Līdz aprīļa beigām vecāki var bez maksas apdrošināt bērnus nelaimes gadījumiem vasarā
Līdz ar pavasara iestāšanos bērni daudz vairāk laika pavada ārā, pievēršas sportam, braukšanai ar velosipēdu un skrejriteņiem, rotaļām bērnu izklaides laukumos un citām aktivitātēm.
Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) atgādina – tas nozīmē arī lielāku traumu risku: par dažādos negadījumos gūtajām traumām pērn bērnu ģimenēm izmaksāti vairāk par 400 000 eiro, un lielākā daļa traumu gūtas tieši pavasara un vasaras mēnešos.
Arī šogad BALTA īsteno kampaņu “Traki droša vasara”, aicinot pieteikt skolas vecuma bērnus nelaimes gadījumu bezmaksas apdrošināšanai uz periodu no 1. jūnija līdz 31. augustam.
“Tuvojoties vasarai, vecākiem un skolotājiem noteikti vajadzētu pārrunāt ar bērniem drošības noteikumus uz ielas, rotaļu laukumos, pie ūdeņiem. Tas, ka drošības jautājumi ir pārrunāti vienu reizi, nenozīmē, ka par tiem var aizmirst – jo tieši tas notiek, tos laiku pa laikam neatgādinot. Bērni ir kā sūkļi, kas uzsūc visu jauno informāciju, iespaidu ir ļoti daudz, tāpēc svarīgākās zināšanas ir vērts atkārtot, lai skaistais, saulainais laiks nestu tikai priecīgus brīžus un patīkamas emocijas!” aicina BALTA nelaimes gadījumu produkta vadītāja un risku parakstītāja Ludmila Ščegoļeva.
Bīstamā izprieca – elektroskrejritenis
Pusaudžu vecuma grupā izteikti palielinās ceļu satiksmes negadījumos gūto traumu skaits. Tās gandrīz vienmēr ir smagas traumas – sarežģīti lūzumi, politraumas, galvas traumas.
“Ja runājam par ceļu satiksmes negadījumiem, diemžēl nekādi nevaram apiet elektroskrejriteņus. Pagājušā gada laikā izmaksāto atlīdzību skaits par šādi gūtām traumām bērniem līdz 18 gadu vecumam ir divkāršojies,” atklāj eksperte.
Ne vienmēr pie vainas ir paši bērni: piemēram, kādas ģimenes bērni hospitalizēti pēc tam, kad vakarā, ejot pa ietvi, viņiem uzbraucis elektroskūtera vadītājs.
“Diemžēl daudzi pieaugušie – un arī daudzi bērni – aizmirst, ka jebkura mikromobilitātes rīka – skrejriteņu, Tec Trike, Stepaway, Segway u. tml. – vadīšanai ir nepieciešamas atbilstošas prasmes un zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem. Notiekot negadījumam, nereti cieš ne tikai pats vadītājs, bet traumas gūst arī gājēji un citi satiksmes dalībnieki un tiek sabojāts citu īpašums, tādēļ nelaimes gadījumu un civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polišu iegāde būtu pats mazākais, kas jāpaveic, pirms ķerties pie mikromobilitātes rīkiem,” saka Ludmila Ščegoļeva.
Likums paredz, ka ar elektriskajiem skrejriteņiem ir atļauts braukt tikai no 14 gadu vecuma, ja iegūta velosipēdista vadītāja apliecība vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Turklāt jāievēro arī pārējie noteikumi: ar elektriskajiem skrejriteņiem ir jāpārvietojas pa velosipēdu ceļu; nedrīkst pārvadāt pasažierus; pārvietojoties pa ietvi, priekšroka ir gājējiem un jāievēro atbilstošs braukšanas ātrums, lai neapdraudētu ne sevi, ne citus.