Visstulbākās ziņas, kurām cilvēki visā pasaulē noticējuši. TOP 10
1. aprīlī plašsaziņas līdzekļi publicē visdīvainākās ziņas, kurām jāveicina cilvēka humora izjūta. Tomēr daudzām jo daudzām ziņām cilvēki notic. Kasjauns.lv apkopoja visslavenākās joku ziņas, kam cilvēki pilnā nopietnībā ir noticējuši.
Lūk, pēdējo desmitgažu visdīvaināko ziņu TOP, kam ļaudis pilnā nopietnībā noticējuši. Un ne tikai bērni un garā vāji cilvēki, bet arī nopietni ģimenes tēvi un prātīgas mājsaimnieces.
1. Makaronu rekordraža Šveicē
Par visslavenāko 20. gadsimta joku kļuvis britu telekompānijas BBC 1957. gada 1. aprīlī demonstrētā reportāža par neredzētu makaronu ražu Šveicē.
Reportāžā britu žurnālisti stāstīja, ka šveicieši nevar izlemt, ko darīt ar gigantisko makaronu ražu. „Ziema bija maiga, bet makaronu smecernieku lauksaimniekiem izdevās uzveikt,” neparastās ražas apjomus skaidroja BBC žurnālists. Sižets Lielbritānijā izraisīja emociju vētru. Tūkstošiem pilsoņu zvanīja telekompānijai, lūdzot pastāstīt, kā audzēt makaronus. Uz visiem lūgumiem BBC diplomātiski atbildēja: „Ielieciet makaronu burkā ar tomātu mērci un ceriet uz labāko.”
Jāteic, ka šo BBC joku 1970. gadā ASV telekompānija NBC pārstrādāja „amerikāņu mērcē” un 1970. gada 1. aprīlī paziņoja par rekordlielu marinēto gurķu ražu Rietumvirdžīnijā.
1957. gada 1. aprīļa BBC „Panorāmas” reportāža par šveiciešu spageti plantācijām
Arī otra vislielākā cilvēku izāzēšana pieder raidkorporācijai BBC, kura 1980. gada 1. aprīlī paziņoja, ka tiks demontēts leģendārais Londonas simbols – mehāniskais pulkstenis „Big Ben” angļu parlamenta ēkas tornī un tas tiks nomainīts ar elektronisko pulksteni. „Lai ietu līdzi laikam, mehāniskā pulksteņa vietā parādīsies elektroniskais,” pavēstīja BBC. Paziņojums izraisīja satraukumu Lielbritānijas iedzīvotājos, un daudzi, zvanot gan uz BBC, gan uz valsts iestādēm, pauda savu protestu, ka ir plānots likvidēt vienu no Anglijas „spožumiem un lepnumiem”. Tiesa, daži zvanītāji interesējās arī par iespējām iegādāties vecā „Big Ben” daļas.
3. TV aparātus iesaiņo sieviešu zeķubiksēs
1962. gada 1. aprīlī Zviedrijā raidošajā tolaik vienīgajā melnbaltajā televīzijas programmā Zviedrijas TV tehniskais eksperts Kells Stensons paziņoja, ka ir radīta jauna tehnoloģija, kā melnbalto attēlu padarīt krāsainu – atliek vienīgi televizora aprātam pāri pārvilkt sieviešu zeķubikses. Lieki teikt, ka tieši pirms pusgadsimta tūkstošiem zviedru sieviešu, skatoties televizora ekrānā, uz vella paraušanu plēsa savas zeķubikses.
Toreiz vēl televīzijas neizlutinātie cilvēki svēti ticēja visam, ko pārraidīja pa televīziju. Pirmā krāsu TV pārraide Zviedrijā parādījās tikai astoņus pēc tam, kad zviedrietes to nesekmīgi mēģināja panākt ar savām zeķubiksēm.
1998. gada joku dienā amerikāņu avīze „USA Today” paziņoja, ka ātro uzkodu restorānu tīkls „Burger King” radījuši īpašo hamburgeru kreiļu ērtībām un līdzās tika ievietota milzīga reklāma. Šī ēstuvju tīkla apmeklētāji vēl ilgi pēc 1. aprīļa prašņājuši, kad tad īsti jaunais kreiļu brīnums būs pieejams klientiem.
Daudzi kreiļi visā nopietnībā sūdzējušies, ka „labroču hamburgeri ar labrociksi iespiestu mērci” viņiem tik tiešām dara pamatīgas raizes.
