Brīdina par vēl vienu interneta veikalu, kurš nepiegādā preces un neatdod naudu
Rīdziniekam Kasparam (vārds mainīts) nācies kļūt par bezkaunīgi vienkāršas shēmas upuri, iepērkoties kādā no vietējiem interneta veikaliem. Fotografēšanas entuziasts pārskaitījis bodītei 1600 eiro par glaunu fotokameru, taču pārdevējs ar piegādi kavējies, sniedzot vienu atrunu pēc otras. Pie dārgā aparāta Kaspars tā arī nav ticis un arī samaksātā nauda nav atgriezta atpakaļ. Papētot atsauksmes internetā, kļuvis skaidrs, ka līdzīgā veidā cietuši arī citi.
Interneta veikals, kurā iepirkās Kaspars – salestorm.eu.
Vēl oktobra sākumā, paviesojoties šajā tīmekļa vietnē, varēja ieraudzīt bagātīgu augstas klases elektronikas produktu klāstu, to starpā arī “Apple” produkciju, taču šobrīd nedarbojas neviena no mājaslapas sadaļām un galvenajā lapā melns uz balta izvietots liels paziņojums par tehniskām ķibelēm.
Taču ar visu to, salestorm.eu vizuālais noformējums nav peļams un aizdomas nerada, no pirmā acu uzmetiena atgādinot kārtējo mazo interneta veikaliņu.
Citādi gan ir ar šīs saimnieciskās darbības juridisko pusi. Saskaņā ar “Lursoft” datubāzē ievietoto informāciju, salestorm.eu saimniecisko darbību veic SIA “LARANA” (reģ. nr.: 40003147080).
Šobrīd norādīts, ka firma ir reģistrēta 2004. gada 26. maijā, taču gada pārskati ir pieejami kopš 1998. gada.
Kā juridiskā adrese ir norādīta Atlantijas iela 23, Rīga, kāda noliktavu un industriālo ēku kopa Vecmīlgrāvī.
Taču iepriekšējā adrese, no 1993. gada līdz pat 2004. gadam bijusi Vecmīlgrāvja 1. līnija 50-7, kāds dzīvokļu nams, aptuveni 1 kilometra attālumā no pašreizējās adreses.
SIA “LARANA” norādītie darbības veidi – sakaru iekārtu remonts.
Melo par produkta pieejamību
“Kameru no viņiem pasūtīju septembra pirmajā pusē. Iesākumā viss šķita kārtībā – pajautāju, vai prece ir noliktavā, man uzreiz tika atsūtīts rēķins, ko uztvēru kā apstiprinājumu. Summu samaksāju un gaidīju preci, rēķinoties ar tīmekļa vietnē minēto sešu dienu piegādes periodu,” par savu pieredzi stāsta Kaspars.
Otrreiz ar salestorm.eu pārstāvi, kurš e-pastā sevi dēvē kā “Robert” Kaspars sazinājies pēc vairāk nekā nedēļas.
“Ņemot vērā to, ka norādītais piegādes laiks bija pagājis, vienkārši vēlējos apjautāties par pasūtījuma statusu. Piepeši viņi man atklāja, ka spoguļkameras vēl nemaz nav noliktavā – pasūtījums esot rezervācijas statusā! Pirms tam man tika paskaidrots, ka divas šādas kameras atrodas noliktavā Igaunijā,” izstāsta Kaspars.
Atbildē veikala pārstāvis pēkšņi esot paziņojis, ka patiesībā abas kameras, kas “igauņiem pašlaik ir noliktavā” ir rezervētas. Kasparam tika apsolīts, ka veikals mēģinās “sarunāt” un saņemt “no igauņiem ātrāk”.
Pieprasa atgriezt samaksāto naudu
Aptuveni trīs nedēļas pēc pasūtījuma veikšanas Kaspars atkārtoti vērsies pie salestorm.eu pārstāvja ar lūgumu izskaidrot situāciju.
Piegādes termiņš septembra beigās bijis nokavēts jau par divām nedēļām.
“Atbildē man tika paskaidrots, ka visas kameras paliek rezervētas un noliktava gaida pievedumu. Sapratu, ka sarunāt acīmredzot nav izdevies,” piebilst Kaspars.
Oktobra sākumā viņš izlēmis, ka pasūtījums jāatceļ un, ņemot vērā to, ka salestorm.eu tīmekļa vietnē nav atradis nedz termiņu, nedz citu informāciju par to, kā notiek naudas atgriešana šajā veikalā, pieprasījis nekavējoties atgriezt samaksātos 1600 eiro.
Sūdzību par veikala darbību netrūkst
Veikala pārstāvis īsā e-pastā atbildējis, ka nauda tikšot atgriezta 30 dienu laikā, taču Kaspars cerības uz to neliek.
Trīs nedēļu laikā viņam internetā izdevies atrast virkni rakstisku sūdzību par salestorm.eu praksi. Konflikta iemesls vienmēr viens un tas pats – produkta nepiegādāšana un samaksātās naudas neatgriešana.
