Sabiedriskajiem medijiem jāiziet no reklāmas tirgus, uzskata politiķe Laizāne
Latvijas Televīzijas (LTV) sadarbības pārtraukšana ar Ventspils domi vēlreiz akcentē, cik svarīgi demokrātiskā valstī sabiedriskajiem medijiem ir iziet no reklāmas tirgus, sacīja Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāja Inese Laizāne (VL-TB/LNNK).
Šāds solis parāda, ka būtu normāli un loģiski sabiedriskajiem medijiem vairs neatrasties reklāmas tirgū. Lai panāktu līdzsvaru būtu jāziņo par visu pilsētu un novadu pilsētas svētkiem, skaidroja politiķe. To arī būtu iespējams paredzēt sabiedriskajā pasūtījumā, atsakoties no reklāmām.
Tāpēc pirmais solis būtu ļoti skaidri definēt sabiedrisko pasūtījumu un cik tas maksā. Pēc tam valdībai un politiķiem jāuzņemas atbildība, lai sabiedriskā pasūtījuma izpildei nodrošinātu nepieciešamos līdzekļus, skaidroja Laizāne.
Reizē politiķe atzina, ka naudas daudzums valsts budžetā ir ierobežots un ka budžeta "deķī ir ārkārtīgi daudz caurumu", ko īpaši aktualizē mediķu rīkotās akcijas.
Vaicāta, vai līdzekļu trūkums nenozīmē iziešanas no mediju tirgus atlikšanu vismaz uz vairākiem gadiem, Cilvēktiesību komisijas priekšsēdētājā atbildēja, ka viņa nav tik pesimistiski noskaņota. Pēdējo nedēļu notikumi parāda, cik ļoti svarīga ir sabiedrisko mediju neatkarība un cik bīstams tās trūkums var izrādīties demokrātiskai valstij, akcentēja politiķe.
Kā ziņots, iepriekš komisijas sēdē Kultūras ministrijas valsts sekretārs Sandis Voldiņš norādīja, ka sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus nepieciešamā finansējuma apmērs ir no pieciem līdz astoņiem miljoniem eiro.
Jau vēstīts, ka LTV pārtrauks sadarbību ar Ventspils domi projektā "Latvijas sirdsdziesma". Aivars Lembergs savukārt paziņoja, ka raidījumam esot zemi reitingi un arī Ventspils vairs negrib sadarboties.