Mūsdienu fenomens: jaunā laikmeta bērni - indigo. Kā viņus pazīt?
Viņam nepatīk mācības skolā, viņš nepakļaujas pavēlēm, ir aktīvs, izaicinošs, ar augstu intelektu un dziļām domām, necieš melus, stāsta par dīvainām lietām – kārtību Visumā, Dievu un eņģeļiem... Tāds nereti ir jaunā laikmeta – plašāk zināma kā indigo – bērna portrets.
1995. gada aprīlī žurnāls Science News rakstīja par zēnu, kam piedzimstot bija HIV pozitīvs, bet brīnumainā veidā viņš pats sevi izārstējis. Par pētījuma norisi ziņoja arī medicīnas žurnāls New England Journal of Medicine: “Vīruss nebija vienkārši aizmidzis bērna ķermenī, lai gaidītu kādu ārējo stimulu un aktivizētos, tas bija pilnībā izskausts.”
Tieši ar ģenētiskajām mutācijām tiek skaidrotas jaunās paaudzes bērnu dažādās unikālās spējas, piemēram, spējas telekinētiski pārvietot priekšmetus, paredzēt nākotni, redzēt neparastas būtnes, kā arī telepātijas spējas. Daži piemēri par šādu bērnu spējām ir fantastiski. Piemēram, apraksts par sešus gadus vecu ķīniešu meitenīti, kas lielas auditorijas priekšā ar rokas mājienu lika uzziedēt tūkstotim rožu pumpuru.
Dažādu valstu zinātnieki, cenšoties izpētīt par neparastiem dēvētos bērnus, ir atklājuši, ka šo bērnu ķermeņa elektromagnētisko vibrāciju diapazons krasi atšķiras no vispārpieņemtajiem rādītājiem, tas ir 3 222 000 līdz 11 350 000 hercu, vismaz divas reizes vairāk nekā normālam cilvēkam. Arī ģenētiķi piedzīvojuši pārsteigumus – cilvēka DNS molekulā ir 64 kodoni jeb ģenētiskās informācijas vienības, un parasti darbojas tikai 20 kodoni, pārējie ir inerti, taču neparastajiem bērniem ir 32 un vairāk aktīvās informācijas vienības.
Kas ir indigo?
Tiek uzskatīts, ka pirmie indigo bērni parādījās piecdesmitajos gados, lai gan atsevišķi citādie dzimuši jau senatnē un bijuši izkliedēti pa visu pasauli. Indigo varētu būt Pitagors, Aristotelis, Leonardo da Vinči, Alberts Einšteins, Mihails Lomonosovs un citas izcilas personības, kas radikāli ietekmējušas sava laikmeta domāšanu un pasaules uzskatu. Savukārt par indigo buma sākumu uzskata 1982. gadu, kad Nensija Enna Teipa laida klajā grāmatu Savas dzīves izprašana caur krāsām (Understanding Your Life Through Color). Autore klasificēja cilvēku īpašības un uzvedības modeļus, pievēršot uzmanību to saistībai ar cilvēka starojuma jeb auras krāsām, un izveidojās apbrīnojami precīza psiholoģiskās profilēšanas metode. Turklāt autore ievēroja, ka tieši dziļā zilā jeb indigo krāsa aurā bija dominējošā daudziem pēc 1980. gada dzimušajiem bērniem. Pateicoties šai grāmatai, apritē sāka ieviesties termins indigo bērni, ar kuru tika apzīmēts cilvēces apziņas lēcienveida izaugsmes fenomens. Starptautiskajā apritē neparastie bērni tiek saukti arī par kristāliskās vibrācijas bērniem, zvaigžņu bērniem, gadu tūkstošu mijas jeb zelta laikmeta bērniem. Tomēr, kā uzskata speciālisti, visprecīzāk būtu šos bērnus dēvēt par jaunā laikmeta bērniem, kas visbiežāk ir senas, pieredzējušas dvēseles, kuru misija ir inkarnēties pasaulē, lai pagrieztu cilvēces attīstību no deģenerācijas uz evolūciju.