5. Skaitlis pī neatbilst kristīgo cilvēku prātam
1998. gadā žurnāls „New Mexicans for Science and Reason” publicēja rakstu, ka ASV Alabamas pavalsts administrācija plāno mainīt skaitļa „pī” (riņķa līnijas garuma attiecību pret tās diametru) vērtību no 3,14159 uz 3,0. Rakstā bija apgalvots, ka līdzšinējā skaitļa vērtība „nav kristīga”, tāpēc tā jānoapaļo līdz „bībeliskai nozīmei”. No žurnāla raksts nonāca internetā, bet pēc tam tas izplatījās visā pasaulē. Alabamas administrācija saņēma zvanus un vēstules ar protestiem no visas pasaules.
6. Bezjēdzīgā miesas apzīmēšana ar „Pepsi Cola” zīmolu
1994. gadā amerikāņu radiostacija „National Public Radio” informēja klausītājus, ka ikviens cilvēks, kurš uztetovēs sev „Pepsi” logotipu, uz mūžu iegūs desmit procentu atlaidi visai „Pepsi” produkcijai. Visu aprīli radiostacijai zvanīja cilvēki, kas bija izpildījuši nosacījumus un vēlējās saņemt balvu.
Vismuļķīgāk ir savu miesu rotāt ar „Pepsi Colas” simboliku. Jēgas nekādas!
7. Apbruņo nabadzīgos bezpajumtniekus
1999. gadā amerikāņu laikraksts „Phoenix New Times” paziņoja par jauna palīdzības fonda izveidi nabadzīgajiem iedzīvotājiem. Taču jaunais fonds vācot naudu nevis mājokļu celšanai vai pārtikas un apģērba iegādei bezpajumtniekiem, bet gan viņu apbruņošanai. Avīzes rakstu pārpublicēja ziņu aģentūra „Associated Press”, un ziņas par „jauno fondu” izplatījās visās ASV. Tika baumots, ka izdomātajā kontā kāds patiešām arī mēģinājis pārskaitīt naudu.
8. Ļeņina līķi pārvērš par bērnu rotaļlietu
Īrijas laikraksts „Irish Times” 1995. gada 1. aprīlī apgalvoja, ka Eiropas Disnejlendas vadība apspriežas ar Krievijas valdību par Vladimira Ļeņina ķermeņa iegādāšanos. Tika rakstīts: „Kā liecina avīzes rīcībā esošā informācija, izklaides parks esot gribējis Ļeņinu ar visu mauzoleju pārvest uz Parīzē uzcelto jauno Disnejlendu.”
Tika ziņots, ka apkārt mauzolejam tiks izveidotas īpašas noskaņas atrakcijas un tiks pārdoti T-krekli ar Ļeņina aplikācijām. Jāteic, ka šis paziņojums izskanēja Jeļcina laikā, kad Krievijā tik tiešām diskutēja par Ļeņina līķa aizvākšanu no Sarkanā laukuma. Tas daudziem lika noticēt šai ziņai.
9. Komunistu jociņš: Maskavas „Spartak” nopērk Maradonu
Arī Padomju Savienībā nebija aizliegta Muļķu diena. Vienu no visiedarbīgākajiem 1. aprīļa „sovjetu” jokiem 1988. gadā izplatīja PSRS valdības laikraksts „Izvestija”. Tajā tika vēstīts, ka Maskavas futbola klubs „Spartak” cenšas pārliecināt Djego Maradonu pievienoties klubam un ka „Spartak” ir gatavs par Maradonu samaksāt sešus miljonus ASV dolāru. Vēlāk laikraksts atzinās, ka raksts bija 1. aprīļa joks, taču ziņu par Maradonas pārcelšanos uz Padomju Savienību pilnīgi nopietni tālāk izplatīja aģentūra „Associated Press”.
10. Atzīmē neeksistējošās Senserifes 10 gadu jubileju
1977. gada 1. aprīlī populārā britu avīze „The Guardian” iznāca ar septiņu lappušu biezu pielikumu, kas bija veltīts Senserifes republikas 10. gadu pastāvēšanas jubilejai. Pats kuriozākais bija tas, ka šāda valsts nemaz nepastāv. Šīs neesošās, bet it kā Indijas okeāna salās atrodošās, valstiņas kultūra, reliģija un sadzīve tik ļoti ieinteresēja britus, ka tie vēl septiņus mēnešus pēc joka atmaskošanas pieprasījuši valsts tūrisma birojos lētās ceļazīmes uz brīvās mīlas citadeli – eksotisko Senserifes republiku.
Elmārs Barkāns/Foto: Bulls Press