Noskaidrots, kādus apavus visbiežāk valkā Latvijas sievietes
Izvēloties apavus, mūsu dāmas dod priekšroku ērtībai un praktiskumam.

Noskaidrots, kādus apavus visbiežāk valkā Latvijas sievietes

Jauns.lv

Vairāk nekā puse Latvijas sieviešu izvēlas kurpes uz zema papēža, liecina sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums. Pētījuma dalībnieki gan apliecina, ka, ņemot vērā Latvijas klimata sezonalitāti un to, ka jābūt gataviem aktivitātēm dažādos laika apstākļos un pasākumos, piemēram, pludmales apmeklējumam, sporta nodarbībām, darbam birojā, brīvajam laikam un ziemas prieku baudīšanai, latviešiem vēl arvien mājās ir neliels skaits apavu - vairumam līdz deviņiem pāriem.

Bezpapēžu apaviem priekšroku dod 33,7% Latvijas sieviešu, apavus ar zemu papēdi - līdz sešiem centimetriem - izvēlas 50,7% respondenšu, ar vidēju papēdi - no sešiem līdz līdz 8,5 centimetriem - 26,1%, bet apavus, kuru papēžu augstums ir vismaz 8,5 centimetri, iegādājas tikai 5,8% dāmu.

Salīdzinot ar 2012.gada rezultātiem, cilvēki iegādājas arvien vairāk apavu. Pētījuma dalībnieki gan apliecina, ka, ņemot vērā Latvijas klimata sezonalitāti un to, ka jābūt gataviem aktivitātēm dažādos laika apstākļos un pasākumos, piemēram, pludmales apmeklējumam, sporta nodarbībām, darbam birojā, brīvajam laikam un ziemas prieku baudīšanai, latviešiem vēl arvien mājās ir neliels skaits apavu - vairumam līdz deviņiem pāriem. Taču arvien vairāk cilvēku atzīst, ka viņiem ir vairāk nekā desmit un pat vairāk nekā 20 apavu pāru.

Tomēr cilvēki savu apavu plauktu piepilda lēnām - 24% iedzīvotāju norādījuši, ka pēdējā gada laikā iegādājušies tikai vienu jaunu pāri apavu, 58% - ka divus līdz četrus pārus, turklāt 8% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka gada laikā vispār nav iegādājušies jaunus apavus.

Kā norāda uzņēmuma "Euroskor Latvijā" vadītājs Aldis Lūsis, pēdējos gaidos mainās pircēju uzvedība. Proti, ja agrāk veikalu apmeklēšana bija tāds kā sava veida brīvā laika pavadīšanas veids, tagad cilvēki kļūst arvien mērķtiecīgāki un dodas pēc konkrētiem pirkumiem, lieki pa veikaliem nestaigājot. "Mūsu pieredze liecina, ka, lai arī pircēju plūsma mazliet mazinās, pieaug vidējā pirkuma vērtība."

Izvēloties apavus, tāpat kā 2012.gadā, arī šobrīd trīs galvenie apavu izvēli noteicošie faktori ir to kvalitāte, cena, kā arī komforts. Pārējie faktori, tādi kā apavu ražotājs, zīmols vai stils, minēti krietni retāk.

Apavu stila izvēlē Latvijas iedzīvotāji pieturas pie pārbaudītām vērtībām, jo, kā apliecina SKDS dati, vairāk nekā puse jeb 54% respondentu savām ikdienas gaitām izvēlas klasiska stila apavus. Daudz neatpaliek arī sportiskā stila piekritēji, ko izvēlas 34% iedzīvotāju.

Gandrīz trešdaļa jeb 30% respondentu ir norādījuši, ka lielākoties pērk zābakus, kuru cena ir līdz 39 eiro. Zābakus, kuru cena ir no 40 līdz 79 eiro, iegādājas 37% cilvēku, bet 23% respondentu izvēlas tādus, kuri ir cenas robežās starp 80 un 149 eiro. Zābakus, kuru cena ir virs 150 eiro, izvēlas 2% respondentu.

Pētījums apliecina, ka pieaug to cilvēku skaits, kas apavus iegādājas arī interneta veikalos. Lai arī lielākā daļa respondentu, aptuveni 60%, atzinuši, ka priekšroku dod fiziskajiem veikaliem, ir gana daudz iemeslu, kas mudina cilvēkus izmantot iepirkšanās iespējas internetā.

Lielākoties internetā tiek pirkti apavi ar atlaidēm. Priekšroka tiek dota tādiem apaviem, kurus var pielaikot arī fiziskā veikalā, bet internetā cilvēki izvēlas jau zināmu un pārbaudītu zīmolu ražojumus. Tikai pēc fotogrāfijām un apavu vizuālā izskata kurpes izvēlas 6% cilvēku, bet 5% internetā iegādājas apavus, kuri Latvijas veikalos nav pieejami.

"To novērojam arī mūsu veikalu darbā - vairums lēmumu par interneta pirkumiem tiek pieņemti ierastos veikalos. Mājās tiek izpētīts plašais interneta veikala piedāvājums, tomēr tam seko veikala apmeklējums un kontaktēšanās ar pārdošanas speciālistu, kas joprojām lielākajai daļai pircēju ir ļoti būtiski," atzīmē Lūsis.

Viņš piebilst, ka atsevišķos veikalos piedāvāto apavu klāsts var atšķirties, tāpat ne visos veikalos tiek piedāvāti visi zīmoli, īpaši jau tie, kuru apavi ir salīdzinoši dārgāki. Mēdz gadīties, ka konkrētā veikalā trūkst kāda izmēra, tāpēc interneta veikals nodrošina plašu izvēli un sniedz zināmas priekšrocības.

Aptauja veikta internetā, tajā piedalījās vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts 2015.gada nogalē.

Informācija: Euroskor Latvija

Kasjauns.lv, LETA / Foto: Shutterstock