Sabiedrība

Latvijas tēlu iesaka raksturot ar vārdiem "small, smart and stylish"

Jauns.lv

Latvijai savu tēlu pasaulē vajadzētu veidot saskaņā ar trim atslēgvārdiem - "small, smart and stylish" (maza, gudra un stilīga), rosina Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma mārketinga speciāliste Brigita Stroda.

Latvijas tēlu iesaka raksturot ar vārdiem "small, ...

Latvijas tēlam veltītā konferencē ceturtdien viņa atzina - par spīti Latvijas institūta un tā ilggadējā vadītāja Ojāra Kalniņa centieniem, Latvijai joprojām nav skaidra tēla.

Tādēļ būtu nepieciešama vienota ziņa, ko par Latviju atbildēt pasaulē. "Un mans personīgais piedāvājums ir - "small, smart and stylish"," sacīja Stroda.

Viņa minēja, ka Latvijai nevajadzētu baidīties no vārda "mazs" - tas nozīmē kompaktumu, mobilitāti un iespēju ātri pieņemt lēmumus. Reizē Latvijai ir jābūt gudrai - valsts pārvaldē jāpieņem gudri lēmumi, jāattīsta inovācijas un vienmēr jādomā vairākus soļus uz priekšu. Taču bez stila arī nekas nebūs līdzēts - ir ārkārtīgi būtiski, kā jebkura ziņa par Latviju tiek iepakota un prezentēta pasaulē.

Stroda arī piedāvāja šīs trīs īpašības pieskaņot trim lieliem notikumiem, kas Latvijā gaidāmi tuvākajā piecgadē. "Small" - no labākās puses apliecinot mazās valsts priekšrocības ES prezidentūras laikā 2015.gadā, "smart" - Latvijas Nacionālās bibliotēkas kā garīgās spēkstacijas atklāšana 2012.gadā un "stylish" - Rīga kā gaumīga Eiropas kultūras galvaspilsēta 2014.gadā.

Viņa gan uzsvēra, ka joprojām aktuāls un aktīvi izmantots ir TAVA izveidotais Latvijas zīmols "Latvia - best enjoyed slowly". Tikmēr "small, smart and stylish" ir viņas personīgais piedāvājums, ko piemērot ikvienai lietai, ar ko Latvija sevi rāda pasaulē. "Ja tas nav mazs, gudrs un stilīgs, aizmirsti par to!" viņa minēja.

Jau vēstīts, ka ceturtdien Rīgā notiek konference "Ko stāstīt ar mīlestību un lepnumu par Latviju?", kuru atklāja Valsts prezidents Valdis Zatlers. Tajā sabiedrībā pazīstami eksperti diskutē par personībām, produktiem un procesiem, kas nes Latvijas vārdu pasaulē un pozitīvi ietekmē valsts atpazīstamību ārpus robežām. Ar šo konferenci tiek atklāts arī sestais radošās izcilības festivāls "ADwards".