Elles loki pa Rīgas slimnīcām! Liek apbraukāt pusi pilsētas, lai no pirksta izspiestu strutas
Absurdu situāciju nācās piedzīvot kādai jaunai sievietei. Viņu kā futbola bumbu mediķi mētāja no vienas slimnīcas uz otru, jo dakteri nevēlējās iztīrīt sāpošo pirkstu no strutām un uz tā uzziest ārstniecisku smēri. Lai saņemtu elementāru medicīnisko palīdzību, viņai bija jāiziet deviņi elles loki.
Kad cilvēkam rodas kādas problēmas ar veselību, viņš, protams, nelasa vis Veselības ministrijas izdotās instrukcijas par ārstniecības iestāžu birokrātiju, bet dodas uz tuvāko medicīniskās palīdzības vietu. Tā arī darīja jauniete – viņa devās uz tuvāko slimnīcu. Bet rezultātā iznāca nepatīkama ekskursija pa Rīgu – no vienas slimnīcas uz otru. Rezultātā gan viņa saņēma viselementārāko medicīnisko palīdzību, bet ar lielām grūtībām…
Elles loki pa galvaspilsētas slimnīcām
Oskars Putniņš savā „Facebook” profilā raksta: „Draudzenei pirkstā trāpījusi infekcija - uzblīdis, struto un trešo dienu ļoti sāp (nevar pagulēt). Sīkums, bet tomēr nolēmām aizbraukt uz slimnīcu, lai iztīra, jo pašiem jau trešo dienu nekas nepalīdz.
Epizode nr. 1.: Braucam uz centru – Rīgas pilsētas 1. slimnīcu. Noparkojamies un aizejam līdz slimnīcai, bet tur paziņo, ka šeit tikai stacionārs. NEVAR PALĪDZĒT! Saka, lai braucam uz traumām Duntes ielā.
Epizode nr. 2.: No 1. slimnīcas braucam uz Duntes ielu. Noparkojamies, aizejam uz slimnīcu, bet tur uzņemšanā saka, ka viņi NEVAR PALĪDZĒT! Saka, lai braucam uz Gaiļezeru. Sakām, ka vajag tikai iztīrīt pirkstu, nevis orgānu transplantāciju, bet nē, nevarot palīdzēt.
Epizode 3.: Aizbraucam no Duntes ielas uz Gaiļezeru. Noparkojamies un ejam uz slimnīcu. Uzņemšanā neviena nav. Labi, ka nav mirstamā kaite, jo pilnīgi tukša uzņemšana, ne apsarga, ne reģistratūrā kāds. Vienīgi numuriņu var paņemt un skatīties TV. Pēc 20 minūtēm tomēr atveras vienas no durvīm un aicina iekšā. Apskata pirkstu un pēc tam uzjautā personas datus, dzīves vietu, un tamlīdzīgi. Un tad saka, ka NEVAR PALĪDZĒT - šeit tikai nopietnā ķirurģija! Priekš kam tad datus ņēma, lai nodotu atskaiti cik daudz pacientu bijis!? Saka, lai braucam uz Biķerniekiem. Mums tikai pirkstu iztīrīt!!!
Epizode nr. 4.: Braucam no Gaiļezera uz Biķerniekiem. Noparkojāmies un ejam uz uzņemšanu. Tur uz mums nikni skatās un aizrāda, ka esam par vēlu atbraukuši! Ar ne mirstamajām traumām vajag pa dienu braukt. Beigās tomēr ar dikti neapmierinātu seju ārste mūs pieņem. Tālāk bez anestēzijas nogriež visu lieko, iztīra, uzsmērē smēri un sūta prom, protams, ar daudz pārsteidzošiem komentāriem par mums.
Atgādina joku, ar cik paņēmieniem var ielikt ziloni ledusskapī? Ar trim! Uz cik slimnīcām jāaizbrauc, lai iztīrītu pirkstu no strutām? Vai tiešām ārsti tik bezpalīdzīgi, ka nevar iztīrīt pirkstu un uzlikt zāles? Brīnos, ka vēl uz Stradiņiem nesūtīja - tā laikam vienīgā slimnīca Rīgā, kurā mēs nebijām!”
