foto: Ekrānšāviņš
“Viņa ir skaista, veiksmīga un iekārojama, bet ir kāds āķis…” Pasauli pārņem jauna veida influenceres
Aitanu Lopesu radījis Spānijas uzņēmēmums “The Clueless”.
Dzīvesstils
2024. gada 16. janvāris, 07:43

“Viņa ir skaista, veiksmīga un iekārojama, bet ir kāds āķis…” Pasauli pārņem jauna veida influenceres

Jauns.lv

Aitana Lopesa ir 25 gadus veca fitnesa influencere no Barselonas. Viņas “Instagram” profilam seko 265 tūkstoši cilvēku un ar dažādiem sponsorēšanas līgumiem sieviete pelna vairāk nekā 10 tūkstošus eiro mēnesī. Ir tika viena problēma – Aitana nav īsta.

Influenceru mārketings mūsdienās ir kļuvis par daudzu uzņēmumu ikdienu –  veidojot sadarbību ar sabiedrībā zināmiem cilvēkiem, daudzi uzņēmumi nereti var veiksmīgāk sasniegt savu patērētāju nekā ar tradicionālajiem mārketinga paņēmieniem. Tomēr kā lai atrod perfekto influenceri savam zīmolam?

Šķiet Spānijas uzņēmēmums “The Clueless” atrisinājuši šo problēmu, atrodot sadarbības partneri, kas allaž izskatīsies nevainojami, nekad neslimos un necels iebildumus par neizmaksātu honorāru – viņi influenceri radījuši paši, izmantojot makslīgā intelekta rīkus.

Kompānijas izveidotais tēls Aitana Lopeza ir 25 gadus veca modele no Spānijas, un viņai sociālajā vietnē “Instagram” ir jau 265 tūkstoši sekotāju. Par katru publicēto ierakstu savos sociālajos tīklos sieviete saņem aptuveni 1000 eiro, turklāt viņa jau paspējusi sadarboties ar tādiem pasaulē populāriem zīmoliem kā “Victoria`s Secret”, “Guess” un “Brandy Melville”.

Ar dažādiem sadarbības līgumiem sieviete nopelna līdz 10 tūkstošiem eiro mēnesī, kas nav slikts rādītājs priekš influencera. Bet, protams, Aitana neko pati nepelna, jo viņa nemaz neeksistē.

Cilvēciskais faktors traucē biznesam

Uzņēmuma “The Clueless” dibinatājs Rubens Krūzs vēsta, ka “ideja par mākslīgā intelektu ģenerētu modeli viņam radās ikdienā sastopoties ar dažādām problēmām, ko sadarbībā ar influenceriem rada cilvēciskais faktors”.

“Es veicu analīzi un sapratu, ka vairāku reklāmas projektu realizācija tiek vai nu aizkavētā vai atcelta tieši modeļa vainas dēļ. Un šī iemesla dēļ es izveidoju Aitanu – darbinieku, kurš nekad negulēs, nekad neslimos, kuram nebūs jāizmaksā alga, un kurš vienmēr izskatīsies perfekti,” skaidro Krūzs.

Viņš norāda, ka “influenceri nereti ir cilvēki ar uzpūstu ego, kuri vēlas tik pie ātras naudas un Aitanas izveidošana viņu ir atbrīvojusi no šo cilvēku sloga”.

Uzņēmuma komanda katru nedēļu organizē tikšanos, lai izlemtu, kā tālāk attīstīt modeles sižeta līniju – sapulcēs tiek izlemts, kādus pasākumus sieviete apmeklēs, kādus foto publicēs un kādu savas personības daļu viņa saviem sekotājiem atklās.

“Mēs jau ļoti ātri sapratām, ka cilvēkiem patīk sekot līdzi stāstam, nevis tukšiem foto, tādēļ mums Aitana bija jāpadara mazliet cilvēciskāka.” Skaidro Krūzs.

Ar mākslīgā intelekta veidotās modeles palīdzību uzņēmējs pelna naudu divos veidos – vai nu izveidojot sadarbību ar pasaulē zināmiem zīmoliem, vai piedāvājot faniem iespēju “satikt” Aitanu virtuālajā vidē, kur iespējams ar sievieti sarunāties vai uzdot viņai jautājumus.

Strauji augošs binzess

Lai gan Aitana guvusi plašu popularitāti sociālo mediju lielotāju vidū, viņa nav pirmā mākslīgā intelekta radītā modele. Jau 2016. gadā mūziķis Trevors Makfredijs un Sāra Deku radīja 19 gadīgas amerikāņu meitenes Migelas tēlu.

Jāsaka, ka tehnoloģijas pēdējo 8 gadu laikā ir strauji attīstījušās, un ja Aitanu ir gandrīz neiespējami atšķirt no reāla cilvēka, tad ir visai skaidri redzams, ka Migelu radījušas datora programmas.

Tomēr par spīti grafikām, Migelai sociālajā vietnē “Instagram” ir 2.6 miljoni sekotāju, žurnāls “Times” viņu atzinis par 25 ietekmīgāko cilvēku internetā, bet kā liecina medija “Bloomberg” apkopoti dati, 2020. gadā viņa ar dažādiem sadarbības līgumiem “nopelnīja” teju 9 miljonus eiro.

Sekojot Migelas veiksmīgajam piemēram, arī citi uzņēmēji iesaistījušies mākslīgā intelekta ģenerētā influenceru biznesā, un mūsdienās “Instagram” jau atrodamas neskaitāmas modeles, kuras viegli būtu iespējams sajaukt ar reāliem cilvēkiem.

Piemēram, Šudu Grama tiek dēvēta par pasaules pirmo supermodeli. Viņu 2017. gadā radīja britu fotogrāfs Kamerons Džeimss Vilsons.

Bet Rouzija uzskatāma par Dienvidkorejas pirmo influenceri.

Medijs “New York Magazine” norādījis, ka “mākslīgais intelekts nākotnē visticamāk apdraudēs influencera profesiju, jo ar tā palīdzību iespējams samazināt zīmola izmaksas un izveidot reklāmas ātrāk”.  Arī “Amazon” veikts pētījums apliecina, ka patērētāji daudz biežāk atver reklāmas, kuru vizualizāciju veidojuši mākslīgā intelekta rīki, nevis cilvēks. Tomēr medijs uzsver, ka “mākslīgais intelekts spēs izkonkurēt vien influenceru profesiju mikro-līmenī.

“Populārus, sabiedrībā zināmus cilvēkus šajā biznesā nekas nespēs aizstāt!” uzsver medijs.