foto: Paula Čurkste/LETA
Nitišs: "Bija ķibeles, bet trasē mums nav ātruma"
Reinis Nitišs sestdien trasē bija gatavs demonstrēt augstvērtīgāku sniegumu.
Citi sporta veidi
2020. gada 19. septembris, 23:00

Nitišs: "Bija ķibeles, bet trasē mums nav ātruma"

Jauns.lv / LETA

Pasaules čempionāta rallijkrosā piektajā posmā augstvērtīgāku sniegumu liedza demonstrēt automašīnas tehniskās likstas, taču "ES Motorsport" komanda arī apzinās, ka "Škoda" spēkrats nav ātrākais trasē, pēc Biķernieku trasē aizvadītajām sacensībām sestdien teica Latvijas autosportists Reinis Nitišs.

Jau ziņots, ka Latvijas pilots Reinis Nitišs rallijkrosa pasaules čempionātā "SuperCar" klasē sestdien Biķernieku trasē pusfinālā ieņēma piekto vietu, bet kopvērtējumā uzrādīja 11.ātrāko laiku.

"Pēc pauzes nekad nav viegli atgriezties augstākajā līmenī, īpaši zinot, kāda "SuperCar" klasē ir konkurence," pēc piektā posma teica Nitišs. "Gadījās pēdējā brīža iespēja ar "ES Motorsport" komandas atbalstu piedalīties Rīgas posmā, tāpēc divu domu nebija, un uzreiz pateicu "jā". Nav viegli, bet, man šķiet, ka šodien izdarījām visu, ko varējām."

Nitišs sestdien trasē bija gatavs demonstrēt augstvērtīgāku sniegumu, tomēr teju pēc katra kvalifikācijas brauciena "Škoda Fabia EVO RX" spēkratu piemeklēja kāda negaidīta tehniska liksta. Rallijkrosa karjeras laikā jēkabpilietis stūrējis "Renault", "Seat", "Audi", kā arī "Ford" spēkratus, bet sestdien izmēģinātā "Škoda" neesot nedz labākā, nedz sliktākā no visām iepriekšminētajām.

Tāpat sportists neslēpa, ka komanda apzinās, cik ātrs auto ir uz konkurentu fona, tāpēc 11.vieta nemaz nav vērtējama slikti.

"Jā, bija ķibeles, bet jābūt reālistiem, ātruma mums trasē nav," būtiskākos trūkumus uzskaita pilots. "Grūti teikt, vai es nevaru pabraukt ar šo auto, vai tas nevar sadzīvot ar mani... Man šķiet, ka no savas puses izdarīju diezgan daudz un labi. Būtībā - visu, ko varēju."

"Jāņem arī vērā, ka mašīna pēdējo trīs gadu laikā nav bijusi "pilna laika čempionāta auto" un nav braukusi šogad. Tāpat mašīnā veiktas izmaiņas, bet treniņos ar to pavadīju vien pusotru dienu. Arī šodien sacensību laikā testējām jaunas lietas. Piemeklēja arī bremžu problēmas, tāpēc var teikt, ka piedzīvojām pilnu "miksli"."

Rallijkrosa posmos ar Nitiša līdzdalību nereti ir redzamas bezbailīgas divcīņas un nepiekāpība. Par šīm kvalitātēm sportists atgādināja arī sestdien, bet šoreiz talkā nākušas arī rallijā apgūtās prasmes. Sportists janvārī paziņoja, ka startēs Latvijas un Igaunijas rallijos, lai jau nākamgad pilnvērtīgi varētu debitēt pasaules rallija čempionātā junioriem.

"Domāju, ka rallijs un arī pieredze ar bagiju rallijkrosā noteikti palīdzēja. Rallijs ir tas, kas tev liek ātri reaģēt un izvairīties no situācijām. Tas pats bija arī pusfinālā, kad bija opcija kādam iebraukt mugurā vai sānos, vai atlaist gāzes pedāli un paskatīties daudzsološāku variantu," par bagātīgo pieredzi stāsta sportists. "Uzskatu, ka katra braukšana kaut ko dod, bet rallijkrosā noteikti būtiskākā ir automašīna."