Dziļas domas no piecgadīga bērna mutes
Rodas priekšstats, ka par jaunā laikmeta bērniem var uzskatīt tikai tos mazos cilvēkus, kas spilgti demonstrē kādas īpašas spējas. Taču tā tas nav. Pirmkārt, nereti tās atrodas latentā stāvokli un var izpausties vēlāk vai kāda spēcīga stimula ietekmē. Otrkārt, vecāki bieži vien tās nemaz nepamana vai neuzskata par uzmanības vērtām. Piemēram, tās var parādīties bērna zīmējumos. Bērns saviem galvenajiem varoņiem piezīmē košus starojumus – auras, jo viņš tās vienkārši redz. Vai sūdzas vecākiem par spoku, kas nāk pie viņa naktī, vai citām pārdabiskām parādībām. Dažiem patīk stāstīt neparastus gadījumus, kas it kā ar viņu ir notikuši tad, kad viņš bijis liels vai tikai vēl būs pieaudzis.
Kāds tad ir indigo bērna raksturojums? Visbiežāk tie ir kustīgi kā ūdenszāles un tiecas izzināt visu, kam var tikt klāt. Viņi sāk uzdot jautājumus par dzīves jēgu un lietu kārtību jau ļoti agrā vecumā, un bieži vien paši uz tiem atbild. Jau no piecgadīga mutes var izdzirdēt dziļas domas par cilvēka dzīves uzdevumu, par Visumu un Dievu. Viņi ir intelektuāli attīstīti, ārkārtīgi radoši, ar mākslinieciskiem talantiem. Viņu domu gājiens ir mazam bērnam netipisks un bieži vien – netradicionāls. Viņi ir emocionāli apdāvināti, nereti uzstājas kā psihologi, ar līdzjūtību ieklausoties cilvēkos un dodot viņiem padomus. Uzdodot indigo bērnam kaut ko darīt, viņam noteikti jāzina, kāpēc tas jādara, viņš neko nedarīs bez pamatojuma – kategoriskā veidā uzspiestais izraisa vienīgi pretestību. Indigo bērnam nedarbojas jau gatavās, piedāvātās autoritātes, viņš pats sev ir autoritāte, tāpēc izvēlas cilvēku, ko pats uzskata par cieņas un ieklausīšanās vērtu.
Viņi nespēj pieņemt piesārņotas attiecības
Ir novērots, ka šiem bērniem ir daudz labāka veselība, tomēr viņi var ciest no dažādām alerģijām, jo ir dabiski bērni nedabiskā vidē. Šo bērnu imūnsistēma daudz ātrāk signalizē par piesārņoto vidi, piemēram, nedabisko pārtiku, ūdeni, higiēnas piederumiem, sintētisku apģērbu. Un – īpaši svarīgi – viņi nespēj pieņemt piesārņotas attiecības. Viņš pateiks acīs, ja sajutīs melus vai reaģēs ar agresiju vai izolēšanos. Viņi necieš, ka cilvēki melo paši sev un cits citam, viņiem ir sveša izlikšanās, tā sauktā pielāgošanās sociumam, upurējot savas patiesās vēlmes un būtību. Protests dubultai, melīgai, agresīvai videi izpaužas ne tikai caur ķermeni, reakcijas var būt psihosomatiskas – pēkšņās vēdersāpes, galvassāpes, temperatūra bez kāda iemesla, bet visbiežāk tas parādās tā sauktajos uzvedības traucējumos. Nesaņemot apkārtējo atbalstu savai jūtu un izpratnes pasaulei, indigo bērni to izprot kā vēstījumu – viņi pasaulei nav vajadzīgi.
Un te sākas problēma – šo bērnu nespēja iekļauties pedagoģiskajās normās. Izaicinoša uzvedība, agresija, autoritāšu ignorēšana, izteikta aktivitāte. Tie ir tikai daži iemesli, kāpēc šiem bērniem bieži vien tiek izvirzītas diagnozes.
