Baidoties no plaģiāta, modes nams Céline slēpj jauno kolekciju: aizliedz publicēt bildes un komentēt sociālajos tīklos
Modes nams Céline paziņojis, ka nepublicēs fotogrāfijas no nesen izrādītās 2014. gada starpsezonu kolekcijas, kura pārdošanā parādīsies janvārī. Tādā veidā tiek aktualizēta luksusa modes zīmolu aktālākā problēma – kopiju parādīšanās pārdošanā vēl pirms oriģināliem.
No jaunas kolekcijas izrādīšanas brīža, līdz tās nonākšanai veikalu plauktos, paiet aptuveni seši mēneši. Pa to laiku nesnauž tendenču un dizainu kopētāji, starp kuriem ir mums labi zināmā ZARA, kā arī citi masu modes zīmoli. Tāpēc šovasar, pēc savas starpsezonu kolekcijas izrādīšanas, Céline ieviesa īpašus drošības pasākumus, aizliedzot publicēt skates fotogrāfijas vai paust viedokļus sociālajos tīklos.
Tikai retais, tostarp modes žurnāls Women’s Wear Daily atļāvies izteikt nelielu repliku, tādejādi ļaujot nojaust šī luksusa zīmola jaunās kolekcijas veidolu. „Utilitārisma iedvesmotajā skatē dominēja slaidāks, taču joprojām brīvs siluets. Tas atklājās galvenokārt neitrālā krāsu paletē – haki, melns un balts, kā arī uzmanību piesaistošos gredzenos un kabatās. Lai arī tērpi pauda neapšaubāmu eleganci, divas baltas, caurspīdīgas kleitas pār kliedzošu apakšveļu – vienā gadījumā zaļu, otrā violetu – bija draiska atsauce uz medmāsu uzsvārci.”
Kāpēc Céline pieņēma tādu lēmumu? Zīmolam jau daudzkārt gadījušās saķeršanās ar masu produkcijas apģērbu ražotājiem, kuri pēc fotogrāfijām aši nokopē tā jaunākos darinājumus un pārdod Céline „iedvesmotos” apģērbus vēl pirms pārdošanā nonākusi oriģinālā kolekcija. Ar līdzīgiem gadījumiem saskaras arī citi luksusa zīmoli.