foto: LETA
Sestdien Ģertrūdes ielas posmu atvēlēs gājējiem un velobraucējiem
Blaumaņa iela atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm./Ilustratīvs attēls.
Runā Rīga
2020. gada 3. marts, 11:53

Sestdien Ģertrūdes ielas posmu atvēlēs gājējiem un velobraucējiem

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību

Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 7.martā, Ģertrūdes iela posmā no Brīvības ielas līdz Aleksandra Čaka ielai tiks atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm, informē Rīgas domes Satiksmes departamenta Sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Dimante.

Kā informē idejas autori - Centra attīstības biedrība - uzņēmēji šādu iniciatīvu ir novērtējuši un plāno dažādas publiskas aktivitātes, lai padarītu šo vietu atraktīvāku. 

Ģertrūdes ielas iedzīvotāji, kuri savas automašīnas novieto iekšpagalmos, aicināti jau laicīgi saplānot savu dienu tā, lai līdz sestdienas plkst.10.00 izbrauktu no iekšpagalmiem un atgrieztos mājās tikai ap plkst.20.00. Savukārt tie autovadītāji, kuri ir iegādājušies mēneša abonementu vai iedzīvotāja karti, automašīnu varēs novietot blakus esošo paralēlo ielu stāvvietās bez maksas. Arī Akas ielas iedzīvotājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem, proti, automašīnu stāvvietas uz diennakti tiks slēgtas jau piektdienas vakarā no plkst.20.00. 

foto: Rīgas dome

Nepieciešamības gadījumā autotransporta nokļūšana Ģertrūdes ielas iekšpagalmos tiks organizēta no Kr.Barona ielas puses, veicot labos pagriezienus.

Ģertrūdes ielas uzņēmēji aicināti šo pilsētas iniciatīvu izmantot kā iespēju savā labā. Kā liecina aptaujas dati pēc Tērbatas un Blaumaņa ielu mobilitātes eksperimentiem, vietējo kafejnīcu un tirdzniecības vietu apmeklējums un peļņa var pieaugt pat līdz 30%.

Kā ziņots, Rīgas dome katra mēneša pirmajā sestdienā plāno slēgta privātajam transportam kādu no centra ielām, atvēlot to gājējiem un velobraucējiem. Mobilitātes eksperimenta mērķis ir atdzīvināt Rīgas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību.  

Pirmā vieta, ko slēdza privātajam transportam bija Tērbatas iela, ko atzinīgi novērtēja ne tikai uzņēmēji, bet arī iedzīvotāji. Tūkstošiem cilvēku atnāca apskatīties ielu pat janvārī, kas laika apstākļu ziņā nav tas pateicīgākais mēnesis, neskatoties uz to, ka nekādi īpaši pasākumi netika organizēti.