Dambis: Šobrīd mūsu galvenais mērķis "Dakaras" rallijreidā ir finišs
Latvijas pieredzējušo autosportistu Andra Dambja un Māra Saukāna galvenais mērķis nākamā gada "Dakaras" rallijreidā šobrīd ir finišs, sarunā ar aģentūru LETA pastāstīja Dambis.
"Team Latvia" komandas pārstāvji Dambis/Saukāns nākamā gada "Dakaras" rallijreidā startēs ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO", kas ceturtdien tika prezentēta plašākai sabiedrībai.
"Līdz šim neviens nav startējis ar hibrīdkonstrukciju "Dakaras" rallijreidā. Ar pašreizējām elektrokonstrukcijām nav iespējams nobraukt 800 kilometrus, tāpēc mums ir hibrīdauto ar ģeneratoru," aģentūrai LETA pastāstīja Dambis. "Tomēr gribu uzsvērt, ka elektriskais ģenerators ir tikai bateriju lādēšanai. Rallijreids ir viens no pēdējiem autosporta paveidiem, kur vēl neviens nebija uzdrošinājies izmantot elektromotoru. Tiekam uztverti kā pionieri gan no Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA), gan no "Dakaras" rallijreida organizatoru "Amaury Sport Organisation" (ASO) puses, un mums tas patīk."
"Šogad vēl viens sportists "Dakaras" rallijreidā bija plānojis startēt ar elektromobili, tomēr pirms pāris dienām viņš atteicās no dalības," sacīja Dambis.
"Mašīna, kas startēs "Dakaras" rallijreidā, tikai šodien izbrauca no darbnīcas, tāpēc viņa praksē nav pārbaudīta, bet iepriekš viss elektromotors tika ievietots citā automašīnā un pārbaudīts. Šobrīd mūsu galvenais mērķis ir finišs, lai parādītu, ka latvieši ir spējīgi to paveikt. Šī mašīna spēj attīstīt aptuveni 140 kilometrus stundā lielu ātrumu. Parastie "OSCar" brauc apmēram ar 180 km/h, bet mēs sacīkstēs brauksim uz aptuveni 100 km/h - stipri mierīgāk, jo galvenais ir finišs," piebilda Dambis.
Ogres servisa centra mehāniķis Kristaps Ulmis sarunā ar aģentūru LETA izskaidroja, ka elektrobaterijas dzen automašīnu uz priekšu, bet benzīna bāka domāta iekšdedzes dzinējam, kas strādā kā ģenerators, lādējot baterijas.
"Teorētiski pa normālu ceļu ar šīm baterijām spētu nobraukt apmēram 300 kilometrus. Pamats šai mašīnai ir tāds pats kā ikdienišķai, tomēr ir citāds karkass, kā arī dzinējs aizmugurē," teica Ulmis. "Tāpat ir ievērojami lielāks svars. Bija plānots, ka "eO" svars būs par tonnu lielāks nekā parastajai "OSCar" automašīnai, tomēr šķiet, ka tik daudz nebūs."
"Visas pārējās automašīnas vēlāk šonedēļ izbrauc no Latvijas, lai tālāk ar kuģi dotos uz Dienvidameriku. Elektromobilis laika ieekonomēšanas un drošības dēļ tiks sūtīts ar lidmašīnu, lai uz kuģa tam, piemēram, sāls netiek klāt," atzina Ulmis.
Ulmis stāstīja, ka līdz ar mehāniķiem komandai līdzi brauks arī viens elektriķis, un, piemēram, pēc ātrumposmiem "eO" automašīnu pirmais "neitralizēs" elektriķis un tikai pēc tam tiks pielaisti klāt mehāniķi.
Jau vēstīts, ka "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" komandas sastāvā būs 20 cilvēki, kas atbildēs par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Tehniskās automašīnas sagaidīs "OSCar eO" finišā, bet pārējās sporta automašīnas to pavadīs pa ceļam.
Smago tehnisko automašīnu T4 vadīs francūzis Žans Marī ar stūrmani Žanu Klodu Katē no Beļģijas un Kasparu Dambi, bet vieglo vadīs krievs Antons Grigorovs un Ainārs Princis. Savukārt "OSCar eO" vadīs Dambis un Saukāns.
Gan T4, gan Grigorova ekipāža arī startēs sacensību režīmā, tomēr viņiem primārais būs elektromobiļa nogādāšana līdz finišam.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.
Nākamā gada sākumā Dienvidamerikā gaidāmajā "Dakaras" rallijreidā tomēr nepiedalīsies Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem nav izdevies savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Sacensības risināsies no 1. līdz 15.janvārim.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.
LETA