Gleznotājs Kristaps Zariņš kļuvis par Mākslas akadēmijas rektoru
foto: LETA
Iepriekš Zariņš bija Latvijas Mākslas akadēmijas prorektors.
Tava izglītība

Gleznotājs Kristaps Zariņš kļuvis par Mākslas akadēmijas rektoru

Kasjauns.lv / LETA

Par Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) rektoru šodien ievēlēts LMA prorektors jaunrades un administratīvajā darbā Kristaps Zariņš.

Gleznotājs Kristaps Zariņš kļuvis par Mākslas akad...

Zariņš rektora amatā ievēlēts ar 45 Satversmes sapulces dalībnieku balsu vairākumu. Sēdē tika izsniegti kopskaitā 78 vēlēšanu biļeteni. Saskaņā ar akadēmijas nolikumu, rektoru ievēl amatā uz pieciem gadiem.

Interesi par LMA rektora amatu interesi bija izrādījuši kopumā trīs akadēmijas darbinieki. Cīņā par akadēmijas rektora amatu iesaistījās arī LMA prorektors studiju un zinātniskajā darbā Andris Teikmanis un LMA Vizuāli plastiskās mākslas nodaļas vadītājs Aigars Bikše.

Līdz šim augstskolas rektors bija Aleksejs Naumovs, kurš šo amatu ieņēma kopš 2007.gada.

Kandidātu nākotnes redzējuma prezentācijās kopīgi iezīmējās kandidātu vēlme veicināt LMA sadarbību ar ārvalstu augstākās izglītības iestādēm. Tāpat visi kandidāti uzsvēra nepieciešamību celt akadēmijas un tās absolventu konkurētspēju gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Taču diskusiju laikā tika iezīmētas arī noteiktas problēmas - akūts mācību telpu trūkums, neskaidrības mācībspēka atalgojuma sistēmā un kopējā akadēmijas finansējumā. Bikše izteicās, ka akadēmijas sporta zāli varētu pārveidot mācību nepieciešamībām. Tāpat viņš minēja iespējas izmantot Astrīda Briāna ielā esošās telpas. Zariņš diskusiju laikā pieminēja arī telpas Ikšķilē, kas varētu tikt izmantotas akadēmijas vajadzībām.

Savukārt saistībā ar mācībspēku atalgojumu Zariņš izteicās, ka apsvērtu iespēju diferencēt atalgojumu atkarībā no studentu sasniegumiem. Teikmanis sacīja, ka mācībspēkiem būtu jāsaņem atalgojums proporcionāli nostrādātajam darba laikam. Savukārt Bikše uz jautājumu par atalgojumu izvēlējās neatbildēt.

Atšķirībā no pārējiem kandidātiem, Zariņš savā nākotnes redzējumā uzsvēra akadēmijas studentu starpdisciplinārās izglītības iegūšanas iespējas, praktisku doktorantūras programmu izveidi, kā arī plašāku iesaisti ''Erasmus+'' un citās ārvalstu augstskolu sadarbības programmās