Nitišs nākamsezon nestartēs pasaules rallijkrosa čempionātā, bet piedalīsies Eiropas meistarsacīkstēs
foto: Evija Trifanova/LETA
Iepriekšējos četrus gadus Nitišs bija startējis pasaules čempionāta "SuperCar" klasē, tomēr pēdējo sezonu laikā viņa rezultāti bija kritušies.
Citi sporta veidi

Nitišs nākamsezon nestartēs pasaules rallijkrosa čempionātā, bet piedalīsies Eiropas meistarsacīkstēs

LETA

Viens no Latvijas vadošajiem autosportistiem Reinis Nitišs nākamajā sezonā nestartēs pasaules rallijkrosa čempionātā, bet darīs to kontinenta meistarsacīkstēs, informēja sportista pārstāvji.

Nitišs nākamsezon nestartēs pasaules rallijkrosa č...

Pašlaik 22 gadus vecais Nitišs somu komandas "SET Promotion" sastāvā piedalīsies visos piecos Eiropas čempionāta posmos, startējot prestižākās "SuperCar" klases ieskaitē. Latvieša rīcībā būs "M-Sport" rūpnīcā būvēta "Ford Fiesta RX SuperCar" automašīna.

Iepriekšējos četrus gadus Nitišs bija startējis pasaules čempionāta "SuperCar" klasē, tomēr pēdējo sezonu laikā viņa rezultāti bija kritušies.

Somijas rallijkrosa komanda "SET Promotion" tika izveidota 2003. gadā, un kopš tā laika ir iekrājusi nozīmīgu pieredzi un zināšanas rallijkrosa automašīnu apkalpošanā gan priekšpiedziņas, gan arī pilnpiedziņas klasēs. Lai gan komandas nesenākie panākumi saistās ar priekšpiedziņas "Super1600" klasi, "SET Promotion" pērn spēra soli savā attīstībā, apkalpojot pasaules čempionātā startējušo Niklasu Grēnhelmu, ar kura pērn izmantoto auto šogad startēs Nitišs.

Nitišu un "SET Promotion" saista sena vēsture - pirmo reizi sadarbība uzsākta 2013. gadā, kad Nitišs startēja Eiropas čempionāta "Super1600" klasē un sezonas izskaņā izcīnīja čempiontitulu. Neskatoties, ka 2014. un 2015. gadā Nitišs pārgāja uz "Olsbergs MSE" un startēja pasaules čempionātā, sadarbība ar "SET Promotion" komandas vadītāju Jusi Pinomaki turpinājās, jo arī somu speciālists šajā laikā darbojās šajā vienībā. Tikmēr 2016. un 2017.gadā abu ceļi vēlreiz krustojušies, kad latvietis nesot liedzis savu padomu un zināšanas Pinomaki izveidotajai rallijkrosa akadēmijai.

“Savā braucēja karjerā man tikai vienu reizi "Olsbergs MSE" laikā bijusi salīdzinoši brīva starpsezona - kad nav jādomā par jaunu līgumu un ceļu, kādā turpināt savu karjeru. Arī šogad mēs ilgu laiku izskatījām daudz un dažādus variantus, ko darīt turpmāk. Katru reizi skaitīt visus “par” un “pret” ir ļoti, ļoti sarežģīts process, kas prasa nevienu vien nervu šūnu," pauda Nitišs. "Izvērtējot 2018.gada plānus, man bija būtiski gan turpināt sacensties rallijkrosā, gan saglabāt vietu “padokā”. Tāpat arī nodrošināt iespēju startēt Biķerniekos - savu fanu un atbalstītāju klātbūtnē. Svarīgi bija arī parūpēties par iespējami augstvērtīgu savu prasmju izkopšanu."

Autosportista Reiņa Nitiša dzīves un sporta ainiņas.

