No Madonas līdz Krāslavai varēs aizbraukt pa asfaltu
Šogad noslēgsies pērn sāktie pārbūves darbi uz Latvijas garākā reģionālās nozīmes autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona 11,5 kilometrus garā posmā no Steķiem līdz Atašienei.
Līdz šim tas bija ar grants segumu, bet turpmāk ceļu klās asfalts. Tādējādi visa 148,3 kilometrus garā šoseja būs asfaltēta, informē Latvijas valsts ceļi.
Pērn būvdarbus minētajā posmā apgrūtināja laika apstākļi. Lietavu dēļ Neretiņas upe bija pārplūdusi, un nebija iespējams veikt vājas nestspējas grunts nomaiņu, bet atkūdrošana veikta ziemā. No 45 000 kubikmetru kūdras ziemas laikā izvesta aptuveni trešdaļa, un šogad darbi turpinājās.
Vairākās vietās taisnota trase, izbūvēts sala izturīgs slānis un šķembu pamatne. Patlaban sešos kilometros ieklāts asfalts, un no 16. jūlija asfaltēšana plānota arī pārējā posmā. Neretiņas upei izbūvēta jauna caurteka, bet vēl veicami dažādi apdares darbi. Darbus tur veic SIA Binders, investīciju apmērs ir 9,5 miljoni eiro ar PVN.
Būvdarbi turpinās arī uz šā paša ceļa posmā no Preiļiem līdz Bašķiem, jūlijā gaidāmi pirmie asfaltēšanas darbi, tiek atjaunoti tilti pār Preiļupīti un Jašu. Darbus veic SIA Lemminkainen Latvija, izmaksas ir 17,5 miljoni eiro ar PVN. Abus būvprojektus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.
Šogad valsts autoceļu finansējums ir 307 miljoni eiro, tostarp 183 miljoni eiro ir no Latvijas budžeta, bet 124 miljoni – no Eiropas Savienības fondiem.