Laba bižutērija - kā miniatūri mākslas darbi. 100 gadi rotaslietu vēsturē
Lieliska bižutērija – kā personības un gaumes izpausmes līdzeklis, turklāt viens no izteiksmīgākajiem un pamanāmākajiem.
Tā ir kā miniatūri mākslas darbi. Atšķirībā no smalkajām dārglietām, gleznām vai antīkajām mēbelēm, kas dzīvo seifos vai muzejos, rotas mūs pavada ikdienas solī.
Līdz pat 20. gadsimta sākumam bižutēriju uzskatīja par, vienkārši sakot, prastu dārglietu imitāciju, kam nav ne vērtības, ne stila. Pateicoties mūsdienu franču modes celmlaužiem – Polam Puarē, Koko Šanelei, Žanam Patū, Žannai Lanvēnai, modes namiem Drécoll un Premet, kuri šīs ievērojami lētākās rotas padarīja gaumīgākas un papildināja ar sava zīmola nosaukuma pievienoto vērtību, – bižutērijas rotas kļuva par akceptējamiem aksesuāriem. Jau 1925. gadā universālveikals Marshall Field savā katalogā vēstīja: “Par imitāciju vairs nav jākaunas!”
Kopš tā brīža rotu māksla ir gājusi inovācijām un revolūcijām bagātu ceļu. Šoks un daile, dabas atdarināšana un urbāns dumpīgums, plastmasa, mākslīgās pērles un īsti briljanti – modes dizaineru iztēle ir plaša, un laba bižutērijas meistara rokās ir iespējams viss.