Vecākiem jābūt ļoti uzmanīgiem, jo visus simptomus nevar norakstīt uz indigo
Psihiatri runā par hipersensivitāti – patoloģiju, kas jāārstē ar medikamentiem. Nereti tiek piesaukts UDS vai UDHS – uzmanības deficīta sindroms un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms. To simptomi ir nespēja pievērst vai noturēt uzmanību, koncentrēšanās grūtības, hiperaktīva uzvedība un pārlieka impulsivitāte. Kā tikt skaidrībā, vai bērns ir jaunā laikmeta bērns vai tomēr palaidnis, vai – pēc klasiskajiem medicīnas parametriem – slims bērns? Atbilde – vecākiem jābūt ļoti uzmanīgiem, vērīgiem un, galvenais, atklātiem pret sevi, jo visus dīvainos simptomus nedrīkst norakstīt uz indigo. Psihiatri ir vienisprātis – vienmēr vajadzētu bērnu pārbaudīt, lai izslēgtu kādas slimības iespējamību un neizveidotos situācija, ka vecāki savam bērnam piemēro informāciju par jaunā laikmeta bērniem un nesaredz viņa veselības stāvokļa nopietnību. Bet tas pieprasa no vecākiem lielu drosmi, pieņemot savu bērnu tādu, kāds viņš ir, nereti pasakot sabiedrības viedoklim – nē. Skaidrs ir viens – indigo bērns uzliek vecākiem daudz lielāku atbildību un pieprasa lielāku ieinteresētību – vai tas ir fenomens vai diagnoze, jo mēdz būt arī situācija divi vienā, kad indigo bērnam ir uzmanības deficīta sindroms, autisms vai kāda cita slimība.
Prasīt padomu bērnam
“Kad man jautā, kas ir indigo bērns, es iedomājos par sevi, jo arī es esmu indigo bērns, tikai piedzimis mazliet pāragri,” smejas Drustu tautskolas 99 balti zirgi dibinātājs un vadītājs Ojārs Rode un rāda bērnu astroloģiskās kartes un auru attēlus. Tie ar zilajām pieder pie planētas vecākajām dvēselēm – viņi neiekļaujas tradicionālajā, autoritārajā disciplīnas sistēmā un savu izvēli izdara patstāvīgi. Arī tie, kam ir violetā aura, šeit uz Zemes gana ilgi bijuši, tāpēc dzīvo ar izjūtu, ka viņi šeit savu jau padarījuši. Kristāliskie bērni ir vēl senākas dvēseles, bet šajā pasaulē ienākuši brīvprātīgi, lai palīdzētu citiem izpildīt viņu uzdevumus. Viņi ir viedi un karmiski brīvi, lai darītu un iegūtu visu, ko vien vēlas. Ojārs Rode teic – pēc auras var pateikt ļoti daudz.
“Kāda meitenīte bija ļoti emocionāla, raudāja, noslēdzās sevī, un nevarējām saprast, kas notiek. Izpētot viņas auru, ievērojām, ka mamma neļauj bērnam sevi realizēt, paturot pie sevis, un tas izpaudās bērna emocijās. Izsaucām mammu, un izrādījās, ka tā ir taisnība. Sieviete pati bija audzināta baiļu gaisotnē, un viņai bija lielas dzemdību bailes. Saruna notika pavasarī, un, kad rudenī meitene atgriezās, viņa bija tā izmainījusies, ka zvanīju mammai un teicu: nepazīstu vairs tavu bērnu – priecīga, smaidīga, interesējas par mācībām. Lūk, atlika tikai nedaudz izmainīt mātes attieksmi, un viss notika.” Direktors atklāj, ka aurās ļoti labi var ieraudzīt vecāku ietekmi, bet daži bērni auras redz paši. “Es neiebilstu, ka par mums saka: indigo bērnu skola, bet vai sabiedrība, pedagogi ir apzinājušies, ka visās skolās ir indigo?” Ojārs Rode visā pilnībā piekrīt indigo pētnieku secinājumam – gandrīz visi pēc 2000. gada dzimušie bērni ir jaunā laikmeta bērni.
Lasa nevis pa rindām, bet pa lappusēm
“Bērns pasaulē neienāk kā nezinītis, balta lapa, kas pieaugušajiem jāapraksta pēc savas izpratnes. Gluži pretēji, bērni bieži vien ir daudz gudrāki par pieaugušajiem, un svarīgi viņiem pašiem ļaut saprast, ar kādu misiju viņi te atnākuši, par ko sapņo un ko vēlas darīt.” Direktors stāsta par kādu norūpējušos vecmāmiņu, kas uztraucas, ka viņas mazmeita lasot nevis pa rindām, bet lappusēm. Viņš zina – tā var būt, jo pats ko līdzīgu ir pieredzējis. “Reiz devu kādam bērnam vairāk nekā desmit grāmatu pēc kārtas, tostarp angļu valodā, ļaujot tikai ieskatīties, un bērns zināja, par ko tajās ir stāstīts. Jā, brīnumaini, turklāt reizēm bērni paši pat neapzinās savas spējas.
