Premjers pauž gatavību izmantot mazāk jaudīgu automašīnu
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis, kurš pašlaik pārvietojas ar automašīnu "VW Phaeton", būtu gatavs izmantot mazāk jaudīgu un videi draudzīgāku dienesta automašīnu.
Uz jautājumu, vai viņš būtu gatavs atteikties no jaudīgā auto lietošanas, Dombrovskis otrdien žurnālistiem teica, ka šāds priekšlikums ir vērtējams. Viņš norādīja, ka no Ekonomikas ministrijas (EM) tiekot gaidīti priekšlikumi par to, kā valsts pārvaldē veicināt izvēlēties energoefektīvākus auto. "Priekšlikums ir interesants un izskatāms. Gaidām no EM priekšlikumus," sacīja Dombrovskis.
Otrdien Ministru kabinets, izskatot Finanšu ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu par dienesta vieglo automobiļu izdevumiem valsts pārvaldes iestādēs, atbalstīja ekonomikas ministra Daniela Pavļuta priekšlikumu uzdot EM sadarbībā ar Satiksmes un Finanšu ministriju triju mēnešu laikā iesniegt instrukcijas projektu par dienesta vieglo automobiļu iegādes un nomas kārtību, paredzot tajā noteikt obligāto automobiļos maksimāli pieļaujamo oglekļa dioksīda emisiju līmeni.
Pavļuts uzskata, ka valsts pārvaldes autoparkam jākļūst videi draudzīgākam un energoefektīvākam, kalpojot par pozitīvu piemēru iedzīvotājiem ceļā uz zaļāku, mazāk enerģiju patērējošu transporta sektoru Latvijā, aģentūru BNS informēja ministra preses sekretāre Daiga Grūbe.
"Valsts pārvaldes autoparkā ir jāveic reformas, lai veicinātu videi draudzīgāku dzīvošanu un padarītu mūsu transporta sektoru energoefektīvāku. Tas kalpos ne vien par piemēru pārējiem autobraucējiem, bet var palīdzēt valstij ietaupīt, jo automašīnas ar mazākiem dzinēja tilpumiem samazina ne vien patērēto degvielu, kuras cenas patlaban pieaug un sāpīgi skar ikvienu autobraucēju, bet var būt arī lētākas, jo tām lielākoties nav raksturīga lieka ārišķība," pastāstīja Pavļuts.
EM apkopotā informācija liecina, ka transporta sektors ir otrs lielākais enerģijas galapatēriņa sektors Latvijā. 2010.gadā enerģijas galapatēriņš transportā bija 13 986 gigavatstundas (GWh) jeb 28,2% no kopējā enerģijas galapatēriņa, kur lielāko daļu veido patēriņš autotransportā ‒ 83,6%. Pašlaik enerģijas patēriņa transporta sektorā ietaupījumu nodrošina degvielas mazumtirdzniecības cenas palielinājums, tomēr ilgtermiņā valsts loma būs nozīmīga sabiedrības paradumu maiņu veicināšanā, ņemot vērā prognozēto enerģijas patēriņu transportā pieaugumu.
Ekonomikas ministrs patlaban pārvietojas ar nomātu automašīnu "Audi A6", bet ir lūdzis, beidzoties nomas līgumam, aizvietot to ar mazāku, taupīgāku automašīnu. Šādas prasības nākotnē tiks attiecinātas arī uz divām citām EM automašīnām, piebilda Grūbe.