Interneta mediji divu gadu laikā varētu sasniegt 2008.gada ieņēmumu līmeni
Latvijas atsevišķi interneta mediji nākamo divu gadu laikā varētu sasniegt 2008.gada ieņēmumu līmeni, prognozēja interneta mediju grupas "Delfi" Latvijā valdes priekšsēdētājs Arnis Ozols.
"Kopš 2009.gadā piedzīvotā reklāmas tirgus krituma interneta mediji turpina atkopties, un daži interneta mediji 2013. līdz 2014.gadā varētu sasniegt ieņēmumu līmeni, kas bija raksturīgs 2008.gadam. Nozare pašlaik aug stagnējošā reklāmas tirgus ietvaros, kas nozīmē, ka notiek klientu budžetu pārdale par labu interneta kategorijai," viņš paskaidroja.
"Delfi" vadītājs arī uzsvēra, ka Latvija ar 72% interneta sasniedzamību, kas ir būtiski virs Eiropas vidējā līmeņa (60%), ir labvēlīga vide interneta mediju attīstībai. "Šeit ir visi nosacījumi, lai paaugstinātos interneta reklāmas daļa. Arī pašlaik pieejamās tehnoloģijas un risinājumi ir piemēroti, lai klienti pārskatītu savas investīcijas par labu internetam," norādīja Ozols.
"Delfi" pieder Igaunijas lielākajai mediju grupai "Ekspress Grupp", kas papildus nodarbojas ar grāmatu mazumtirdzniecību un poligrāfijas pakalpojumiem, kas veido vairāk nekā 50% no kompānijas apgrozījuma. Interneta bizness nodrošina aptuveni 10‒15% no uzņēmuma apgrozījuma.
Latvijā "Delfi" grupas EBITDA (peļņa/zaudējumi pirms procentu, nodokļu, amortizācijas un nolietojuma atskaitījumiem) 2012.gada deviņos mēnešos bija 94 tūkstoši eiro (66 tūkstoši latu) iepretim 95 tūkstošiem eiro (66,8 tūkstošiem latu) 2011.gada janvārī‒septembrī.
Savukārt pērn "Delfi" Latvijā strādāja ar 1,446 miljonu latu apgrozījumu un guva 140,3 tūkstošu latu peļņu.
BNS/Foto: Ieva Čīka/LETA