Savukārt Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāve Inguna Potetinova Kasjauns.lv teica: „Cilvēkiem aktīvāk būtu jāizmanto piemājas poliklīniku dežūrārstu pakalpojumi, tā vietā, lai brauktu un sēdētu rindās lielajās slimnīcās. Nacionālā veselības dienesta mājas lapā visi var uzzināt, kur viņam ir tuvākais dežūrārsts. Jāsāk aktīvāk popularizēt vietējo rajonu veselības centru dežūrpersonāla iespējas, tas varētu atslogot mūs kā universitātes slimnīcu, kurai ar šādiem un līdzīgiem gadījumiem nebūtu jānodarbojas, tieši tāpat kā tas ir visā Rietumu pasaulē”.
BEZSPĒCĪGIE LATVIJAS ĀRSTI !!!Draudzenei pirkstā trāpījusi infekcija - uzblīdis, strudo un trešo dienu ļoti sāp (nevar...
Posted by
on
Slimnīcu uzņemšanas nodaļās palīdzība tikai nopietnos gadījumos!
Nacionālā veselības dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Māra Āboliņa Kasjauns.lv aprakstītajā situācijā neko diži absurdu nesaskata. Viņa drīzāk izsaka pārmetumus pacientei – kāpēc viņa nav rīkojusies ātrāk un nav zvanījusi ģimenes ārstam. Viņa skaidro:
„Šādas vienkāršas veselības problēmas gadījumā pacientam jāvēršas sava ģimenes ārsta praksē un jākonsultējas par iespējamajiem risinājumiem (pieraksts uz plānotu vizīti vai vēršanās pie ārsta akūtajā stundā, ārstēšanās mājās, vizīte pie speciālista vai cita rīcība).
Atgādinām, ka uzņemšanas nodaļās pacients pēc palīdzības var vērsties tikai neatliekamā gadījumā, ja nopietni apdraudēta veselība. Tā kā uzņemšanas nodaļā pieejamo speciālistu klāsts un, līdz ar to - nodrošinātā palīdzība, var atšķirties, pacienti aicināti sazināties un konsultēties ar konkrēto uzņemšanas nodaļu pirms doties uz turieni.
Informācija par uzņemšanas nodaļu profiliem un steidzamās medicīniskās palīdzības punktiem atrodama arī Nacionālā veselības dienesta mājaslapā: www.vmnvd.gov.lv.
Saņemt medicīnisku padomu ārpus ģimenes ārstu darba laika iespējams, zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Tālrunis darbojas katru darba dienu no plkst. 17.00 līdz 8.00, brīvdienās - visu diennakti. Tālruņa mediķi var arī palīdzēt izšķirties par piemērotāko rīcību katrā situācijā – izsaukt neatliekamo palīdzību, doties uz uzņemšanas nodaļu vai gaidīt rītu un risināt veselības problēmu pie ģimenes ārsta”.
Savukārt Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāve Inguna Potetinova Kasjauns.lv teica: „Cilvēkiem aktīvāk būtu jāizmanto piemājas poliklīniku dežūrārstu pakalpojumi, tā vietā, lai brauktu un sēdētu rindās lielajās slimnīcās. Nacionālā veselības dienesta mājaslapā visi var uzzināt, kur viņam ir tuvākais dežūrārsts. Jāsāk aktīvāk popularizēt vietējo rajonu veselības centru dežūrpersonāla iespējas, tas varētu atslogot mūs kā universitātes slimnīcu, kurai ar šādiem un līdzīgiem gadījumiem nebūtu jānodarbojas, tieši tāpat, kā tas ir visā Rietumu pasaulē”.
Pacientus ar traumām mētā no vienas slimnīcas uz otru
Sociālajos tīklos ieraksts par „strutojošā pirksta” ceļojumiem pa Rīgas slimnīcām izraisījis plašas diskusijas. Vieni dod padomus, kā būtu bijis pareizi rīkoties, bet citi atkal dalās pieredzē, ka arī viņiem nācies sastapties ar analoģisku situāciju: