"Ryanair" reisā no Rīgas pasažieri piemeklē neprāta lēkme. Eksperts: šādas situācijas var beigties ar katastrofu
"Ryanair" avioreisu no Rīgas uz Londonu 4.janvārī ļoti nepatīkamu padarījis agresīvs pasažieris. Pulksten 11:20 paredzētais reiss sniegputeņa dēļ izlidoja ar kavēšanos. Jau gaisā kādu ap 40 gadu vecu vīrieti pārņēma neprāta lēkme – brīžiem viņš sliktā angļu valodā glaimoja stjuartiem, brīžiem pārgāja uz rupjām lamām krievu valodā.
„Viņš bija pilnīgi neadekvāts – iesita stjuartam, uzbruka citiem pasažieriem, sita savam sākumskolas vecuma bērnam,” stāsta kāda reisa pasažiere. Tad piepeši huligāns ļoti sašutis, ka ar viņu nerunā krieviski un aicinājis „tautiešus sacelties pret netaisnīgo rietumu sabiedrību”. Tā vietā tie paši krievu tautieši viņu centušies savaldīt, tostarp arī pielietojot fizisku spēku. Stanstedas lidostā, Lielbritānijā agresors tālāko ceļu jau turpināja policijas automašīnā. Viņa dēls tika nodots atbildīgajiem dienestiem.
Nevaldāmi pasažieri var novest pie avio traģēdijas
Kā portāls Kasjauns.lv izstāstīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs, pasažieri, kuri uzvedas agresīvi, vai nepilda drošības noteikumus lidojuma laikā, apdraud lidojuma drošību. "Kā norādīts minētās aculiecinieces vēstulē, kam tādam notiekot lidojuma laikā, arī pārējie pasažieri ir spiesti kļūt par konflikta aculieciniekiem, vai arī tiek tajos iesaistīti,” komentē CAA direktors Māris Gorodcovs.
„Turklāt lidmašīnas salons ir noslēgta telpa, kurā arī vienkārša, sadzīviska rakstura ķilda var pāraugt situācijā, kas var novest pie aviācijas negadījuma. Piemēram, ja vairākas personas, pārvietojoties pa lidmašīnas salonu, izraisa gaisa kuģa smaguma centra maiņu, var tikt bojāts lidmašīnas drošības aprīkojums,” brīdina eksperts.
Rīgas lidostā gadā noraida pāri 2000 pasažieru
Kā skaidro CAA, aviokompāniju drošības noteikumi paredz vairākas prasības, lai nepieļautu potenciāli bīstamas situācijas lidojuma laikā: „Gan pie pasažieru reģistrācijas, gan iekāpjot gaisa kuģī, lidostas pasažieru servisa darbinieki un aviokompāniju stjuarti ir apmācīti novērot pasažieru uzvedību, un arī aktīvi uzrunā tos, kas izskatās agresīvi, vai arī ir manāmi iereibuši.”
Iereibušām personām, kas nespēj sevi kontrolēt, vai arī agresīviem pasažieriem attiecīgi tiek atteikts lidojums. „Rīgas lidostā, piemēram, lidojums tiek atteikts vidēji pieciem līdz astoņiem pasažieriem dienā. Gada laikā tātad, vairāk nekā diviem tūkstošiem pasažieru,” atklāj Gorodcovs.
Dzērājus ielaiž, ja ģimene sola pieskatīt
CAA vadītājs skaidro, ka šādu lēmumu par lidojuma atteikumu vienmēr pieņem pati aviokompānija, ar kuru pasažieris iecerējis lidot. „Piemēram, ja iereibusi persona lido kopā ar ģimeni vai draugiem, kas apsola viņu pieskatīt, tad ir gadījumi, kad iekāpšanu uz lidojumu atļauj. Lidmašīnas stjuarti seko arī tam, lai pasažieri lidojuma laikā nelietotu līdzi paņemto alkoholu,” piebilst speciālists.
Gorodcovs gan piemin, ka, ja alkohols tiek lietots lidojuma laikā, reibums, gaisa retinājuma dēļ iestājas ievērojami straujāk un persona var kļūt neadekvāta. Cilvēkam var arī saasināties veselības problēmas. Šis risks īpaši skarot tos pasažierus, kuri cieš no sirds kaitēm.
Kasjauns.lv/Foto: Ieva Čīka/LETA, Shutterstock