Reklāmas aģentūra, kas radīja dumjo bēgļu kampaņu, atzīst kļūdu un atvainojas
"Kampaņas mērķis nekad nav bijis šķelt Latvijas sabiedrību un kādu aizskart," skaidro "DDB Latvija" seja Andris Rubīns.
Sabiedrība

Reklāmas aģentūra, kas radīja dumjo bēgļu kampaņu, atzīst kļūdu un atvainojas

Jauns.lv

Aģentūra "DDB Latvija" kā ANO Bēgļu aģentūras (UNHCR) radošā partnere nolēmusi pārskatīt turpmāko kampaņas "Mēs darītu tāpat!" komunikāciju, paziņojumā medijiem norāda UNHCR radošās partneres aģentūras "DDB Latvija" izpilddirektors Andris Rubīns.

Reklāmas aģentūra, kas radīja dumjo bēgļu kampaņu,...

"DDB Latvija" vadītājs stāsta, ka, vērtējot sabiedrības reakciju, redzams, ka tās vēstījumi un galvenie mērķi ir pārprasti.

"Temats ir tiešām aktuāls, sarežģīts un jūtīgs. "DDB Latvija" komandas vārdā atvainojamies visiem, kurus šī kampaņa ir aizskārusi. Ņemot vērā radušos situāciju, "DDB Latvija" kā UNHCR radošais partneris ir nolēmusi pārskatīt turpmāko kampaņas komunikāciju un veikt nepieciešamās izmaiņas, lai novērstu pārpratumus nākotnē," sacīja Rubīns.

Viņš atzīst, ka UNHCR kampaņa "Mēs darītu tāpat!" stāsta par reāliem cilvēkiem, kuri bēg no kara un vajāšanas un kuriem ir nepieciešama starptautiskā aizsardzība. Katru minūti aptuveni 24 cilvēki ir spiesti pamest savas mājas, un puse no visiem bēgļiem pasaulē ir bērni.

"Kampaņas "Mēs darītu tāpat!" mērķis ir veicināt līdzjūtību pret bēgļiem un patvēruma meklētājiem un atgādināt, ka viņi ir cilvēki, kuri ir nonākuši necilvēcīgos apstākļos un šobrīd meklē patvērumu. Arī Latvijā. Kampaņas mērķis nekad nav bijis šķelt Latvijas sabiedrību un kādu aizskart," uzsver Rubīns.

Jau ziņots, ka Ārlietu ministrija aicinās ANO Bēgļu aģentūru (UNHCR) izvērtēt tās sāktās kampaņas "Mēs darītu tāpat!" "elementus Latvijā", informēja Ārlietu ministrijas pārstāvis Raimonds Jansons.

Jansons pastāstīja, ka ministrija ir saņēmusi Aizsardzības ministrijas vēstuli ar aicinājumu vērsties UNHCR, lūdzot to pārtraukt "kampaņas nekorektos elementus Latvijā". Ministrija plāno vērst aģentūras uzmanību uz bažām un apstākļiem, ko šī reklāmas kampaņa ir raisījusi sabiedrībā, īpaši zemessargos un Nacionālo bruņoto spēku profesionālā dienesta karavīros.

Ministrija plāno aicināt ANO atbildīgās amatpersonas izvērtēt šo kampaņu un "veikt precizējumus pēc būtības, ņemot vērā Latvijas valsts vēsturi".

Aizsardzības ministrija ir nosūtījusi Ārlietu ministrijai vēstuli ar aicinājumu lūgt ANO Bēgļu aģentūrai pārtraukt kampaņas "Mēs darītu tāpat!" "nekorektos elementus" Latvijā.

Par šādu soli AM izšķīrusies, ņemot vērā to, ka kampaņa esot zemessargiem un karavīriem aizvainojoša. AM valsts sekretārs Jānis Garisons pauda viedokli, ka šī ir nekorekta kampaņa, jo tā apelē nevis pie bēgļu problemātikas humānajiem aspektiem, bet gan tiešā un netiešā veidā apgalvo, ka Latvijas iedzīvotāji to vien gaida, kā aizbēgt no valsts. Tas ir aizvainojoši ne tikai Nacionālo bruņoto spēku karavīriem, bet jo īpaši zemessargiem, kas savu brīvo laiku pavada mācībās, lai ar ieročiem rokās varētu aizstāvēt Latviju.

Kampaņa Latvijā ilgs no augusta līdz decembrim, un tās laikā līdz ar video tiks izplatītas afišas, kurās ir attēloti cilvēki - bēgļi un patvēruma meklētāji, kuri šobrīd ir Latvijā. Vienā teikumā viņi atklāj, kāpēc devušies bēgļu gaitās. Turpat blakus attēloti Latvijas iedzīvotāji, kuri atzīst - ja nonāktu tādā situācijā, viņi darītu tāpat. Papildus tiek izplatītas infografikas, kas atklāj latviešu un sīriešu līdzību izglītībā, nodarbinātībā, bēgļu gaitās un tautas attīstībā, pirms Sīrijā sākās karš. Sīrija ir izmantota kā paraugs, jo vairāk nekā puse no pasaules bēgļiem 2015.gadā bija tieši no turienes.

UNHCR īsteno kampaņu visās Baltijas valstīs.

LETA/Foto: Ieva Čīka/Ieva Makare/LETA