Vidzemes mazbānītis dosies savā 100 000. reisā
Gulbenes – Alūksnes bānītis sestdienas, 17. marta, pēcpusdienā dosies savā 100 000. braucienā. Jubilejas reiss būs savienots ar ekskursijām un bufeti.
Par godu šim nozīmīgajam notikumam, Gulbenes – Alūksnes bānīša pasažieri aicināti izbraukt ar mazo bānīti un doties ekskursijā uz vienu no senākajām Latvijas vietām – Alūksni. Brauciena laikā par jautrību un viesu labsajūtu rūpēsies atraktīvas bufetnieces. Alūksnē varēs aplūkot Livonijas ordeņa pilsdrupas, Jauno pili (pie kuras būs apskatāmas ledus skulptūras), Tempļa kalnu un Saules tiltu, muižas parka fragmentu, Alūksnes luterāņu baznīcu un Ernsta Glika ozolus.
Rīdzinieki uz vēsturisko bānīša reisu varēs doties ar vilcienu uz Gulbeni, kas aties pulksten 8.9. Pēc ierašanās Gulbenē pulksten 12.16 tiks organizēta Gulbenes šaursliežu depo apskate, savukārt pulksten 13.00 Gulbenes – Alūksnes bānītis savus viesus vedīs uz Alūksnes dzelzceļa staciju no kurienes sāksies ekskursija pa šo pilsētu. No Alūksnes stacijas uz Gulbeni bānītis izbrauks pulksten 15.25, bet dīzeļvilciens no Gulbenes uz Rīgu aties pulksten 17.10.
Lai dotos ekskursijā nepieciešama iepriekš pieteikšanās pa tālruņiem 20228884 un 64473037 vai e-pastu info@banitis.lv . Ekskursijas cena, ietverot braucienus ar bānīti, gida pakalpojumus, ekskursiju Alūksnē, izklaide un uzkodas – Ls 10.
Pašreizējā Vidzemes bānīša pirmsākumi meklējami pirms 110 gadiem. Vidzemes pievedceļu sabiedrība 210 kilometru garo Pļaviņu - Valkas šaursliežu dzelzceļa līniju sāka būvēt 1898. gadā vienlaicīgi no abiem galapunktiem un jau 1902. gadā tika atklāta pagaidu vilcienu kustība līdz Alūksnei, bet pēc gada - nodota ekspluatācijā visa līnija. Laika gaitā šaursliežu dzelzceļu līnija tika saīsināta - vispirms 1916. gadā posmu Pļaviņas - Gulbene pārbūvēja par platsliežu dzelzceļu, bet kopš 1973. gada vilciens kursē tikai posmā Gulbene - Alūksne.
Kasjauns.lv/ Foto: Uldis Bikše,
www.poga.lv