UEFA plāno Čempionu līgas klubiem sniegt lielāku kontroli pār savām komerciālajām tiesībām
Eiropas Futbola asociāciju savienība (UEFA) gatavojas ļaut Eiropas augstākā līmeņa klubiem plašāk kontrolēt savas Čempionu līgas mārketinga tiesības un līgumus.
Niecīgā kontrolē pār mārketinga un komerciāliem līgumiem vairākus klubus pamudināja apsvērt jaunas Eiropas Superlīgas veidošanu, pret kuru asi iebilda UEFA.
Paziņojumā UEFA informēja, ka "sākusi meklēt mārketinga un tirdzniecības partneri", lai slēgtu līgumus atbilstoši apstiprinātajai stratēģijai 2024.-2027.gada klubu sacensībām.
Plašākas tiesības pār saviem komerciālajiem līgumiem klubi Čempionu līgā iegūs no 2024.gada, kad mainīsies līgas formāts un pašreizējo astoņu grupu ar četrām komandām katrā no tām vietā būs vienota 36 komandu līga, kurā katrai komandai jāaizvada desmit spēles, pēc kurām tiks noteikti izslēgšanas spēļu dalībnieki.
Komerciālo līgumu pārdošana 2024.-2027.gada Čempionu līgas ciklam tiks sākta nākamā gada otrajā ceturksnī, informēja UEFA.
Paziņojums nozīmē, ka kompānijai "TEAM Marketing", kurai 32 gadus bijusi ekskluzīvas tiesības uz UEFA komerciālajiem līgumiem, būs jāpiesakās konkursā kopā ar citiem interesentiem.
Uz lielākām tiesībām kontrolēt savus komerciālos līgumus uzstāja Eiropas Klubu asociācija, un pagājušajā mēnesī asociācijas un Parīzes "Saint-Germain" (PSG) prezidents Nasers al Helaifi paziņoja, ka asociācija un UEFA ir vienojusies par kopuzņēmumu, lai "optimizētu ieņēmumus no klubu sacensībām".
Eiropas futbola klubi vēlas veidot plašāku digitālo saturu, lai palielinātu Čempionu līgas balvu budžetu.
12 Eiropas Klubu asociācijas biedri pērn aprīlī paziņoja par Superlīgas izveidi, tomēr ideja sagruva nepilnu divu dienu laikā. Cita starpā iemesls Superlīgas izveidei bija UEFA milzīgā kontrolē pār klubu komerciālajiem līgumiem un ieņēmumiem.