Atceros, tas bija pirms vairākiem gadiem, kad bērni pēc mācībām spēlēja Aklās vistiņas. Strādāju savā nodabā, līdz sāku ievērot – viens bērns aizsietām acīm ne tikai uzreiz atrod biedrus, bet ņem visu, ko grib. Jautāju: vai tu redzēji? Viņš atbild: nē, neredzēju, bet es zināju. Man pat tagad grūti aptvert, ko tas īsti nozīmē. Sāku eksperimentēt, pētīt un sapratu, ka ir divi veidi. Viens – viņš patiešām zina, otrs – līdzīgi kā ar alternatīvo redzi, viņš visu saskata uz iekšējā ekrāna. Viņš var brīvi lasīt aizsietām acīm, viņam ir spējas ar savu apziņu ieskatīties jebkurā telpā, arī otra organismā.
Skolotājs indigo bērnu priekšā dažkārt pats jūtas kā skolnieks
Var teikt, ka visiem bērniem ir kaut kas, ko viņi zina intuitīvi. Daudzi dzird skaņas, balsis, kas nāk no smalkākiem realitātes līmeņiem. Skeptiķi jautātu: varbūt attīstīta fantāzija, varbūt bērnam ir kāda psihiska slimība? Man šādas skepses nav, gluži otrādi, esmu simtprocentīgi pārliecināts, ka viņi runā patiesību. Redzat, noskaldot “ko tu fantazē!”, mēs bērnus apklusinām, nomācot viņu dabiskās spējas. Reiz mums atveda puisīti ar fantastiskām spējām – viņš varēja atvērt aizbultētas durvis, tām nepieskaroties, bet, dzīvojot vidē, kas viņu nepieņēma, bērns saslima, un viņam tiešām laika gaitā radās psihiski traucējumi. Bijām spiesti no viņa atteikties, jo nevarējām uzņemties par viņu atbildību. Mēs neesam tik stipri un zinoši, lai palīdzētu visos gadījumos. Ja būtu lielāks finansējums, varētu daudz vairāk laika veltīt šādiem bērniem un izdotos palīdzēt. Tādu bērnu ir daudz, ļoti daudz, un es ceru, ka izmaiņas sabiedrībā notiks, pretējā gadījumā varam sagaidīt apziņas un intelekta kritumu, bedri.
Mēs tautskolā nešķirojam, kurš skolotājs, kurš skolēns, jo bieži vien pats viņu priekšā jūtos kā skolnieks. Kad man stāsta, piemēram, par paralēlajām pasaulēm, par to, kā būvēts Visums, kā radusies šī dzīves telpa, kas notiek, kad cilvēks nomirst... Es palaikam pajautāju bērniem, ko man darīt vienā vai otrā situācijā.”
Vecās pasaules jaunie bērni
Dziļos maldos dzīvo tie, kas par indigo bērniem saka – “tas nav zinātniski pierādīts”, “tā visa ir ezoterika”. “Pamostieties, mīlīši, jūs esat dramatiski atpalikuši no dzīves!” aicina ASV Tahionu Garīguma un zinātnes institūta pasniedzēja Aelita Folkmane-Burgere, kas viena no pirmajām Latvijā aktualizēja tēmu par indigo bērniem.
