Rīgas Sociālais dienests sniedz nepieciešamo palīdzību PNB bankas klientiem
foto: LETA
Runā Rīga

Rīgas Sociālais dienests sniedz nepieciešamo palīdzību PNB bankas klientiem

Jauns.lv

Rīgas Sociālais dienests (RSD) jau no piektdienas, 16. augusta, sniedz nepieciešamo palīdzību rīdziniekiem, kuriem ir konti AS „PNB Banka” un kuri nevar piekļūt saviem naudas līdzekļiem. Par to otrdien, 20. augustā, Rīgas domes Sociālo jautājumu komiteju informēja Rīgas domes Labklājības departamenta pārstāvji.

Rīgas Sociālais dienests sniedz nepieciešamo palīd...

Pagājušajā nedēļā tika apturēta AS „PNB Banka” darbība, tādēļ klienti pagaidām nevar piekļūt saviem naudas līdzekļiem līdz tiks sākta garantēto atlīdzību izmaksa. Labklājības departaments informē, ka rīdzinieki, kuriem ir konts tikai AS „PNB Banka” un kuri palikuši bez naudas iztikas līdzekļiem, var vērsties RSD, lai saņemtu atbalstu pamatvajadzību nodrošināšanai un psiholoģisko palīdzību pēc nepieciešamības.

RSD palīdzību piešķir, izvērtējot katru gadījumu individuāli, ņemot vērā normatīvo aktu nosacījumus, kā arī tiek izvērtēta un pārbaudīta katra klienta sociālā situācija.

Piektdien uz Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni atskanēja desmit zvani, un uz Rīgas Sociālā dienesta tālruņiem zvanīja 15 cilvēki. Visi vēlējās uzzināt vispārīgu informāciju, kas arī tika sniegta, vadoties pēc Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) mājas lapā publicētās informācijas. Piektdien arī tika apzvanīti RSD klienti, kam bija konts šajā bankā, un informēti par nepieciešamību atvērt kontu citā bankā, lai varētu veikt sociālo pabalstu pārskatījumus.

Tāpat jau piektdien visos 11 RSD teritoriālajos centros pie informācijas dēļiem tika izvietota informācija, kur saņemt palīdzību, darbinieki bija un ir gatavi operatīvi reaģēt uz klientu situācijām, kas skar pamatvajadzības, kā arī iesaistīties klientu konsultēšanā un sociālās palīdzības saņemšanas procesā.

Pirmdien visos RSD centros strādāja atsevišķi nozīmēti cilvēki, kas pieņēma iesniegumus no klientiem par kontu maiņu, tāpat informatori turpināja atbildēt uz zvaniem, darbs ritēja saskaņoti un organizēti. Visi atnākušie, pirmdien to bija vairāk nekā 90 cilvēki, uzzināja par tālākajām darbībām, un dokumenti tika sakārtoti.

Uz visiem tālruņiem kopā saņemti vairāk nekā 120 zvani. Informācija jau no piektdienas pieejama arī mājas lapā: www.ld.riga.lv. Klienti neinteresējās par sociālo palīdzību, bet gan ko darīt tālāk, un ar saņemto informāciju bija apmierināti. Vienā gadījumā tika piešķirta pārtikas paka, jo kliente sūdzējās, ka iztērējusi otrdien saņemto pensiju.

Pēc naudas pabalsta neviens klients nevērsās, un arī vienā gadījumā izvērtējot situāciju, tas nepienācās. Rīgas Sociālais dienests turpina strādāt paaugstinātas spriedzes apstākļos, lai apkalpotu visus klientus, kas vēršas pēc jebkādas informācijas vai palīdzības.

Klienti – rīdzinieki, kuriem ir konts tikai AS „PNB Banka” un kuriem ir nepieciešams atbalsts, aicināti vērsties pēc konsultācijas šādos Rīgas Sociālā dienesta teritoriālajos centros: Latgales rajona iedzīvotāji – Avotu ielā 31 k-2, Pārdaugavas rajona iedzīvotāji – E. Smiļģa ielā 46, Ziemeļu rajona iedzīvotāji – Brīvības gatvē 266 no 9.00 līdz 17.00.

Neskaidrību gadījumā aicinām zvanīt uz Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055 darba dienās no plkst. 9.00 līdz 17.00. Ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte (darbinieks atzvanīs un atbildēs uz jautājumu darba laikā).

Jebkurš iedzīvotājs, neuzrādot nekādus dokumentus, var vērsties zupas virtuvēs – Daugavgrīvas ielā 1 (darba dienās 12.00 – 13.00), Kr. Barona ielā 56 (katru dienu, izņemot svētdienas, 9.00 – 10.00), Kr. Barona ielā 126 (katru dienu 12.00 – 13.00), Laktas ielā 8 k-1 (darba dienās 10.00 – 11.00).

Rīdzinieki ēdienu var saņemt arī sešās siltā ēdiena izsniegšanas vietās, uzrādot Rīdzinieka karti, kurā elektroniski ir ievadīta Rīgas Sociālā dienesta izziņa: par atbilstību trūcīgas ģimenes (personas) statusam; par atbilstību maznodrošinātās ģimenes (personas) statusam; par ēdināšanas pakalpojuma saņemšanu.

Klientiem, kuriem līdz šim bija konts AS „PNB Banka” jāvēršas pie sava sociālā darbinieka un jāiesniedz dati par jauno bankas kontu, lai nodrošinātu turpmāko sociālās palīdzības saņemšanu.

Aicinām sekot līdzi aktuālajai informācijai Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājaslapā: www.fktk.lv. Mājaslapā ir pieejama jautājumu un atbilžu sadaļa, kā arī norādīti informatīvie tālruņi, pa kuriem zvanīt „PNB Banka” klientiem no plkst. 9.00 līdz plkst. 20.00.