Šosezon rallijkrosa posmu programma noris pēc iepriekš nepieredzēta grafika. Covid-19 izplatības dēļ treniņu, kvalifikācijas un arī izšķirošie braucieni noris vienā, nevis divās dienās. Iespējams, kādam no sportistiem "vecais grafiks" bija vairāk tīkams, taču Nitišs neiebilst visu nokārtot vienā dienā.

"Man šķiet, ka psiholoģiski tas pat ir vieglāk. "Bams!", un vakarā viss beidzas," smaidot, saka Nitišs. "Pirms tam - nobrauc kvalifikācijas sacīkstes un kaut ko kūko, gaidi. Sāc domāt, vai nevajag kaut ko pamainīt, darīt citādāk - pats sev zodz enerģiju."

"Šis ir ļoti labs formāts, arī skatītājiem ir vairāk ko redzēt. No rīta viss sākas, un vakarā jau ir galarezultāts. Man, protams, patīk, bet komandas mehāniķiem slodze ir krietni lielāka."

Svētdien Nitišam, iespējams, izdosies pakāpties augstāk par 11.vietu kopvērtējumā un pusfināla braucienu, jo kopā ar komandu tiks izrunāts trasē piedzīvotais. Autosporta pārstāvis atklāja, ka komanda ir informēta par to, kas konkrētajos līkumos paticis un kas ne.

Mainījies arī viedoklis par "Projekt E" klasi, kas Zviedrijā īsti nepārsteidza, bet, pateicoties Jānim Baumanim un Sirilam Reimonam, elektroauto sacīkstes sestdien bijušas baudāmākas.

"Prieks, ka Jānis ar Sirilu Reimonu šodien trasē cīnījās par sekunžu simtdaļām. Protams, trešā ceturtā vieta bija vairāku sekunžu attālumā, bet tā ir mūsu nākotne, patīk tas vai ne," min sportists, kurš nākotnē no piedāvājuma braukt "Projekt E" klasē neatteiktos. "Būtu gatavs, tikai pasakiet, kur un kad."

Jau ziņots, ka Baumanis sestdien Biķernieku trasē pasaules čempionātā rallijkrosā debitēja "Projekt E" jeb elektroauto klasē. Baumanis pirmajā no četrām kvalifikācijām uzvarēja un ieguva 50 punktus kvalifikācijā, apsteidzot Sirilu Reimonu un Natāliju Baratu, bet otrajā aiz Reimona finišēja otrais.

Sacensības "Projekt E" klasē turpināsies svētdien. Tikmēr "SuperCar" klasē tiks aizvadīts sestais posms.

Sestdien "SuperCar" klases finālā uzvaru izcīnīja Juhans Kristofešsons, kuram tā jau bija 16.uzvara Biķernieku trasē, ieskaitot kvalifikācijas braucienus. Otrais finišēja Matīass Ēkstrems, trešais - Timijs Hansens, aiz viņa - Kevins Hansens, Niklass Grenholms un Robins Larsons.

Kopvērtējuma vadībā pēc pieciem posmiem ar 140 punktiem ir Kristofešsons, tālāk ar 119 punktiem seko Ēkstrems, bet Grenholms iekrājis par 20 punktiem mazāk. Nitišs ar astoņiem punktiem atrodams 19.pozīcijā starp 23 braucējiem.

Rīgā norisinās viens Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Eiropas rallijkrosa čempionāta posms "Supercar" klasē un viens "Projekt E" kausa posms automašīnām ar elektrodzinējiem. Tāpēc Biķernieku trasē šogad nenotiek FIA Eiropas rallijkrosa čempionāta posms priekšpiedziņas "Super1600" automašīnām.

Baumanis līdz šim četros gados bija piedalījies visos Rīgas rallijkrosa pasaules čempionāta posmos, taču šogad sportista atbalstītāji Covid-19 pandēmijas radītajos apstākļos nespēja sniegt nepieciešamo atbalstu. Baumanis šosezon nav piedalījies kādā no rallijkrosa etapiem.