Aelita Folkmane-Burgere uzsver: “Ja kāda lieta vai parādība īsā laikā krasi pieaug, tai tiek pievērsta liela gan profesionāļu, gan neprofesionāļu uzmanība. Sākotnēji ir daudz aplamu interpretāciju, pārpratumu, uzpūstas informācijas, un sāk darboties klusā telefona efekts – informācija tiek nodota tālāk izkropļotā veidā. Tā sabiedrībā sācis cirkulēt nepareizs priekšstats, ka indigo bērni ir kaut kādā ziņā īpaši – to interpretējot kā ekskluzīvu stāvokli citu bērnu vidū. Bet tā nav.” Aelita nepiekrīt indigo īpašajam statusam un to pamato ar detalizētu auras un indigo jēdziena skaidrojumu: “Katra cilvēka, tāpat kā jebkuras citas dzīvas būtnes, fiziskajam ķermenim apkārt ir aura jeb energoinformatīvais lauks. Neeksistē dzīva būtne bez auras. Daļu šā lauka ir iespējams konstatēt ar dažādām zinātniski izstrādātām mērierīcēm, bet smalkākus līmeņus pagaidām iespējams uztvert tikai ar vispilnīgāko mērinstrumentu – cilvēka sajūtām un apziņu. Un tomēr ar speciālām iekārtām iespējams noteikt auras zemākos līmeņus, proti, cilvēka elektromagnētisko lauku, kura atsevišķas daļas izpaužas kā krāsas.
Svarīgi apjēgt, ka mūsu vidū dzīvo bērni, kuru pasaules uztvere ir citāda. Viņi pieprasa jaunu izglītības saturu, patiesībā - jaunu pasauli
Ir zināms, ka cilvēka aurai ir vairāki līmeņi. Tās uzbūvi konstruktīvi ataino krievu matrjoška – cita par citu mazākas matrjoškas, kas ieliekamas cita citā un it kā reprezentē auras daļas, kuras savstarpēji pārklājas. Atkarībā no cilvēka emocionālā vai veselības stāvokļa, kā arī nodarbes, uz ko cilvēks konkrētajā brīdī koncentrējies, auras krāsa emocionālajā un mentālajā līmenī var mainīties pat vienas dienas laikā. Šie stāvokļi un nodarbes vai cēloņi arī veido auras krāsu jeb sekas. Savukārt tā līmeņa auras krāsa, kuras pamatā ir cilvēka apziņas līmenis, kuras krāsa veidota no viņam piemītošajām spējām un talantiem, dzīves laikā mainās salīdzinoši lēni. Te nevar sagaidīt tūlītējas izmaiņas, kā ieslēdzot/izslēdzot elektrisko lampiņu – čiks! – un tumsa vai cita krāsa. Auras krāsas izmaiņas garīgajā līmenī ir ļoti pakāpeniskas un plūstošas. “Ko ar visu iepriekš teikto es vēlos pateikt?” retoriski vaicā Aelita Folkmane-Burgere.
“To, ka mēs varam runāt tikai par vairāk vai mazāk (10%, 50%, 90% utt.) izteiktām indigo iezīmēm, kas visbiežāk ir sajaukumā ar citām krāsām, ar citu apziņas līmeņu pazīmēm. Turklāt tas, ka cilvēks ir augstākā apziņas līmenī, nepavisam nenozīmē, ka viņš ir labāks vai pārāks par citiem, jo mēs taču nesakām, ka 9. klases skolēns ir labāks par pirmklasnieku. Daudz svarīgāk ir apjēgt to, ka mūsu vidū dzīvo bērni, kuru attieksme pret sevi un apkārtējo pasauli – ieskaitot arī tās Visuma dimensijas, kas smalkākas par fizisko – ir citāda, tostarp tas skar arī attiecības ar skolu, mācību procesu, veidu un uztveri. Viņi pieprasa jaunu izglītības saturu un formu, viņiem nepieciešama cita medicīniskā aprūpe, patiesībā viņi pieprasa jaunu pasauli, jaunu uzskatu sistēmu.
Indigo bērniem ir spēcīga saikne ar augstāko būtību
Ojārs Rode: “Skolās dominē mācību metodes, kas izstrādātas atbilstoši kreisās smadzeņu puslodes uztveres īpatnībām. Turpretī lielai daļai jaunā laikmeta bērnu raksturīga daudz spēcīgāka labās puslodes darbība vai arī abu pusložu integrēta darbība. Abi šie uztveres veidi nodrošina daudz lielāku informācijas uztveršanas, apstrādes un domāšanas ātrumu nekā tradicionālā pedagoģija, pašreizējās metodes spēj apmierināt. Un ko tas nozīmē? Katrā cilvēkā ir iedzimta tieksme pēc zināšanām un attīstības, taču pieaugušie ar savu rigiditāti un nespēju pieņemt nekādas novirzes no standarta šo dabisko tieksmi vienkārši nogalina.” Tā kā indigo bērniem ir ļoti spēcīga saikne ar augstāko būtību – dvēseli, spēcīga pašapziņa un misijas izjūta, viņu būtības laušana, sabiedrības spiediens iekļauties tradicionālos, novecojušos, vispārpieņemtos rāmjos var izvērsties par traumu, kas jau pieaugušam cilvēkam var izpausties kā narkotiku, alkohola vai kāda cita nopietna atkarība, kā arī depresijas, trauksmes izjūta, nervu slimības, dažreiz tas var beigties arī ar pašnāvību.
