolēni, gan arī liela daļa darbspējīgo no privātā un valsts sektora.
Vērsāmies pie pašmāju lielākajiem interneta operatoriem, lai noskaidrotu, cik ļoti izmainījušies cilvēku paradumi aizvadītajā nedēļā un vai šī pakalpojuma sniedzēji ir tehnoloģiski gatavi turpināt to nodrošināt.
Pērk pieslēgumus un iekārtas darbam mājās
Mobilo sakaru operatora LMT klientu vidū šajās dienās ievērojami pieaudzis gan zvanu skaits, gan mobilā interneta patēriņš, saziņā ar Jauns.lv atklāja kompānijas prezidents Juris Binde.
Tāpat būtiski esot palielinājies pircēju skaits jauniem mobilā interneta pieslēgumiem un iekārtām attālinātam darbam, mācībām.
“Ievērojami vairāk nekā parasti šobrīd tieši pa dienu skatās LMT viedtelevīziju, kur pieejams plašs bezmaksas saturs, tai skaitā, daudz Latvijas filmu, seriālu un raidījumu gan bērniem, gan pieaugušajiem. Ārkārtas situācijā, kad arvien vairāk cilvēki pāriet uz attālināto darbu un mācībām no mājām, turklāt kopējas atpūtas vietā ievēro sociālo distancēšanos, šāda aktivitāte LMT mobilo sakaru tīklā ir pilnībā saprotama,” informēja LMT prezidents.
Sakaru pieejamība īpaši svarīga mediķiem
“Esam mobilizējuši papildu resursus, palielinot kapacitāti LMT tīkla darbības un pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšanai, ņemot vērā uzticamu mobilo sakaru nozīmi šādā starptautiska un nacionāla mēroga krīzes situācijā. Tomēr krīzes apstākļos ir svarīga ne tikai sociālā distancēšanās vai pašizolācija, bet arī sociāli atbildīga interneta izmantošana,” turpināja Binde.
LMT prezidents skaidroja, ka sakaru kanālu nepārtrauktība šobrīd, krīzes situācijā ir kritiski nepieciešama mediķiem, policistiem un citiem ārkārtas stāvoklī esošajiem dienestiem.
Līdz ar to sakaru kompānija aicina sabiedrību lieki netērēt resursus, ja tas nav nepieciešams.
Datu patēriņš pieaudzis divas reizes
Par līdzīgiem novērojumiem saistībā ar internetu ziņo arī tehnoloģiju un izklaides uzņēmums “tet” (iepriekš “Lattelecom”)
Saskaņā ar kompānijas vecāko sabiedrisko attiecību projektu vadītāju Lāsmu Trofimovu, ikdienā tīkla noslodzes “pīķi” ir darba dienu vakaros, bet brīvdienās ir vienmērīgāki – augstāki visu dienu.
“Savukārt šobrīd redzam, ka dienas laikā datu patēriņš pieaug apmēram divas reizes, joprojām nesasniedzot vakara “pīķi”, kā arī nedaudz – apmēram par 10% – pieaug vakara stundās,” atklāja uzņēmuma pārstāve.
“Tet” infrastruktūrā ir veiktas lielas investīcijas un viss būvēts tā, lai būtu rezervē divkārši, kas nozīmē, ka gadījumā, ja viena iekārta vai kabelis nestrādātu, tā darbību pārņemtu otrs,” piebilda Trofimova.
Viņa uzsvēra, ka “tet” interneta klientiem neesot, par ko uzraukties, jo interneta ātrums, jauda un stabilitāte pietikšot visiem.
“Tīkla noslodzes riskus neredzam, arī prognozējot, ka arvien palielināsies cilvēku skaits, kas strādā no mājām. Turklāt ikviens interneta fiksētais tīkls, un jo īpaši optiskais tīkls spēj nodrošināt daudz lielāku stabilitāti visas diennakts laikā, jo tā abonēto kapacitāti lieto konkrētā mājsaimniecība – tā darbību galvenokārt ietekmē konkrētās mājsaimniecības, nevis visu apkārtējo mobilo sakaru torņa lietotāju interneta lietošanas apjomi,” skaidroja “tet” pārstāve.
Mobilie operatori par noslodzi nesatraucas
Savukārt mobilo sakaru operatora “Tele2” sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis Jauns.lv atklāja, ka zvanu plūsma tīklā ir palielinājusies par 40%, bet datu patēriņš par 20%.
“Šobrīd “Tele2” tīkls funkcionē labi un tam ir kapacitātes rezerves, jo tas ir būvēts pārdomāti, lai spētu izturēt pietiekami lielu slodzi, ar kādu tam šobrīd un tuvākajā laikā būs jāsaskaras. Mēs nepārtraukti, visu diennakti sekojam līdzi tīkla darbībai un reaģējam, ja tas nepieciešams. Mūsu tehniķi izbrauc uz notikumu vietām, lai veiktu darbus bāzes stacijās,” piebilda kompānijas runasvīrs.
Tāpat noritot arī ierastais darbs pie tīkla attīstības – tiek uzstādītas jaunas bāzes stacijas dažādās vietās Latvijā.
Arī mobilo sakaru operators “Bite” ir drošs par savām spējām tikt galā ar strauji pieaugošo interneta pieprasījumu.
Uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Una Ahuna-Ozola informēja, ka pēdējās nedēļas ietvaros datu patēriņš ir audzis aptuveni uz pusi, taču sūdzību par pakalpojumu kvalitāti līdz šim neesot bijis. Neesot arī konstatētas nekādas problēmas.
“Bite” pārstāve gan atklāja, ka īstais pārbaudījums būšot nedēļa no 23. marta līdz 29. martam, kad darbam un mācībām mājās pievērsīsies vēl lielāks skaits iedzīvotāju.
“Bite” ik gadu iegulda 10 miljonus tīkla kapacitātes attīstīšanā. Nākamās nedēļas rādīs, pie kā vēl ir jāstrādā,” piebilda kompānijas sabiedrisko attiecību speciāliste.
Jaunākie dati saistībā ar Covid-19
Kā liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) jaunākie dati (23. marts), kopumā ar Covid-19 saslimušo skaits valstī sasniedzis 180 cilvēkus.
Aizvadītājā diennaktī veikti 987 izmeklējumi personām ar aizdomām par saslimšanu ar Covid-19, savukārt līdz šim Latvijā kopumā veikti 6114 šādi izmeklējumi.
Jau ziņots, ka no 13. marta līdz 14. aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojošu pasākumu ar mērķi ierobežot vīrusa izplatību.