Darbu sācis CVK uzziņu tālrunis par 13.Saeimas vēlēšanām
foto: Evija Trifanova/LETA
Sabiedrība

Darbu sācis CVK uzziņu tālrunis par 13.Saeimas vēlēšanām

Jauns.lv / LETA

No šodienas darbu sācis Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) uzziņu tālrunis vēlētājiem par 13.Saeimas vēlēšanām, uz kuru piezvanot, līdz vēlēšanām būs iespējams noskaidrot balsošanai ērtākā iecirkņa adresi un darba laiku, kā arī uzdot citus jautājumus par balsošanas kārtību, pavēstīja CVK pārstāve Kristīne Bērziņa.

Darbu sācis CVK uzziņu tālrunis par 13.Saeimas vēl...

CVK uzziņu tālruņa numurs ir 67 049 999 un darba laiks - darba dienās no plkst.8 līdz plkst.20. Vēlēšanu dienā un dienu pirms vēlēšanām tālrunis strādās no plkst.7 līdz 24.

Ja uz kādiem jautājumiem tālruņa operatori nevarēs sniegt atbildi, jautājums tiks piereģistrēts, atbilde noskaidrota un klientam tiks atzvanīts. Tāpat tālrunis piereģistrēs un CVK birojam nosūtīs arī iespējamās vēlētāju sūdzības par balsošanas norisi, izņemot jautājumus par aģitāciju plašsaziņas līdzekļos, vidē un internetā, kuru uzraudzība neietilpst vēlēšanu komisiju kompetencē.

CVK līdzšinējā pieredze liecina, ka vēlētāji uzziņu tālrunim visbiežāk zvana, lai noskaidrotu iecirkņu adreses un darba laiku, lūdz padomu, kā nobalsot, ja veselības stāvokļa dēļ nav iespējams nokļūt iecirknī, interesējas, kā nobalsot iepriekš un to, kādi dokumenti nepieciešami, lai nobalsotu, skaidroja Bērziņa.

CVK prognozē, ka viens no jautājumiem, uz kuru uzziņu tālrunim šogad būs jāsniedz atbilde, būs par vēlētāja apliecības saņemšanas kārtību tiem vēlētājiem, kuru rīcībā ir tikai personas apliecība, bet nav pases. Vēlētāja apliecības šiem vēlētājiem izgatavos Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP), vēlētāja apliecību varēs saņemt bez maksas divu nedēļu laikā pirms vēlēšanām tajā PMLP teritoriālajā nodaļā, kur izsniegta vēlētāja personas apliecība. Ir iespēja vēlētāja apliecību saņemt arī citā PMLP teritoriālajā nodaļā, par šo vēlmi informējot pārvaldi līdz 24.septembrim.

Uzziņu tālruņa pakalpojumu CVK nodrošinās sadarbībā SIA "Lattelecom", un plānots, ka tālruņa darbības laikā uz to varētu tikt saņemti līdz 10 000 zvaniem.