Ir pienācis laiks mainīties
Aelita papildina: “Mūsdienu izglītības sistēmā tiek postulēts Darvina konkurences princips – izdzīvo stiprākais, ignorējot garīgos aspektus. Pašreizējā izglītības sistēma pārsvarā ir virzīta uz jau esošā atgremošanu, iekļaušanos jau eksistējošās struktūrās. Un mēģinājums šajos rāmjos iekļaut indigo bērnus ir bezjēdzīgs un nevajadzīgs. “Ne jau bērni ir slimi vai nepareizi, bet gan pasaule, kas mēģina viņus pielāgot attiecību modeļiem, kuros nav mīlestības. Viņi nespēj labprātīgi pieņemt bieži vien pretdabisko un destruktīvo, jo viņi zina, kas viņi ir, vēl vairāk – viņi zina, kas esam mēs. Tas, ko saucam par indigo fenomenu, ir aktivizējis vajadzību saskatīt to, cik tālu esam atkāpušies no dabas un Dieva likumiem, radot krīzi praktiski visās dzīves jomās un pieprasot krīzes risināšanas veidus. “Jaunā laikmeta bērni – tie esam mēs, gan mazi, gan lieli, kas akūti izjūt un iekļaujas neizbēgami notiekošajā straujajā cilvēces apziņas evolūcijas procesā. Mēs esam gan šā procesa acīm redzams pierādījums, gan aktīvs virzītājspēks. Mēs esam tie, kas nerakstītos dabas, mīlestības, garīguma un harmonijas likumus tur augstāk par cilvēku ego, mantrausības, baiļu, varaskāres un reliģisko dogmu noteiktajiem, rakstītajiem likumiem,” uzskata Aelita Folkmane-Burgere, uzsverot – neeksistē strikta robeža starp indigo un ne-indigo, vienkārši ir pienācis laiks mainīties.
Kā pazīt jaunā laikmeta bērnu?
* Jau no pusotra, divu gadu vecumā sevi apzinās kā personību un, par sevi runājot, saka es.
* Līdzko iemācās runāt, par mīļāko vārdiņu kļūst vārds "kāpēc".
* Piemīt augsts pašvērtējums, ko citiem neļauj apšaubīt. Kāda indigo meitenīte reiz teica: “Ja viņi mani nemīl, tas nozīmē, ka maz pazīst.”
* Viegli kontaktējas ar cilvēkiem, bet pats izvēlas, ar ko komunicēt.
* Bieži ir kreilis.
* Nemitīgi izjūt jaunas informācijas trūkumu.
* Ignorē uz pavēlēm vai protestē pret tām. Ja lūgums tiek paskaidrots, tad labprāt to izpilda.
* Cenšas visu izpētīt un apgūt patstāvīgi.
* Ir ļoti emocionāls.
* Lieliski pārzina un orientējas jaunākajās mūsdienu tehnoloģijās – datoros, televizoros, mobilajos telefonos u. tml.
* Necieš garlaicību un bezjēdzīgu gaidīšanu.
* Spēj darīt vairākus darbus vienlaikus.
* Piemīt izteikta empātija – citu bēdas pārdzīvo kā savējās.
* Viegli rod kontaktu ar dzīvniekiem.
* Patīk eksperimentēt. Ja viņu kaut kas ieinteresē, visā pilnībā nododas nodarbei.
* Bieži piedāvā oriģinālus un efektīvus problēmas risinājumus.
* Nepieciešama krietna vienatnes deva.
* Piemīt ekstrasensoras, dziedināšanas spējas.
* Ir neatkarīgi uzskati par dzīvi.