Cilvēki VID sūdzas par čeku neizsniegšanu, norēķinoties ar kolektīvās iepirkšanās kuponiem
Iedzīvotāji ir vērsušies Valsts ieņēmumu dienestā (VID) ar jautājumiem un sūdzībām saistībā ar to, ka, norēķinoties ar kolektīvās iepirkšanās kuponiem, viņi saskārušies ar situāciju, ka pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs neizsniedz darījumu apliecinošu dokumentu – čeku vai kvīti, aģentūrai BNS atzina VID Sabiedrisko attiecību daļā.
Dienestā atzina, ka šādu gadījumu nav daudz, tomēr, ņemot vērā kolektīvās iepirkšanās portālu pieaugošo popularitāti, it īpaši pirmssvētku laikā, atgādināja, ka pārdevējam ir pienākums izsniegt kases čeku vai VID reģistrētu kvīti, pircējam norēķinoties ar kolektīvo iepirkumu portālā iegādātu kuponu.
VID paskaidroja, ka pakalpojumu sniedzējam vai preču pārdevējam, saņemot no pircēja kolektīvo iepirkumu portālā iegādāto kuponu, darījuma summa jāreģistrē kases aparātā, jāizdrukā un jāizsniedz pircējam darījumu apliecinošais dokuments – kases čeks.
Savukārt gadījumos, kad pakalpojumu sniedzējs vai preču pārdevējs ietilpst tajā kategorijā, kam nav pienākuma savā darbībā izmantot elektronisko kases aparātu (piemēram, pārdevēji amatnieku un svētku tirdziņos, zemnieki, kas savās saimniecībās tirgo pašu gatavotu produkciju, nelieli skaistumkopšanas saloni un frizētavas), tiem pēc pircēja pieprasījuma ir jāizsniedz attiecīgs darījumu apliecinošais dokuments – noformēta un VID reģistrēta kvīts vai biļete.
VID arī vērsa uzmanību, ka normatīvie akti neparedz gadījumus, ka pakalpojumu sniedzējs vai preču pārdevējs drīkst neizsniegt samaksu apliecinošu dokumentu, ja samaksa tiek veikta ar kolektīvo iepirkumu portālā iegādāto kuponu.
Ja pircējs, norēķinoties ar kolektīvo iepirkumu portālā iegādāto kuponu, saskaras ar situāciju, ka pakalpojuma sniedzējs vai preces pārdevējs atsakās izsniegt darījumu apliecinošu dokumentu, VID aicina par to informēt.
Par noteikto kases aparāta lietotāja pienākumu nepildīšanu personas tiek sauktas pie administratīvās atbildības.