
"Red Bull" jau runā par zaudēto čempiontitulu; Leklērs slavē "Ferrari" progresu

Pēc neveiksmīgā Austrijas posma “Red Bull” konsultants Helmuts Marko atzinis, ka piektais čempiontituls Maksam Verstapenam šosezon ir ļoti apšaubāms. “Mums uz nākamajiem diviem posmiem mašīnai vēl plānoti daži uzlabojumi, bet šāda snieguma dēļ, kāds tika parādīts Austrijā, ir jāatzīst, ka titulu varam uzskatīt par zaudētu,” sacīja Marko.
Komandas sniegums māju trasē “Red Bull Ring” bija tālu no gaidītā, neskatoties uz to, ka mašīna bija aprīkota ar jaunākajiem uzlabojumiem. “Tas bija mājas posms, ko gribētos aizmirst,” pēc sacīkstes atzina komandas vadītājs Kristians Horners.
Neveiksmīgie apstākļi kvalifikācijā un sadursme ar Kimi Antonelli sacensību sākumā Verstapena situāciju padarīja bezcerīgu. Taču sportists norādīja, ka galvenā problēma jebkurā gadījumā ir “Red Bull” mašīnas veiktspēja. “Mēs vienkārši neesam tādā līmenī, kādā vēlamies būt,” teica pašreizējais F-1 čempions.
Galvenās problēmas “Red Bull” komandai ir trīs: nepietiekošs ātrums, šaurs auto darbības logs un nespēja saglabāt riepas. Marko izsecinājis, ka “McLaren” ir par aptuveni 0,3 sekundēm aplī ātrāki kvalifikācijā un pussekundi ātrāki sacīkšu režīmā. Vienlaikus, kā skaidroja tehniskais direktors Pjērs Vašs, “Red Bull” automašīnas darbības logs ir ļoti šaurs, un uzlabot to, neietekmējot ātrumu, ir sarežģīti.
Viena no lielākajām “McLaren” priekšrocībām ir spēja sataupīt riepas. “Tas, kā Oskars [Piastri] spēja tuvoties Lando [Norisam], vienlaikus saudzējot riepas – tas ir viņu lielākais trumpis,” teica Horners. Pat pēc rūpīgas analīzes “Red Bull” vēl pilnībā neesot sapratuši, kā “McLaren” tik efektīvi izdodas pārvaldīt riepas tik karstos apstākļos.
Turklāt čempionāta kopvērtējumā “McLaren” braucējs Piastri ir priekšā Verstapenam jau 61 punktu – kas ir vairāk nekā divu uzvaru vērtība. Šie fakti apstiprina Marko skarbos secinājumus, ka šogad tituls tiks pazaudēts arī pilotu ieskaitē. Atgādinām, ka pērn Verstapens kļuva par četrkārtēju čempionu, bet Konstruktoru kausā pirmo vietu jau ieguva “McLaren”. Horners arī uzsver, ka nav vieglu risinājumu, lai situāciju ātri vērstu par labu: “F-1 sacīkstēs nav nekādas burvju nūjiņas, progress prasa laiku.”
Lai gan Šarls Leklērs svētdien Austrijas F-1 posmā finišēja uz pjedestāla, izcīnot trešo vietu, pats pilots sacensības nosauca par garlaicīgām, lai gan mašīnas uzlabojumi esot devuši rezultātu. Arī Lūiss Hamiltons uzskata, ka progress ir sācies. “Ferrari” pilots Leklērs pēc finiša atzina: “Man nebija daudz spraigu brīžu. Būtu gribējis veikt labāku startu, lai būtu pilnībā līdzās Lando [Norisam], bet tas varbūt būtu kaut ko mainījis tikai uz trim vai četriem apļiem.”
Leklērs jau pirmajā aplī zaudēja otro pozīciju “McLaren” pilotam Oskaram Piastri un atzina, ka “no pirmā līkuma līdz finišam tās bija ļoti garlaicīgas sacīkstes, trasē biju viens pats un mēģināju kontrolēt vairākas problēmas, kas mums bija.”
Gan Leklērs, gan viņa komandas biedrs Hamiltons saņēma rīkojumus sacīkstes gaitā izmantot stratēģiju "lift and coast" jeb gāzes pedāļa atlaišanu un bremzēšanu ar dzinēju, lai izvairītos no pārmērīga grīdas nodiluma. Iepriekš “Ferrari” piloti šī iemesla dēļ tika diskvalificēti Ķīnas posmā. “Negribu tās īsti saukt par problēmām, bet mums bija jāveic zināma menedžēšana esošajā situācijā,” atzina Leklērs. “Lift and coast" man bija nedaudz kaitinošs. Pirmajā nogrieznī tas maksāja daudz, bet otrajā un noslēdzošajā sacensību daļā jau bija labāk.”
Neraugoties uz šiem izaicinājumiem, “Ferrari” nedēļas nogalē debitēja ar jaunu grīdas konstrukciju, kas, pēc Leklēra domām, devusi reālu pienesumu: “Tas noteikti ir solis uz priekšu. Es domāju, ka tieši pateicoties tam mēs kāpām uz pjedestāla.”
Leklērs arī uzsvēra, ka komanda ar pilnu jaudu strādā pie nākamajiem uzlabojumiem: “Zinu, ka viņi joprojām strādā ārkārtīgi smagi, lai piegādātu nākamos jauninājumus pēc iespējas ātrāk. Ceru, ka tie ļaus mums pietuvoties “McLaren” vai “Red Bull” un “Mercedes” komandām viņu labākajās dienās. Mēs raujamies cik spējam, un ceru, ka drīz tas nesīs rezultātus.”
Hamiltons Austrijā finišēja ceturtajā vietā, atkārtojot savu līdz šim labāko rezultātu sezonā. Sportists gan atzina, ka sacīksti sabojāja problēmas ar bremzēm. “Man ātri vien vajadzēja sākt tās saudzēt, un tas noteikti maksāja laiku,” viņš sacīja. Arī līdz galam pie “Ferrari” mašīnas vadāmības daudzkārtējais čempions vēl aizvien nav pieradis: “Braucu ar līdzīgiem regulējumiem kā Šarls. Bet viņam ar pārāk lielas pagriežamības mašīnu, izslīdot aizmugurei, izdodas sataupīt riepas, kamēr man tas nesanāk.”
Neraugoties uz to, Hamiltons redz progresu: “Esam spēruši soli uz priekšu. Trešā un ceturtā vieta – tas ir pozitīvi. Ir vēl kur augt, bet virziens ir pareizs.”