Pēc 30 smago roku nomaina smagā dzīve. Koncertu rīkotāji atzīst: uz koncertiem nāk tikai jaunieši
Latvijā cilvēkiem pēc apmēram 25 gadu vecuma sasniegšanas rokkoncerti vairs nav tik aktuāli, "Nabaklab" diskusijā par mūzikas pasākumu apmeklēšanas kultūru Latvijā sacīja Rīgas kluba "Depo" vadītājs Guntis Vanags.
Viņš esot novērojis, ka Latvijas roka paaudze ir ļoti jauna, turklāt Latvijā nav roka tradīcijas. "Roka paaudze ir apmēram līdz 25 gadiem, tiem, kas ir vecāki, kas pabeiguši mācīties, sākuši strādāt un dabūjuši labu darbu, vairāk prātā ir cīnīšanās par dzīvi nevis roks," norādīja Vanags.
Vienlaikus viņš skaidroja, ka Latvijā nav tradīcijas, ka arī pēc 30 gadiem cilvēki turpinātu apmeklēt rokkoncertus. "Pēc 25 gadiem labāk izvēlās ar draugiem aiziet pasēdēt krogā nevis iet uz rokkoncertu."
Pēc Vanaga domām, šādu situāciju radījuši padomju laiki, jo plašāka Latvijas publika nav izbaudījusi ne panka, ne rokenrola, ne disko ēru, kas bija galvenokārt sastopama pagrīdes mūzikas cienītāju vidū.
Vienlaikus diskusijā festivāla "Laba daba" rīkotājs Madars Štramdiers norādīja, ka mūzikas pasākumu apmeklēšana no viena grāvja nonākusi otrā, jo, ja kādreiz neviens nezināja, kas notiek pagrīdē, tad, attīstoties digitālajai pasaulei, izvēle ir kļuvusi tik plaša, ka galu galā vieglāk ir palikt mājās un nekur nedoties.
Arī festivāla "Klang" rīkotājs Edgars Rakovskis norādīja, ka digitālā pasaule ir ne tikai daudz devusi, bet arī daudz atņēmusi. Patlaban mūziķiem ir jāizdara milzīgs sagatavošanās darbs, lai panāktu, ka mūzikas pasākumu apmeklē. "Man šķiet, ka runa ir par to, kas tiek piedāvāts apmeklētājiem, tātad koncerta, festivāla, teātra izrādes vai mākslas galerijas saturs un reklāma - stāsts, kas tiek ap šo pasākumu vai notikumu radīts," pauda Rakovskis.
Tāpat viņš teica, ka pasākumam jārada saturs, kas ir interesants cilvēkam pašam un pārējiem cilvēkiem un jādara saturs zināms plašākai sabiedrībai. "Nevar radīt 15 ierakstus, nevienam par to neteikt, sarīkot vienu koncertu un cerēt, ka būs izpārdots viss "Palladium", tā nenotiek," skaidroja Rakovskis.
"Mākslinieks nevar gribēt panākumus vai apmeklētājus, ja pats neko nedara. Viņš rada mākslu, bet viņam ir arī jāsaprot, ko pēc tam ar produktu darīt," atzīmēja Rakovskis.
LETA/Foto: Ieva Lūka/Evija Trifanova/LETA/Facebook