Covid-19 dēļ arī Latvijā cilvēki pamatīgi iepērkas
Pēdējo divu nedēļu laikā vairākiem pārtikas produktiem strauji pieaudzis pieprasījums, kas liecina, ka daļa Latvijas iedzīvotāju veido pārtikas rezerves saistībā ...
Ārkārtas situācijas dēļ mainījusies pircēju uzvedība
Nacionālā pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI dati liecina, ka Latvijā izsludinātās ārkārtas situācijas dēļ ir mainījusies pircēju uzvedība pārtikas veikalos. Lai arī daudzi pircēji pērk ilgstoši uzglabājamas preces, šī tendence vairāk raksturīga lielo pilsētu iedzīvotājiem. Tomēr pēdējo dienu laikā ir novērojams, ka uz veikaliem nāk daudz mazāk bērnu, pircēji, izvairoties no lielo veikalu drūzmas, daudz biežāk iepērkas piemājas veikalos. Tāpat intensīvi pērk arī svaigos produktus un vairāk plāno gatavot mājās.
“Lai gan pārtikas produktu krājumi noliktavās ir pietiekami, un šobrīd intensīvi strādājam, lai nodrošinātu biežākas piegādes veikaliem, pēdējās divās dienās, protams, ir būtiski pieaudzis pieprasījums pēc pirmās nepieciešamības precēm – pārtikas, higiēnas produktiem, sadzīves precēm. Ir pieaudzis gan pirkumu skaits, gan vidējā pirkuma lielums, taču šajās dienās ir novērojamas arī dažādas citas tendences – cilvēki vairāk iepērkas vienatnē, veikalos ir mazāk bērnu. Tāpat esam ievērojuši, ka pircēji biežāk izvēlas apmeklēt piemājas veikalus, kur nopērkams viss ikdienai nepieciešams, taču neveidojas pircēju pūļi. Drūzmēšanās veikalos un lielu pirkumu izdarīšana vairāk raksturīga lielpilsētu iedzīvotājiem – lauku reģionos pircēji ir racionālāki,” stāsta SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.
L.Vārtukapteine arī norāda: “Cilvēki pastiprināti iepērkas ne tikai tāpēc, ka sabiedrībā jūtama zināma spriedze, bet arī praktisku apsvērumu dēļ - slēgto skolu un attālināto darba iespēju dēļ cilvēki daudz vairāk laika plāno pavadīt mājās, vairāk gatavos paši, neizmantojot sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus, tāpēc mājās būs nepieciešams vairāk pārtikas. Tiek pirkti svaigie produkti, dārzeņi, preces mājās gatavojamai maltītei.”
“Gan piegādātāju noliktavās, gan loģistikas centrā ir preču krājumi, tāpēc aicinām pircējus sev nepieciešamās lietas, sevišķi pārtikas preces, iegādāties saprātīgos apjomos, lai vēlāk neapēstie produkti nav jāmet atkritumos!” skaidro L.Vārtukapteine.
Sortiments tiek veidots tā, lai katrā preču kategorijā veikalos vienlaicīgi būtu nopērkami dažādu zīmolu produkti, tāpēc, pat, ja veidojas īslaicīgs viena zīmola preces trūkums, veikalā noteikti var atrast alternatīvas. Veikalu darbinieki preču krājumus plauktos atjauno visu laiku.