Daugavpils vilcienu rūpnīcas problēmas nekādu sociālo traģēdiju neradīs, saka pilsētas mērs
Lāčplēsis: "Problēmas "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā" sociālo traģēdiju pilsētā neradīs".
Novadu ziņas

Daugavpils vilcienu rūpnīcas problēmas nekādu sociālo traģēdiju neradīs, saka pilsētas mērs

Jauns.lv

Problēmas "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā" (DLRR) sociālo traģēdiju pilsētā neradīs, šādu viedokli šorīt LTV "Rīta panorāmā" pauda Daugavpils mērs Jānis Lāčplēsis.

Daugavpils vilcienu rūpnīcas problēmas nekādu soci...

Domes priekšsēdētājs atzīmēja, ka DLRR darbinieku kolektīvā atlaišana nav pieteikta, tāpēc precīzas informācijas par atlaižamo skaitu nav arī domei. Lāčplēsis cer, ka mazāk par 500 darbiniekiem rūpnīcā nepaliks, kas nozīmētu, ka atlaišanas rūpnīcā būtu beigusies. Vienlaikus viņš izteica šaubas, vai DLRR paliks lielākais privātais darba devējs Daugavpilī.

Lāčplēsis stāstīja, ka galvenais iemesls DLRR darbinieku atlaišanai un problēmām uzņēmumā ir kritums austrumu tirgū, kas saistīts ar krītošo Krievijas rubļa kursu. Latvijā nav tik liela tirgus, lai iekšējais pieprasījums ļautu izmantot pilnu rūpnīcas jaudu. Pilsētas mēru satrauc informācija, ka rūpnīca kādu pasūtījumu zaudējusi vājas kvalitātes dēļ.

Atlaistajiem cilvēkiem vismaz vasaras sezonā darbu atrast nevajadzētu būt problēmām, jo gan dome piedāvā vasaras darbus, gan sagaidāmas jaunas darba vietas, kas veidosies, apgūstot ES fondu līdzekļus, klāstīja Lāčplēsis.

Šādos apstākļos Daugavpils vadība ar nepacietību gaida jaunās speciālās ekonomiskās zonas izveidošanu. Pēc Lāčplēša teiktā, esot jūtama interese no potenciālajiem investoriem no visām valstīm un visādām darbības nozarēm, piemēram, arī "Axon cable" grasās izvērst savu darbību.

Kā ziņots, no šā gada marta no darba DLRR atlaisti vairāk nekā 80 darbinieki, turklāt pastāv bažas, ka optimizācijas dēļ šajā uzņēmumā notiks strādājošo masveida atlaišana, vēstīja Latvijas Radio. Kopumā uzņēmumā strādā vairāk nekā 500 cilvēku.

DLRR ir lielākais uzņēmums Baltijas valstīs, kas veic dzelzceļa ritošā sastāva kapitālo remontu, apkopi un modernizāciju, kā arī rezerves daļu ražošanu un remontu. Tas ir arī lielākais uzņēmums Daugavpilī, kas nodarbina ap 550 strādājošo. To atlaišana ir sākusies, taču ne masveidā, apliecinājis Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) Daugavpils filiāles vadītājs Valērijs Kononovs. NVA šie strādnieki sākuši vērsties no marta.

DLRR konsolidētais apgrozījums pirmajā ceturksnī bija 2,3 miljoni eiro un tas ir par 37% mazāks nekā 2015.gada pirmajā ceturksnī, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga". Pērn pirmajā ceturksnī apgrozījums bija 3,6 miljoni eiro. DLRR koncerns pabeidza 2016.gada pirmo ceturksni ar zaudējumiem 0,96 miljonu eiro apmērā, bet pērn pirmajā ceturksnī DLRR zaudējumi bija 0,923 miljoni eiro.

Lielie zaudējumi saistīti ar objekta trūkumu, tāpēc pirmajā ceturksnī notika uzņēmuma izmaksu optimizācija, darbinieku skaita samazināšana un atteikšanās no nepelnošiem darbības veidiem. Pēc provizoriskām mārketinga prognozēm uzņēmums tiks noslogots 2016.gada trešajā un ceturtajā ceturksnī, ņemot vērā izmaksu optimizāciju.

Pērn DLRR koncerna konsolidētais neto apgrozījums bija 19,2 miljoni eiro un tas ir 4% samazinājums attiecībā pret 2014.gada apgrozījumu, teikts DLRR revidētajā konsolidētajā finanšu pārskatā, kas iesniegts biržai "Nasdaq Riga". DLRR koncerns 2015.gadā cietis 2,5 miljonu eiro zaudējumus, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāki nekā 2014.gadā ciestie 1,1 miljona eiro zaudējumi.

Pagājušajā gadā DLRR koncerns eksportēja savu produkciju uz deviņām valstīm, kopējais eksporta apjoms bija 12 miljoni eiro. 2014.gadā eksporta apjoms bija 18 miljoni eiro. Galvenie eksporta virzieni 2015.gadā bija Eiropas Savienības (ES) valstis Igaunija, Polija un Lietuva, kā arī trešās valstis - Krievija, Baltkrievija, Uzbekistāna.

Lielie zaudējumi pērn saistīti galvenokārt ar projektu noslēgumu Krievijas rubļos, kā arī tā iemesla dēļ, ka DLRR nebija nodrošināts ar pasūtījumiem. Tāpēc, lai palielinātu rūpnīcas darbības ekonomisko efektivitāti, tika veikta ražošanas reorganizācija, ražošanas procesu optimizācija, tekošo izdevumu samazināšana, skaidrots finanšu pārskatā.

Pērn tika veikta koncerna reorganizācija - tika izveidoti trīs meitasuzņēmumi: SIA "DL Lokomotīve", SIA "DL Metalworking", SIA "Loģistika". "DL Lokomotīve" veic ritošā sastāva un tā agregātu remontu, "DL Metalworking" nodarbojas ar rezerves daļu izgatavošanu, metālapstrādes un liešanas pakalpojumiem, bet "Loģistika" nodarbojas ar loģistikas pakalpojumiem un pakalpojumiem, saistītiem ar koncerna komunikāciju apkalpošanu un iekārtu kapitālo remontu. Jaunā struktūra sāka darboties no 2015.gada 1.aprīļa.

DLRR lielākais akcionārs ar 47,97% akciju ir Igaunijas AS "Skinest Rail", 25,27% akciju pieder Igaunijas AS "Spacecom", 15,37% - Igaunijas "LLC Lokomotiiv Investeeringuud", bet pārējiem akcionāriem - 11,39%.

LETA/Foto: Evija Trifanova/Edijs Pālens/LETA