Latvijā garākais reģionālais ceļš - Krāslava-Preiļi-Madona - būs noasfaltēts pilnā garumā
Šogad noslēgsies pagājušajā gadā sāktie pārbūves darbi uz Latvijas garākā reģionālās nozīmes autoceļa Krāslava-Preiļi-Madona 11,5 kilometrus garā posmā no Steķiem līdz Atašienei, kurš līdz šim bija ar grants segumu, bet turpmāk to klās asfalts, informēja VAS "Latvijas valsts ceļi".
Līdz ar šo darbu pabeigšanu viss 148,3 kilometrus garais ceļš būs asfaltēts.
Pērn būvdarbus posmā no Steķiem līdz Atašienei apgrūtināja laika apstākļi. Lietavu dēļ Neretiņas upe bija pārplūdusi, līdz ar to nebija iespējams veikt vājas nestspējas grunts nomaiņu, un atkūdrošanas darbi tika veikti ziemas mēnešos - tehnoloģiskā pārtraukuma laikā. No 45 000 kubikmetru kūdras ziemas laikā tika izvesta aptuveni trešdaļa. Šogad darbi turpinājās.
Šajā autoceļa posmā vairākās vietās tika taisnota trase, izbūvēts salturīgais slānis, šķembu pamatne. Patlaban sešos kilometros ir ieklāts asfalts un no 16.jūlija asfaltēšana plānota arī pārējā posmā. Neretiņas upei ir izbūvēta jauna caurteka, bet vēl veicami dažādi apdares darbi. Darbus tur veic SIA "Binders", investīciju apmērs ir 9,5 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli, būvdarbus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).
Būvdarbi turpinās arī uz šī paša ceļa posmā no Preiļiem līdz Bašķiem. Pērn veikta vājas nestspējas grunts nomaiņa - kopumā izvesti 86 000 kubikmetri kūdras. Šogad izvests pārējais - 31 000 kubikmetru. Ir veikti frēzēšanas darbi, izbūvēts salturīgais slānis un šķembu pamatne, jūlijā gaidāmi pirmie asfaltēšanas darbi. Tiek atjaunoti arī abi šajā posmā esošie tilti - pār Preiļupīti un Jašas upi. Darbus veic SIA "Lemminkainen Latvija". Projekta izmaksas ir 17,5 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Būvdarbus līdzfinansē ERAF.