Cik bīstama realitātē ir Barona iela, un kuram galu galā uz tās ir priekšroka
Kopš rekomendējošās velojoslas izveides uz Krišjāņa Barona ielas, ar dažādām neizprotamām situācijām sastapušies gan autobraucēji, gan velosipēdisti. Cik bīstama ir Barona iela un kuram galu galā uz tās ir priekšroka, skaidro LTV raidījums “4. studija”.
Uz Barona ielas kopš velojoslas izveides jācenšas sadzīvot sabiedriskajam transportam, autovadītājiem un velosipēdistiem. Nav nekāds brīnums, ka ikdienā saprast, kuram konkrētā situācijā ir priekšroka, viegli nav.
Kā raidījumam stāsta satiksmes eksperts Oskars Irbītis, primārais uz ielas jebkurā situācijā ir sabiedriskais transports. Eksperts neslēpj, ka velojoslas izveide uz Barona ielas ir sliktākais no iespējamajiem risinājumiem. Irbītis stāsta, ka velojoslai uz Barona ielas ir vien rekomendējošs raksturs, proti, tā aicina sadzīvot autovadītājiem ar velosipēdistiem.
Tikmēr Satiksmes departamentā atzīst, ka piedāvājums ieviest rekomendējošu velojoslu nācis no arhitektu puses, kas ielas plānu izstrādājuši. Departamentā uzsver, ka Barona iela braukšanā neatšķiras no citām Rīgas ielām, kurās velo infrastruktūras neesot.
Braucot pa Barona ielu, autovadītājiem vajadzētu atcerēties, cik būtiski ir ieņemt pareizu pozīciju, veicot labo pagriezienu, jo tieši šis manevrs nereti noved pie celu satiksmes negadījuma.