Pretrunīgas liecības par Turaidā notikušo aviokatastrofu
112

Pretrunīgas liecības par Turaidā notikušo aviokatastrofu

Jauns.lv

Cilvēki, kuri redzēja vakar pie Turaidas notikušo lidmašīnas avāriju, sniedz pretrunīgas liecības par katastrofas apstākļiem, pastāstīja Latvijas Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja (TNGIIB) direktors Ivars Gaveika.

Pretrunīgas liecības par Turaidā notikušo aviokata...
Par sestdien notikušās avio traģēdijas iemesliem ir dažādas versijas.
Par sestdien notikušās avio traģēdijas iemesliem ir dažādas versijas.

Viņš sacīja, ka šī diena avārijas izmeklēšanā nekādus īpašus jaunumus nav nesusi.

Lai skaidrotu notikušā apstākļus, pagaidām esot nopratināti vien daži no kopumā astoņiem apzinātajiem katastrofas aculieciniekiem.

"Katrs notikušo ir redzējis citādi," atstāstīja Gaveika. Piemēram, viens cilvēks pirms lidmašīnas nokrišanas esot dzirdējis tās dzinēju rūcam, bet cits to nav dzirdējis.

Tai pašā laikā TNGIIB direktors atzīmēja, ka šādām nelielām lidmašīnām dzinējs mēdz būt kluss kā bitīte, turklāt motora dzirdamība uz zemes esot atkarīga no vēja virziena, kas var būt arī mainīgs, tādējādi radot skatītājam no malas maldinošu priekšstatu par gaisā notiekošo.

Ir dažādas versijas - negadījumā var būt vainojams gan cilvēciskais faktors, gan tehniskas problēmas, rezumēja Gaveika, piebilstot, ka priekšā vēl ilgs darbs, lai nāktu pie galīgā slēdziena, tai skaitā jātiekas ar visiem aculieciniekiem un jāuzklausa viņu versijas par notikušo, kā arī jāizvērtē, cik šie novērojumi var būt objektīvi un patiesībai atbilstoši.

Kā ziņots, sestdien, 15.oktobrī, plkst.16.03 kukurūzas laukā pie Turaidas, vertikāli ietriecoties zemē, avarēja Ādažu aviokluba mazā sporta lidmašīna "Savage". Abi lidmašīnā esošie vīrieši gāja bojā. Lidmašīnu pilotēja pazīstamais uzņēmējs Gundars Vectirāns, bet pasažiera krēslā sēdēja aktīva dzīvesveida cienītājs, arī uzņēmējs Juris Sirmais, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

1968.gadā dzimušais Vectirāns bija "Toyota" un "Lexus" automašīnu oficiālā pārstāvja Latvijā "Amserv Motors" līdzīpašnieks, vienlaikus viņš ieņēma vadošus amatus arī vairākās citās kompānijās. Tai pašā laikā uzņēmējs aizrāvās ar aviāciju. Pilota apmācību viņš bija izgājis un licenci ieguvis "Avio Rīga" pilotu skolā.

Savukārt 1978.gadā dzimušā Sirmā hobijs bija skriešana, viņš ar labām sekmēm piedalījās dažādos vidējo un garo distanču skrējienos, liecina internetā publiski pieejamā informācija. Pēc "Firmas.lv" datiem, Sirmajam piederēja kapitāla daļas divos uzņēmumos - SIA "Rebootizer Baltic" un SIA "Grīdu birojs". Pirmajā firmā viņam piederēja puse kapitāla daļu, bet otrajā - visas. Abos uzņēmumos viņš bija arī valdes loceklis.

Traģiskā lidmašīnas avārija Turaidā

LETA/Foto: Ieva Čīka/LETA