"Michelin" dūnu vīriņi, kredītkartes un "neagresīvās dievietes": aktuālās modes tendences ir ļoti jocīgas
Lielāko metropoļu modes skatēs 2018. gada rudenim/ziemai dizaineri centušies viens otru pārsteigt ar radošākajām, grandiozākajām un negaidītākajām idejām. Tiktāl, ka valkāšanai gatavā mode ir kļuvusi nevalkājama.
Modes nams Kim Tiziana Rottmuller acīmredzot ir centies pārsteigt rokdarbu cienītājas ar grandiozu un futūristisku pieeju tradicionālajam adījumam.
Ja gribas inovācijas, ir vērts pievērst uzmanību Londonas studentu meistardarbiem, kuri aizrautīgi cenšas modi izgudrot no jauna.
Kā no senām fantastikas žanra filmām – futūristisks eskimosu pasaules nākotnes redzējums.
Zīmola dizainere Beka Makārena-Trana iestājas par to, ka neatkarīgi no dzimuma vai izmēra visi ķermeņi ir skaisti. Tāpēc viņa to rāda burtiski ar peldkostīmu bikškostīmu hibrīdiem.
Ja dūnu mēteļi tiek apsmieti un to valkātāji dēvēti par Michelin reklāmas vīriņiem, tad zīmola Christian Cowan versijā – Michelin vīriņš ir uzvilcis Ziemassvētku kostīmu.
Divi vienā – izpletnis un kleita ir latviešu izcelsmes dizainera Fjodora Podgornija un biedra no Izraēlas Golana Frīdmena versija par glamūra un sporta apvienošanu.
Aksesuārs, kas iemieso teicienu: „Abām kājām uz zemes, bet galvu mākoņos!”
„Tā ir spēcīgas un ne agresīvas dievietes atgriešanās,” uzskata zīmola dizainere un savas dievietes ir izvēlējusies neapģērbt.
„Sievietei, kura nepieņem stulbumu,” savu klienti definē zīmols Gareth Pugh. Tātad grandiozie izmēri kā bruņas ir paredzēti tā atvairīšanai.
Lai ballītē piestrādātu par klaunu, noderēs kleita kā tilla mākonis no zīmola Molly Goddart.
Indiešu izcelsmes dizainera komentārs par amerikāņu patērētāju kultūru izskan burtiskā kredītkartes un seksuāla apmierinājuma attēlojumā.
Pat ierasti atturīgais modes zīmols Calvin Klein ir centies pārsteigt ar ietērpu, kas noderētu ikdienā – ugunsdzēsējam, vakarā – bankas aplaupītājam.
Ziemeļpolā lietojams komforta augstākais sasniegums.
Dumpinieciskais zīmols Gypsy Sport ne tikai skates demonstrē nelegālās vietās, bet tiecas šokēt arī ar demonstrējamā jeb modes neesamību.
Vēl viens modes zīmols, kas cenšas tikt pamanīts ar maksimālo izteiksmes līdzekļu lietošanu. Ar neko!
Kamēr kolēģi kolekciju aprakstos runā par 80. gadu modes ietekmēm, Marc Jacobs to parāda skaidri. Gigantiski polsteri un smalki vidukļi kā galvenajam tēlam no animācijas filmas Nejaukais es.
„Tas ir bioloģiski nenoteikts, kulturāli izglītots radījums ar acīm rokās, ragiem un dubultu galvu,” savu mītisko tēlu no kolekcijas „Gucci pēc-cilvēka kiborgs” skaidro dizainers Alesandro Mikēle.