Pirms "Oskariem" dizaineri mēģina zvaigznes piekukuļot ar naudu un plastiskajām operācijām
Dizaineri piedāvā naudu, apģērbu un pat plastisko ķirurģiju, lai slavenības uz "Oskaru" ceremoniju dotos viņu tērpos.
Tuvojoties "Oskaru" pasniegšanas ceremonijai, daudzas aktrises noraizējušās par piemērotākā tērpa atrašanu, taču par katras neizlēmušas slavenības uzmanību cīnās vesela stilistu armija, ziņo britu laikraksts "Daily Mail".
Stāsti par stilistu savstarpējām ķildām nav nekas jauns. Sacensība par vislabāk ģērbtās slavenības vārdu ir tik sīva, ka daži stilisti darīs visu iespējamo, lai klienta tērps izrādītos vislabākais.
Skaista kleita, ko redz skatītāju miljoni, var izrādīties lielāka veiksme par iegūtu balvu. Taču nepareizais tērps aizēno pat labākos priekšnesumus.
Tomēr konkurence pastāv ne tikai starp stilistiem, bet arī modes dizaineriem. Daži pat uzpērk stilistus, lai tie pārliecina klientes izvēlēties tieši viņu darinājumus, apgalvo slavenību stilists Filips Blohs.
"Daži stilisti pieņem modes namu dāvanas," viņš teicis. "Esmu dzirdējis, ka [modes nami] piedāvā dāvanu kartes tauku atsūkšanai un citām plastiskās ķirurģijas operācijām. Daži dizaineri vienkārši pajautā: "Ko tu vēlies?" Es nekad neesmu tajā iesaistījies, bet es vienmēr saku: "Es nepieņemu kukuļus, taču dievinu lieliskas pateicības dāvanas.""
Dizaineru ieguvums ir milzīgs - par brīvu iegūta miljoniem dolāru vērta reklāma, kas rada lielu pieprasījumu pēc modes nama precēm.
Blohs pats savām acīm redzējis, kā viena kleita var izmainīt tās ražotāja un valkātāja karjeru. 2002.gadā viņš amerikāņu aktrises Halles Berijas iznācienam izvēlējās piesātināti sarkanu modes nama "Elie Saab" kleitu, kas atstāja milzu iespaidu uz ceremonijas skatītājiem un modes kritiķiem.
"Tā deva atpazīstamību dizainerim un mainīja Halles dzīvi uz visiem laikiem," viņš atceras. "Tajā kleitā viņa izskatījās tik skaista un trausla. Tas lika cilvēkiem viņu ieraudzīt pavisam citā gaismā."
Dažreiz slavenības pēdējā brīdī atsakās no pasūtītā tērpa. "Ak, mans Dievs, aprunājieties ar [dizaineri] Veru Vangu par to, kā [aktrise] Šārona Stouna ieradās "Oskaros" [apģērbu veikalu ķēdes] "Gap" svīterī, nevis viņas mēnešiem darinātajā kleitā," atceras modes industrijas žurnāla "The Hollywood Reporter" žurnāliste Merle Ginsberga.
Dažkārt modes nami gatavi maksāt slavenībām, lai tās publiskos pasākumos parādītos tikai viņu veidotajos tērpos.
"Aktrisēm ļoti bieži maksā, lai viņas valkātu kādu tērpu," paskaidro Ginsberga. "Ja Anna Hataveja, Nikola Kidmena vai Gvineta Paltrova valkā dizainera kleitu, tas ir ļoti izdevīgi, jo ietaupa līdzekļus reklāmai un zīmola tēla veidošanai. Dizaineri to saprata jau diezgan sen."
Atpazīstamības kāri mazie dizaineri lielāko daļu mārketinga budžeta novirza uzlecošajām zvaigznēm.
"Daži dizaineri to dara mazāk uzkrītoši - ļauj aktrisēm paturēt kleitu, nodrošina ceļu uz modes skatēm Eiropā vai visu gadu bez maksas sūta apģērbu," teikusi Ginsberga. Viņa norāda, ka modes nams "Dior" maksā Čarlīzei Teronai, lai tā būtu zīmola "seja", un aktrise Rīsa Viterspūna līdzīgus darījumus slēgusi ar modes namiem "Nina Ricci" un "Carolina Herrera".
Kompānijas, kas nodarbojas ar slavenību iesaistīšanu reklāmās, bieži piedalās grūtajā uzdevumā atrast tērpu vienam vakaram.
"Ja dizainers vēlas, lai slavenība valkā viņa tērpu, [šādas kompānijas] aģents var teikt: "Mēs meklējam 200 tūkstošus dolāru (106 tūkstošu latu) vērtu darījumu." Un šis skaitlis vēl ir salīdzinoši zems," paskaidro Ginsberga.
Viņa apgalvo, ka šogad kompānijas interesējas par tādām jaunām zvaigznēm kā Rūnija Mara, Mišela Viljamsa, Berenisa Bežo un Džesika Časteina.
Stilisti dzīvo bailēs zaudēt darbu, slavenības baidās neizskatīties vislabāk, un dizaineriem bail, ka to vietā izvēlēsies citus.
Taču ir lieta, kas baida viņus visus, - nokļūšana vissliktāk ģērbto slavenību sarakstā.
LETA/Foto: Bulls Press