Tāpat pirmo reizi pasaules čempionātā rallijkrosā trasē šogad ir redzams Nitišs, kurš pēc pagājušās sezonas nolēma pievērsties rallija disciplīnai.

Pērn par prieku pašmāju skatītājiem, sacensībās pēc gada pārtraukuma atkal startēja divi latviešu piloti, kuriem bija pamatotas izredzes izcīnīt vietu uz goda pjedestāla. Mainīgos laikapstākļos notikušajās sacensībās, vislabāko sniegumu demonstrēja un uzvaru izcīnīja vēlāk par pasaules čempionu kļuvušais zviedru pilots Timijs Hansens, bet abi latvieši posmu noslēdza ar savstarpēju cīņu pusfinālā, kura finišu ceturtajā un sestajā vietā attiecīgi sasniedza Nitišs un Baumanis.

Pēc Latvijas posmiem sezonas turpinājumā paredzēti etapi Spānijā, Beļģijā un Vācijā. Pirms Beļģijas posma vienām sacensībām bija jānotiek Portugālē, bet Covid-19 radītās pandēmijas dēļ etaps tika atcelts.

Komentāru izplatīšanas noteikumi

1.Par komentāra saturu atbildību nes portāla lietotājs, kurš izplata komentāru.

2.Portāls neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem, un tam ir tiesības dzēst komentārus, kas neatbilst LR normatīvajiem aktiem un šiem noteikumiem.

3.Portālam ir tiesības aizliegt lietotājam pieeju sadaļai „Komentāri”, ja lietotājs pārkāpj LR normatīvos aktus un šos noteikumus.

4.Komentāros aizliegts izplatīt:

  • materiālus, kas pārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas;
  • personas goda un cieņu aizskarošus materiālus;
  • materiālus, kas pauž diskrimināciju un musina uz naida kurināšanu;
  • materiālus, kuros izcelta vardarbība, aicinājums uz vardarbību, draudi;
  • pornogrāfiska rakstura materiālus;
  • materiālus, kas diskreditē Latvijas valstiskumu un nacionālos simbolus;
  • materiālus, kas satur jebkāda veida reklāmu, t.sk. politisko reklāmu un aģitāciju;
  • materiālus, kas pārkāpj fizisko personu datu apstrādes normatīvos aktus (citas personas identificējoša informācija, u.c.);
  • materiālus, kas pārkāpj citu personu intelektuālā īpašuma tiesības;
  • materiālus, kas var saturēt datorvīrusus;
  • u.c. normatīvajos aktos aizliegtu informāciju, materiālus.

5.Ja komentāru ievietotājs neievēro LR normatīvos aktus un šos noteikumus, atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās civiltiesiskās, administratīvās vai kriminālās atbildības.

6. Portāls aizsargā komentāru autoru konfidencialitāti. Portāls informāciju par komentāru autoriem (IP adresi) sniedz tikai un vienīgi tiesībsargājošām iestādēm uz rakstveida pieprasījuma pamata.

7. Publicējot materiālus portālā, portāla lietotājs vienlaicīgi izsniedz SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi” neatsaucamu, vienkāršu, beztermiņa licenci, kas ir spēkā visā pasaulē un par kuru nav jāveic autoratlīdzības maksājumi. Licence SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi” dod tiesības izmantot materiālu jebkādā ar normatīvajiem aktiem atļautā veidā. Izsniedzot licenci SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi”, portāla lietotājs saglabā visas autora tiesības uz publicētajiem materiāliem.

8. Trešajām personām bez rakstiskas atļaujas saņemšanas no SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi” nav tiesības izmantot portāla lietotāju publicēto materiālu portālā.

9. Noteikumi ir saistoši komentāru izplatītājiem.

10. Portāls ir tiesīgs jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem mainīt šos noteikumus un izmaiņas stājas spēkā ar brīdi, kad tās ir publiskotas portālā.