foto: LETA
Mārupes skolēni matemātiku apgūs restorānā "Hercogs", bet ķīmiju - "Madarā"
"Madara Cosmetics" ražotnē Mārupē vietējie skolēni var apgūt ķīmiju un dabaszinības.
Tava izglītība
2019. gada 8. septembris, 06:51

Mārupes skolēni matemātiku apgūs restorānā "Hercogs", bet ķīmiju - "Madarā"

Kas Jauns Avīze

Matemātikas stundas restorāna "Hercogs", ķīmija uzņēmumā "Madara Cosmetics" – Mārupes pamatskolas skolēniem jaunais mācību gads būs citāds nekā ierasts.

Stundas tagad vada arī novada uzņēmumu vadītāji un darbinieki. Vecāku iniciatīvas grupa, skolas administrācija un skolotāji kopīgi izstrādājuši programmu "Skola dodas dzīvē – dzīve ienāk skolā", ieviešot "Skola 2030" idejas.

7. un 9. klasēm matemātikas, fizikas, dabaszinību un bioloģijas stundas notiek arī ārpus skolas sešos Mārupes uzņēmumos, bet stundas skolā kopā ar skolotājiem vada uzņēmumu pārstāvji. Piemēram, starptautiskās lidostas "Rīga" speciālisti vada bioloģijas nodarbības par putnu sugām un balsīm, uzvedību, migrāciju un ko tie var nodarīt vislielākajam putnam –lidmašīnai.

7. klase restorānā "Hercogs" skolas programmā paredzētās matemātikas zinības – vienādojumus, simetriju, grafikus un citus uzdevumus – apgūs, veidojot ēdienkartes, aprēķinot produktu daudzumu, izmaksas, nepieciešamo uzcenojumu, un visbeidzot vienā nodarbībā reāli strādās kā viesmīļi. 9. klase fiziku mācīsies arī uzņēmumā "Termex", kas sniedz profesionālu servisu lielākajiem tirdzniecības tīkliem un viesnīcu ķēdēm. Ķīmiju un dabaszinātnes palīdzēs apgūt "Madara Cosmetics" pārstāvji, kas stāstīs, rādīs un iesaistīs skolēnus, apgūstot neorganisko vielu izmantošanu kosmētikā, tās produktu izgatavošanu, vielu iegūšanu no augiem, vielu agregātstāvokļus un termisko apstrādi.

Mārupes pamatskolas direktore Sigita Sakoviča norāda: “Reformas mērķis ir lietpratīgs skolēns, kas prot risināt reālās dzīves izaicinājumus un veidojas par laimīgu un atbildīgu personību.” Uzņēmējs un vecāku iniciatīvas grupas dalībnieks Silvestrs Savickis papildina, ka bērniem ir ļoti svarīgi jau skolas solā saprast lielās dzīves likumsakarības un skolā mācītā izmantojumu reālā vidē – dabā, pilsētā, darbā. Paredzēts pakāpeniski palielināt gan attīstības programmā iesaistīto klašu, gan uzņēmumu skaitu.