“Samaksāju 1400 eiro par kameru, gaidīju produktu kādu mēnesi. Pēc sazvanīšanās ar veikalu man pateica, ka kameras nav noliktavā – jāgaida. Pasūtījumu atcēlu, taču savu naudu gaidu jau divus mēnešus. Atmaksāt negrib, uz zvaniem un e-pastiem vairs neatbild, izliekas par muļķiem. Saistībā ar šo vērsos attiecīgajā valsts iestādē,” portālā sudzibas.lv raksta kāds vīrietis, kurš apgalvo, ka arīdzan neveiksmīgi iepircies Salestorm.eu.
Sūdzību portālā atrodami vēl divi teju identiski stāsti:
“Pasūtīju preci aptuveni 2000 eiro vērtībā. Solītajā laikā piegādāt nespēja, beigās pasūtījumu atcēlu. Kopš tā laika jau mēnesi gaidu naudas atmaksu – neko neatmaksā. uz e-pastiem neatbild, telefoniski manu numuru nobloķējuši.”
“14. jūlijā pasūtīju kameru par 540 eiro, ko solīja piegādāt 8 dienu laikā. Visu laiku solīja, ka būs, bet nepiegādāja 3 nedēļas. Atteicos no pirkuma. Vēl aizvien gaidu naudas atgriešanu! Melo, ka nauda ir pārskaitīta, pat atsūtīja PDF dokumentu par maksājuma veikšanu, bet jau pagājusi nedēļa un nauda tā arī nav saņemta. Šodien vērsīšos ar iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.”
Uzņēmums ignorē PTAC vēstules
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sarunā ar portālu Kasjauns.lv apstiprina, ka SIA “LARANA” ir nonācis iestādes redzeslokā.
“Kopš 2017. gada 25. augusta PTAC ir saņemtas 3 sūdzības un sniegtas 18 konsultācijas. Pēdējā konsultācija tika sniegta 13. oktobrī. Visu sūdzību un konsultāciju problēmjautājums ir neatgrieztā nauda par nepiegādātām precēm,” informē PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas Vecākā konsultante Santa Zarāne.
PTAC arī izpauž, ka policija par šīs firmas veikto komercpraksi pagaidām vēl nav informēta.
“PTAC ir sūtījis vēstuli uz SIA “LARANA” juridisko adresi, prasot paskaidrojumu, bet šī vēstule ir atsūtīta atpakaļ, jo to neviens nav izņēmis. Tāpēc PTAC ir nosūtījis informāciju Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistram, ka SIA “LARANA” nenodrošina korespondences saņemšanu tās juridiskajā adresē,” atklāj centra pārstāve.
Aicina uzmanīties no “fantastiskajiem piedāvājumiem”
Patērētāju tiesību aizstāvji arī informē, ka šogad pirmajos 9 mēnešos sūdzību skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, par distances līgumiem ir pieaudzis par aptuveni 126%.
Saskaņā ar centra apkopoto statistiku, pagājušajā gadā par pirmajiem 9 mēnešiem bijušas 147 sūdzības, bet šogad tai pašā laika periodā ir saņemtas 332 sūdzības.
“PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgus un apdomīgus, izvēloties preces un pakalpojumus interneta veikalos, sevišķi, ja tās interneta veikalu salīdzināšanas rīkos parādās kā primārās izvēles un piedāvā preces par izteikti zemāku cenu. Tāpat PTAC iesaka patērētājiem izvairīties veikt priekšapmaksu par pasūtītām precēm pilnā apmērā. Vērtīgi pirms preces iegādes konkrētā interneta veikalā iepazīties ar citu patērētāju atsauksmēm dažādos atsauksmju portālos, izmantojot interneta meklētājprogrammas vai pajautājot draugiem un paziņām par viņu pieredzi,” pamāca PTAC.
Šaubīgi interneta veikali ir diezgan izplatīti
Centrs aicina patērētājus uzmanīgi sekot līdzi tam, vai pārdevēji precīzi nosaka un ievēro pasūtīto preču piegādes termiņus.
Neskaidri, nekonkrēti preču piegādes termiņi un citi noteikumi var norādīt uz to, ka pastāv neatbilstošas preces piegādes risks vai risks, ka pasūtītā prece netiks piegādāta.
“Ja pasūtītā prece netiek piegādāta apsolītajā termiņā, ir nekavējoties jāsazinās ar pārdevēju un jānoskaidro situācija, tai skaitā, lūdzot paskaidrot piegādes kavēšanās iemeslus, kā arī noskaidrojot, vai un kad konkrēti prece tiks piegādāta,” piebilst PTAC pārstāve.
Centrs arī atklāj, ka lapas un preču reklāmas sociālajos tīklos, kas rada iespaidu par uzticamiem internetveikaliem šobrīd ir ļoti populāras, tādēļ PTAC aicina patērētājus pirms preču iegādes šādās lapās pārliecināties par interneta veikala pārdevēja identitāti (juridiskais nosaukums, juridiskā adrese, kontaktinformācija).
Kasjauns.lv jau ziņoja, ka pēdējo trīs mēnešu laikā PTAC ir saņēmis 10 sūdzības un 9 konsultācijas par SIA "Parfims" negodīgo komercpraksi interneta veikalos "www.ietaupi24.lv" un "www.tehnika365.lv."
Līdzīgi kā ar Salestorm.eu, pēc pasūtījuma veikšanas uzņēmums patērētājiem nepiegādāja preces un neatmaksā par tām samaksāto naudu, kas elektropreču gadījumā pārsniedz pat 1000 eiro.