Politoloģe Kažoka: līdz šim priekšvēlēšanu kampaņa bijusi samērā mierīga
Līdz šim priekšvēlēšanu kampaņa bijusi samērā mierīga, arī mediji pagaidām partijas un to aktivitātes atspoguļo sabalansēti, sacīja Sabiedriskās politikas centra "Providus" pētniece Iveta Kažoka.
Pagaidām nav bijusi vērojama arī partiju liela mobilizācija, kas acīmredzot nozīmē, ka tā ir sagaidāma pāris nedēļu pirms vēlēšanām.
Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem divus mēnešus pirms vēlēšanām novērojamas vairāk politiskās reklāmas televīzijā, kas ir izskaidrojams ar jauno kārtību, ka šogad pirmo reizi apmaksātas politiskās reklāmas televīzijā ir aizliegtas 30 dienu pirms vēlēšanām.
Kažoka gan novērojusi līdz šim nebijušu tendenci Latvijas politiskajā dzīvē, ka partijas saturiski mazāk pievēršas sevis slavināšanai un vairāk nodarbojas ar principiālo konkurentu atmaskošanu, piemēram, "Vienotība".
"No vispārējā mediju atspoguļojuma perspektīvas raugoties, viss ir sabalansēts un godīgi. Ja runā tieši par televīziju, protams, dažās televīzijās ir netieši jaušamas simpātiskas vai antipātijas, bet visas televīzijas mēģina savus ziņu sižetus veidot sabalansētus, lai būtu iespēja izteikties pēc iespējam plašākam partiju spektram," secināja Kažoka.
Salīdzinājumā ar iepriekšējām vēlēšanu kampaņām Kažoka pozitīvi vērtē reportāžas par pašvaldībām, piemēram, Latvijas Radio. Savukārt daudz diskusiju, daudz kandidātu vērtēšanas un tas viss ar daudz lielāku intensitāti būs redzams maijā, kad par valsts līdzekļiem ne tikai sabiedriskie mediji, bet arī komercmediji un mediji reģionos veidos priekšvēlēšanu diskusijas.
"Tradicionālās smagās smadzeņu skalošanas formas jeb politiskās reklāmas aizliegums televīzijā vēlētājiem dos visai labu priekšstatu par to, kāda ir priekšvēlēšanu izvēle," uzskata Kažoka.
Pašvaldību vēlēšanas 119 vēlēšanu apgabalos Latvijā norisināsies 1.jūnijā.
BNS/Foto: Lita Krone/LETA