Kā komersanti gatavojas Melnās piektdienas izpārdošanai?
foto: Publicitātes foto
Skaistums

Kā komersanti gatavojas Melnās piektdienas izpārdošanai?

Reklāmas projekts

Melnā piektdiena ir unikāla izpārdošana, kas aizsākās ASV un ir kļuvusi par globālu mazumtirdzniecības fenomenu, iezīmējot svētku iepirkšanās sezonas sākumu. Uzņēmumiem tas ir gan izaicinājums, gan iespēja gūt peļņu. Mazumtirgotāji, e-komercijas platformas un zīmoli visā pasaulē rūpīgi gatavojas, lai piedāvātu klientiem labāko cenu.

Kā komersanti gatavojas Melnās piektdienas izpārdo...

Black Friday piedāvājums, preču klāsts un atlaižu apmērs var atšķirties atkarībā no komersanta, tomēr lielākā daļa uzņēmumu sniedz lieliskus piedāvājumus.

Gatavošanās Melnās piektdienas izpārdošanai sākas vairākus mēnešus iepriekš, sākot no preču pārvaldības un loģistikas līdz mārketinga stratēģijas izstrādei un klientu apkalpošanas uzlabojumiem. Īpaša sagatavošanās ir nepieciešama, lai nodrošinātu maksimālu pārdošanas apjomu un nevainojamu iepirkšanās pieredzi, neskatoties uz plašo klientu plūsmu.

Izpratne par patērētāju uzvedību Melnās piektdienas izpārdošanas laikā

Iedomājaties, ja Jūsu sociālo tīklu plūsmā parādās reklāma, kas ir lieliski piemērota Jums un Jūsu interesēm - atlaides sen kārotam sīkrīkam veikalā, kurā bieži iepērkaties. Tā nav sagadīšanās, kompānijas pielāgo reklāmas, pamatojoties uz personu paradumiem, ņemot vērā meklēšanas vēsturi un tiešsaistes lapas, kuras visbiežāk tiek apmeklētas. Šo stratēģiju var visai bieži novērot Melnās piektdienas izpārdošanas laikā, kad labākie piedāvājumi tiek parādīti tiem, kas patiešām tos izmantos un novērtēs.

Izpratne par patērētāju uzvedību, vēlmēm un top precēm ir ļoti svarīga, it īpaši Melnās piektdienas izpārdošanas laikā. Lai izprastu šo uzvedību un iegūtu datus, tiek izmantota iepriekšējo gadu statistika, ņemot vērā, kuri produkti bijuši populārākie, kuri piedāvājumi ir piesaistījuši visvairāk uzmanības un kā pircēji kopumā uzvedas. Piemēram, Baltijas reģionā gandrīz puse pircēju saskaņā ar Citadeles veikto aptauju (46% Latvijā, 52% Igaunijā un 42% Lietuvā) apgalvo, ka Melnās piektdienas laikā iegādājas tikai tos produktus, kas viņiem patiešām nepieciešami, koncentrējoties uz praktiskiem pirkumiem.

Uzņēmumi izmanto šos datus, lai veidotu savus piedāvājumus, koncentrējoties uz būtiskām precēm vai produktiem, ko cilvēki regulāri pērk. Vēl viena interesanta tendence saskaņā ar Citadeles veikto aptauju ir tāda, ka 16% Latvijas iedzīvotāju izmanto Melno piektdienu, lai iegādātos dārgākas preces, piemēram, sadzīves tehniku, kas palīdz uzņēmumiem pielāgot akcijas.

Krājumu pārvaldība un piegādes ķēdes optimizācija

Viens no lielākajiem izaicinājumiem uzņēmumiem Melnās piektdienas laikā ir krājumu un loģistikas pārvaldība. Mazumtirgotājiem ir jānodrošina pietiekams preču krājumu apjoms, lai apmierinātu pieprasījumu. Uzņēmumi paļaujas uz vēsturiskajiem datiem par iepriekšējo gadu tendencēm, ņemot vērā arī citus faktorus, piemēram, ekonomisko situāciju, kas var samazināt pirktspēju.

E-komercijas platformas īpaši koncentrējas uz noliktavas darbības optimizēšanu, automatizētu risinājumu ieviešanu un papildu sezonālo darbinieku algošanu. Klientiem ir svarīgi saņemt savu pirkumu pēc iespējas ātrāk, tāpēc uzņēmumiem ir jāinvestē preču pārvaldības sistēmu uzlabošanā.

Lielisku mārketinga kampaņu izveide, kas piesaista klientus

Piedāvājums ir ārkārtīgi plašs, un ikviena kompānija investē daudz pūļu, līdzekļu un laika mārketinga stratēģijas izstrādei, tāpēc izcelties Melnās piektdienas izpārdošanas laikā var būt sarežģīti. Ir svarīgi izveidot mārketinga kampaņu, kas patiesi rezonē ar klientiem. Tas nenozīmē tikai e-pasta vai reklāmas izsūtīšanu, bet arī to, lai katrs klients justos tā, it kā piedāvājums ir radīts tieši viņam. Iedomājieties, ka saņemat e-pasta ziņojumu ar tieši to preci, kuru skatījāties pagājušajā nedēļā, vai redzat uznirstošo logu ar atlaidi iecienītam zīmolam — tā ir personalizētā mārketinga burvība.

Uzņēmumi, kas gūst panākumus Melnās piektdienas laikā, izmanto personalizētus e-pastus, mērķētas reklāmas un dinamisku vietņu saturu, lai parādītu piedāvājumus, kas atbilst pircēja individuālajām vēlmēm. Šī pieeja ne tikai piesaista uzmanību, bet arī klientus, parādot viņiem tās preces, kas patiešām patīk un ir nepieciešamas.

Ilgtspējība un ētiskas iepirkšanās apsvērumi

Pēdējos gados ir notikušas būtiskas izmaiņas patērētāju uzvedībā, proti, arvien lielāks patērētāju skaits pievērš vērību savu pirkumu ietekmei uz vidi un ētiku. Ilgtspējības kustības pieaugums apvienojumā ar pieaugošajām bažām par klimata pārmaiņām ir mudinājis daudzus patērētājus par prioritāti izvēlēties videi draudzīgus produktus un uzņēmumus, kas apliecina apņemšanos ievērot ētisku praksi. Rezultātā populārāki kļūst tie uzņēmumi, kas savā praksē pievērš vērību ilgtspējībai, tādējādi ne tikai apmierinot patērētāju pieprasījumu, bet arī pozicionējot sevi kā atbildīgus un tālredzīgus zīmolus.

Gatavošanās Melnās piektdienas izpārdošanai ir sarežģīts process, kas prasa vairāku mēnešu ilgu plānošanu. Analizējot patērētāju uzvedību, optimizējot piegādes ķēdes, veidojot pārliecinošas mārketinga kampaņas un izmantojot novatoriskas tehnoloģijas, uzņēmumi var sevi pietiekami labi sagatavot, lai aizvadītu veiksmīgu izpārdošanas laiku.