Dragkvīna Pišē komentē savu uzstāšanos olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijā
Olimpisko spēļu atklāšanā plašu rezonansi izraisīja dragkvīnas Pišē defilē uz ceremonijas skatuves. Viņa medijiem atklāj, ka "ne jau viņas priekšnesums bija tas, kas ļaudis šokēja".
“Vairums atsauksmju no apkārtējiem pēc olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijas bija pozitīvas, tomēr atsevišķi cilvēki, tai skaitā politiķi, mūsu defilē vērtēja skarbi,” norāda dragkvīna. “Tomēr nedomāju, ka mana uzstāšanās bija tas, kas izraisīja ļaužu aso reakciju. Viņiem bija iebildumu pret to, kas es esmu.”
Pišē vēsta, ka “līdzīgus priekšnesumus - ar dejām un defilē - jau gadiem var novērot popkultūrā, tomēr gadījumos, kad mākslinieki ir heteroseksuāli, tas plašu rezonansi sabiedrībā neizraisa”. “Mēs uz skatuves nedarījām neko nepiedienīgu, tādēļ uzskatu, ka iebildumus cēla tie, kuriem ir pretenzijas pret “drag queen” kultūru.” Tomēr māksliniece par negācijām lieki neraizējas norādot, ka tāds ir mākslas mērķis - izraisīt iedzīvotājos emocijas.
What the hell is going on at the Olympics? pic.twitter.com/VY3pNyP9wX
— End Wokeness (@EndWokeness) July 26, 2024
Jau ziņots, ka dažas katoļu grupas un franču garīdznieki pauduši, ka piektdien teātra režisora Tomā Žolī veidotajā pasākumā ir saskatījuši ainas, kurās "izsmieta un apņirgta kristietība". Vislielāko kritiku izpelnījušies olimpisko spēļu atklāšanas priekšnesums ar dejotājiem, "drag queen" un dīdžeju izvietojumā, kas imitē Jēzus un viņa apustuļu pēdējo vakarēdienu.
Sorry I hate to burst peoples bubbles, but Frances performance at the Olympics was not intended as a mockery of Christianity, rather it was a homage to Greece and the painting “The Feast of The Gods” pic.twitter.com/YGxtSWsISQ
— tfjf (@HHHall02) July 27, 2024
"Skaidrs, ka nekad nebija nodoma izrādīt necieņu kādai no reliģiskajām grupām," svētdien paziņoja Parīzes olimpisko spēļu preses pārstāve Anna Dešāna. "Ja kāds ir juties aizskarts, protams, ka mums ir patiešām, patiešām žēl," viņa piebilda. Žolī ir noliedzis, ka gandrīz četru stundu ilgās ceremonijas, kas notika Sēnas krastos, scenārijā ir iedvesmojies no pēdējā vakarēdiena. Režisors sacīja, ka viņa iecere bijusi "plašu pagādu ballīti sasaistīt ar Olimpa dieviem".