Autobraucēja Reiņa Nitiša sportiskās dzīves ainiņas

"Par labu "SET Promotion" izlēmām, jo mums iepriekš izvērtusies veiksmīga sadarbība, turklāt, komandā kā konsultants darbojas pasaules rallija čempions Markuss Grēnhelms, kura padomi noteikti ļaus uzlabot manu sniegumu. Cik man zināms, vienībai šogad būs uzticētas vairākas automašīnas, kas startēs dažādās klasēs - lai gan noslodze būs liela, paļaujos uz komandas iepriekš demonstrēto profesionalitāti augstvērtīgi veikt visus pienākumus," izteicās latvietis.

"Set Promotion" bāze atrodas Somijā, un, kā norādījis Nitišs, viņam tā būs iespēja tur gūt papildus zināšanas par auto uzbūvi un regulējumiem, kā arī komandas vadīšanu.

"Tikai laiks rādīs, vai šis bijis pareizais lēmums, bet vienu varu teikt droši - kedas uz vadža vēl neesmu gatavs kārt," apņēmīgs bija Nitišs.

Tikmēr sportista tēvs un menedžeris Aigars Nitišs norādīja, ka pasaules čempionātā finansiāli šogad nav notikušas lielas izmaiņas, un pilotiem joprojām esot jānodrošina nozīmīga daļa gada budžeta. Turklāt šī maksa gadu no gada tikai paaugstinoties - komandas cīņā par goda pjedestālu vēloties ieguldīt arvien lielākus līdzekļus.

Ar pirmajiem diviem kvalifikācijas braucieniem Ceļu satiksmes drošības direkcijas Biķernieku kompleksajā sporta bāzē sestdien, 1. oktobrī, sāksies pasaules čempionāta ralllijkrosā desmitais posms.

Nitišs, Baumanis, Lēbs, Bloks, Sūlbergs - Biķernieku trasē pulcējas pasaules rallijkrosa zvaigznes

Ar pirmajiem diviem kvalifikācijas braucieniem Ceļu satiksmes drošības direkcijas Biķernieku kompleksajā sporta bāzē sestdien, 1. oktobrī, sāksies pasaules čempionāta ralllijkrosā ...

"Augot rallijkrosa popularitātei, čempionātam pievienojušies vairāki autoražotāji, kam ir sava mārketinga stratēģija. Līdz ar to šādas komandas pamatsastāvā Latvijas autosportistam vietu šogad varēja nodrošināt vien ar ļoti lielu budžetu, kas kompensētu mūsu valsts mārketinga tirgus lielumu. Savukārt privātas komandas sastāvā pasaules čempionātā sasniegt augstu rezultātu un dalību finālā šogad būs liela veiksme, bet starts augstākajā līgā nav mūsu šī brīža “pašmērķis”," izteicās A.Nitišs.

"Apzinoties mūsu finansiālās iespējas un izvērtējot visus piedāvājumus, šoreiz izlēmām pakāpties vienu solīti atpakaļ uz Eiropas čempionāta "SuperCar" klasi, kurā varēsim kvalitatīvi startēt visos posmos. Turklāt, tas ļaus saglabāt iespēju sezonas laikā piedalīties arī citās sacensībās, lai Reinis varētu turpināt savu izaugsmi,” sacīja autobraucēja tēvs.

Savukārt "SET Promotion" komandas vadītājs Pinomaki pauda, ka mērķis kopā ar Nitišu ir izcīnīt Eiropas čempiona titulu.

Eiropas rallijkrosa čempionātā šosezon būs pieci posmi, pirmajam no tiem esot aprīļa vidū Barselonā. Pēc tam sekos sacensības Beļģijā, Zviedrijā un Francijā, bet gads tiks noslēgts septembra vidū ar etapu Biķerniekos.

Nitišs iepriekšējā sezonā startēja pasaules čempionāta vienībā EKS, sacenšoties prestižākajā "SuperCar" klasē. Šajā vienībā brauca arī 2016.gada pasaules čempions Matīass Ēkstrems no Zviedrijas. Tomēr aizvadītajā gadā komandai neizdevās atkārtot iepriekšējos sasniegumus, turklāt arī latvietis kopvērtējumā palika 14.vietā.