Kā kas ir patiesībā: redzes invalīds testē Barona ielas remontu. FOTOREPORTĀŽA
Pašlaik Krišjāņa Barona ielas ietvē iestrādātais taktilais bruģis, kas paredzēts, lai neredzīgam cilvēkam palīdzētu pārvietoties droši, „ieskrien” reklāmas stendos. Satiksmes departaments tos pēc remontdarbu beigām sola novākt.
Sabiedrība

Kā kas ir patiesībā: redzes invalīds testē Barona ielas remontu. FOTOREPORTĀŽA

Jauns.lv

Arī pēc vērienīgās Krišjāņa Barona ielas remontdarbu pabeigšanas tā pilnībā neapmierinās invalīdus – dažviet ratiņkrēslu uzbrauktuves un to apmales būs pārāk augstas, kas invalīdam var beigties ar izgāšanos no ratiņkrēsla, redzes invalīdu drošībai luksofori nebūs aprīkoti ar skaņas signālu...

Kā kas ir patiesībā: redzes invalīds testē Barona ...

Tāpat vairākās taktilā bruģa (bruģa līnija, kas redzes invalīdu ved „pareizā” virzienā) asa pagrieziena vietās nebūs norādes, ka vadlīnija strauji maina pagriezienu. Tomēr Rīgas Satiksmes departamenta pārstāvji sola šo jautājumu izskatīt un iespēju robežās ietves klājumu mainīt.

Pirms tika uzsākts Krišjāņa Barona ielas remonts pilsētas vadība solīja, ka nu beidzot galvaspilsētā būs iela visas tās garumā, kas būs pilnībā draudzīga gājējiem, tostarp arī invalīdiem. Tomēr tā nu gluži nebūs. Portāls Kasjauns.lv vēl nepabeigtās Krišjāņa Barona ielas ietves izgāja kopā ar invalīdu un viņu draugu apvienības „Apeirons” vides pieejamības un Būvniecības valsts kontroles biroja ekspertu, arī redzes invalīdu Jurģi Briedi.

Lai arī Krišjāņa Barona ielas remontdarbi, kuri jau kļuvuši par pilsētas leģendu un cerības, uz kuru pabeigšanu, daudziem jau izgaisušas, rit pilnā sparā, acīmredzami, ka vairākas nepilnības un invalīdiem grūti pārvarami šķēršļi netiks likvidēti. Dažviet būs tikai skaisti ieklāts bruģis, no kura nekāda labuma nebūs – piemēram, uzbrauktuves invalīdu ratiņkrēsliem.

Vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis mēra ratiņkrēslu uzbrauktuvju slīpumu Krišjāņa Barona un Stabu ielas stūrī. Tur slīpums ir 21 grāda leņķī, nevis pieļaujamo astoņu grādu leņķī. Tas draud ar cilvēka izgāšanos no ratiņkrēsla. Diemžēl nekas labots netiks - uzbrauktuve tikai acu aizmālēšanai.
Vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis mēra ratiņkrēslu uzbrauktuvju slīpumu Krišjāņa Barona un Stabu ielas stūrī. Tur slīpums ir 21 grāda leņķī, nevis pieļaujamo astoņu grādu leņķī. Tas draud ar cilvēka izgāšanos no ratiņkrēsla. Diemžēl nekas labots netiks - uzbrauktuve tikai acu aizmālēšanai.
Krišjāņa Barona ielu pielāgo redzes invalīdiem

Krišjāņa Barona ielu pielāgo redzes invalīdiem

Vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis saka, ka Krišjāņa Barona ielas ietves atjaunošanas darbu laikā ne viss izdarīts perfekti. Bet šī būs pirmā iela galvaspilsētā, kura visā tās garumā tiks pielāgota redzes invalīdiem. Latvijā nav pieraduši pie taktilā bruģa – tas jāmācas atpazīt gan pašiem vājredzīgiem, gan arī veselajiem jāstāsta par tā funkcionalitāti.
Vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis saka, ka Krišjāņa Barona ielas ietves atjaunošanas darbu laikā ne viss izdarīts perfekti. Bet šī būs pirmā iela galvaspilsētā, kura visā tās garumā tiks pielāgota redzes invalīdiem. Latvijā nav pieraduši pie taktilā bruģa – tas jāmācas atpazīt gan pašiem vājredzīgiem, gan arī veselajiem jāstāsta par tā funkcionalitāti.

Ielas seguma atjaunošana Krišjāņa Barona ielā

Ceļa remontdarbi Krišjāņa Barona ielā

Kā apgalvojis taksists, gan viņam, gan viņa kolēģiem šis slēgtais posms pašlaik sagādā īstas galvas sāpes – pasažierus, kuri vēlas ...