Novadu ziņas

Liepājas tramvajs šogad jau otro reizi paaugstinās tramvaja biļešu cenas

Jauns.lv

Elektroenerģijas un citu resursu cenu pieauguma dēļ pašvaldības SIA "Liepājas tramvajs" no šodienas jau otro reizi šogad paaugstinās tramvaja biļešu cenas - turpmāk biļete maksās 40 santīmus, informēja uzņēmuma valdes loceklis Aigars Puks.

Liepājas tramvajs šogad jau otro reizi paaugstinās...

Viņš pieļauj, ka pēc tarifu palielināšanas pasažieru skaits varētu samazināties, bet cer, ka uzņēmuma ienākumi pieaugs.

Jau ziņots, ka biļešu cenas no 25 uz 30 santīmiem "Liepājas tramvajs" paaugstināja šī gada 1.aprīlī.

"Pieaugušas uzņēmuma izmaksas, kas saistītas ar energoresursu cenu celšanos, kā arī palielinājušās rezerves daļu, sliežu ceļa remonta materiālu un citas cenas. Mēs vairs nespējam nosegt savus ikdienas maksājumus, un tā nav normāla situācija. Tāpēc nācās spert šādu nepopulāru soli," biļešu cenu paaugstinājumu skaidroja Puks.

Viņš atzina, ka šogad uzņēmums trīs mēnešus nav spējis nosegt elektrības rēķinus un elektroenerģijas piegādātājam "Latvenergo" palicis parādā aptuveni 30 000 latu. Puks pieļauj, ka pēc kārtējās tarifu palielināšanas pasažieru skaits tramvajos varētu samazināties.

"Parēķinājām, ka, pat nedaudz samazinoties pasažieru skaitam, uzņēmuma ienākumiem pēc tarifu pacelšanas tomēr būtu jāpalielinās," sacīja Puks, atzīstot, ka pēc pēc tarifu maiņas aprīlī pasažieru skaits samazinājies nedaudz.

Kā informēja Puks, pagājušajā gadā, mainoties likumdošanai, uzņēmums vairs nesaņem dotācijas no valsts. Tikmēr pašvaldībai neesot pietiekami līdzekļu, lai nodrošinātu uzņēmumam nepieciešamo dotāciju apjomu. Uzņēmums no pašvaldības gadā saņem aptuveni 200 000 latu dotācijas.

SIA "Liepājas tramvajs" gadā patērē aptuveni divus miljonus kilovatstundu elektrības un šogad apsvēris iespēju pirkt elektrību no Igaunijas ražotājiem, tomēr cenu aptaujā igauņi esot piekāpušies "Latvenergo".

"Galvenais iemesls, kādēļ ceļam cenu, ir elektrības tarifu pieaugums. No 1.aprīļa ar vecajām biļešu cenām vairs nevaram izvilkt," pirms iepriekšējā tarifu pieauguma skaidroja Puks.

"Arī visas citas izmaksas ir pieaugušas - divu gadu laikā pievienotās vērtības nodokļa likme sabiedriskajiem pārvadājumiem palielinājusies no 5% līdz 12%, minimālā alga ir pieaugusi un citi izdevumi arī. Līdz šim mēģinājām iztikt no iekšējām rezervēm," iepriekš norādīja Puks.

LETA