SEB banka aicina uzmanīties: krāpnieki e-pastos mēģina izdibināt privātus datus
Vairāki iedzīvotāji ziņo par šonedēļ saņemtiem savādiem e-pastiem, kuri it kā izsūtīti SEB bankas vārdā. Tajos cilvēki latviešu valodā tiek aicināti ielogoties savā interneta bankā - drošības apsvērumu dēļ.
Saņemto viltus e-pastu teksts izskatās šādi:
Banka aicina nesekot e-pastā saņemtajiem norādījumiem
SEB bankā Jauns.lv apstiprināja, ka dienas otrajā pusē Klientu centrā ir saņemti pirmie klientu zvani ar jautājumiem, vai tiešām banka veikusi konkrētā e-pasta izsūtīšanu un lūdz veikt informācijas pārbaudi krāpnieku norādītajā saitē.
“Informējām klientus, ka tas nav SEB bankas izsūtīts e-pasts un to var pārbaudīt, apskatot izsūtītāja e-pasta adresi. Vēlreiz uzsveram, ka banka nekad nelūdz ievadīt personīgos datus e-pastā pievienotās saitēs. Personīgo datu atjaunošana saziņai ar banku, ja to nepieciešams veikt, piemēram, telefona numura nomaiņu vai e-pasta adreses nomaiņu, jāveic tikai un vienīgi, ievadot internetbankas adresi pārlūkprogrammas adrešu ievades laukā. Pēdējo mēnešu laikā esam novērojuši vairākus mēģinājumus ne tikai SEB bankas, bet arī citu banku klientiem nosūtīt šādus krāpnieciskus e-pastus,” pauda SEB bankas Korporatīvās komunikācijas pārvaldes vadītāja Agnese Strazda.
SEB banka veic visas iespējamās darbības, lai informētu klientus par nepieciešamību ignorēt šāda veida aicinājumus.
Šobrīd Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija CERT aktīvi iesaistās, lai identificētu krāpnieku izcelsmes valsti. Banka sadarbojas ar institūciju, lai identificētu uzbrucējus un likvidētu pikšķerēšanas vietni.