„Facebook” par velti iegūst reklāmas kampaņu Latvijā
Sabiedrība

„Facebook” par velti iegūst reklāmas kampaņu Latvijā

Jauns.lv

Latvijas valsts sākusi komunikāciju sociālajā tīklā „Facebook” un par to paziņots arī ar reklāmas kampaņu – Rīgas ielās. Tas liek aizdomāties, ko tad īsti reklamē – Latviju ārzemniekiem vai „Facebook” tīklu latviešiem.

„Facebook” par velti iegūst reklāmas kampaņu Latvi...
Divi vienā – Latvijai profils „Facebook”, bet „Facebook” vārds par brīvu izreklamēts Rīgas ielās.
Divi vienā – Latvijai profils „Facebook”, bet „Facebook” vārds par brīvu izreklamēts Rīgas ielās.

„Valsts finansējums šim projektam nav bijis un arī nebūs,” Kasjauns.lv teic Latvijas institūta sabiedrisko attiecību speciālists Rihards Kalniņš. Konkursā par radošo risinājumu pagājušā gada beigās uzvarēja reklāmas aģentūra „Leo Burnett Riga”, un naudas savākšana ir tās ziņā.

Ja jau Latvijas profils „Facebook” domāts ārzemju publikai, kāpēc gan to reklamē Rīgas, nevis Londonas, Berlīnes un Ņujorkas ielās? Kalniņš skaidro: „Lai iegūtu atbalstu ārpusē, vajadzīgs atbalsts arī iekšpusē, citādi nebūs labs un veiksmīgs tēls.” Mērķis ir savākt 10 000 sekotāju, kurš katrs piemetīs virtuālo pagali Latvijas maizes krāsnij. Šonedēļ plānots arī nosūtīt preses paziņojumus ārzemju medijiem.

Arī reklāmas aģentūras „Leo Burnett Riga” radošais direktors Ansis Egle uzsver, ka jebkurai veiksmīgai komunikācijai jāsavāc kritiskais cilvēku daudzums. Kad tas būšot sasniegts, sākšoties arī komunikācija ar ārzemēm.

Vaicāts, kas apmaksā kampaņu Rīgas ielās, Egle atbild: „Šobrīd vēl neviens.” Esot uzņēmumi – projekta partneri, kas piekrituši segt izmaksas, bet ne „Facebook”, saka Egle. Ar tā pārstāvjiem ir bijušas konsultācijas par ideju veidot Latvijas profilu, un tas arī viss. Te gan jāpiebilst, ka vides reklāmās no uzņēmumu vārdiem rotājas tikai „Facebook”.

„”Facebook ir sociālais tīkls Nr. 1 pasaulē un agri vai vēlu tāds būs arī valstīs, kur vēl tāds nav, arī Latvijā,” ir pārliecināts „Leo Burnett Riga”  radošais direktors.

Vietējiem sociālo tīklu nozares uzņēmējiem ir aizdomas, ka „Facebook” uz to arī tiecas un, lai izspiestu konkurentus, izmanto savā labā Latvijas institūtu. „Es neredzu, ka kāds citus izspiestu, neesmu to novērojis,” teic Egle, atzīstot, ka var būt arī tāds viedoklis.

Latvija ir viena no retajām valstīm, turklāt no mazajām, kur pagaidām „Facebook” nav dominējošais sociālais tīkls. Asu viedokli savā blogā paudis „draugiem.lv” radošais direktors Guntars Meluškāns: „Savukārt Latvijas valsts tagad organizē kampaņu pret savu nacionālo tīklu. Mani kā vienu no draugiem.lv veidotājiem šis fakts neuztrauc, nedomāju, ka šī kampaņa ietekmēs cilvēku izvēli par vai pret vienu vai otru sociālo tīklu. Kampaņas to nenosaka, bet mani kā Latvijas pilsoni uztrauc šīs valsts bezatbildība, tuvredzība un stulbums – gan vēršoties pret nacionālo sociālo tīklu, gan, piemēram, parakstot starptautiskus līgumus, kas attiecas uz veselu nozari, VISPĀR nepajautājot nozares viedokli.”

Viņš atgādina, ka „draugiem.lv” atbalsta simtiem Latvijas projektu, arī valsts pasākumus, mākslas, kultūras, izglītības un labdarības projektus. „To visu nekad Latvijā nedarīs FB vai kāds cits globālais tīkls,” raksta Meluškāns.


Māris Puķītis/Foto: Rojs Maizītis