
Mikroautobuss „Latvija” atzīts par PSRS autoleģendu
Pēc krievu retroautu cienītāju uzstājības mikroautobuss „Latvija” atzīts par PSRS autoleģendu un tam tiks veltīts prestižā seno automobiļu žurnāla numurs.

2010. gadā aprit 45 gadi kopš sāka projektēt slaveno padomjlaika mikroautobusu „Latvija”. Tā ražošana gan iesākās tikai pēc 11 gadiem – 1976. gadā. 11 gadi bija vajadzīgi, lai Maskavā apstiprinātu jauno mikroautobusu projektus un uzceltu RAF rūpnīcu Jelgavā.
Lai arī „rafiņus” neražo jau vairāk nekā 13 gadus, mūsu austrumu kaimiņvalstī tie joprojām ir gana populāri. Krievijas un Ukrainas retro automobiļu cienītāji pat ir izveidojuši vairākas interneta lapas, kurās tiek aicināts ievietot vēl darba kārtībā esošo RAF automobiļu fotogrāfijas.
Pēc vikipēdijas datiem mikroautobusi „Latvija” joprojām ir populāri „reģionos ar zemu dzīves līmeni.” „Rafiņus” kā maršruta taksometrus visvairāk izmanto Abhāzijā un Dienvidosetijā.
Jāteic, ka Krievijā vecās „Latvijas” nav diezko dārgas. Pašlaik „Latviju” var nopirkt sākot no 10 000 (Ls 162) līdz 50 000 (Ls 810) Krievijas rubļiem.
Tomēr „rafiņiem” ir liela vēsturiskā vērtība. Krievijā izveidojies veco „rafiņu” cienītāju klubs, kura biedri regulāri apmainās gan ar informāciju par busiņu, gan rezerves daļām, riepām un citiem aksesuāriem.
Jau labu laiku „rafiņu” fani vēlējās, lai glancētais retroautomobiļu žurnāla „Avtoleģendi SSSR” („PSRS Autoleģendas”) atsevišķs numurs tiktu veltīts tieši RAF. Jauno 2010. gadu – mikroautobusa projektēšanas uzsākšanas 45. gadadienu „Avtoleģendi SSSR” numurs tiks veltīts RAF slavenākajam modelim „RAF – 2203”.