Tā ir kā miniatūri mākslas darbi. Atšķirībā no smalkajām dārglietām, gleznām vai antīkajām mēbelēm, kas dzīvo seifos vai muzejos, rotas mūs pavada ikdienas solī.
Līdz pat 20. gadsimta sākumam bižutēriju uzskatīja par, vienkārši sakot, prastu dārglietu imitāciju, kam nav ne vērtības, ne stila. Pateicoties mūsdienu franču modes celmlaužiem – Polam Puarē, Koko Šanelei, Žanam Patū, Žannai Lanvēnai, modes namiem Drécoll un Premet, kuri šīs ievērojami lētākās rotas padarīja gaumīgākas un papildināja ar sava zīmola nosaukuma pievienoto vērtību, – bižutērijas rotas kļuva par akceptējamiem aksesuāriem. Jau 1925. gadā universālveikals Marshall Field savā katalogā vēstīja: “Par imitāciju vairs nav jākaunas!”
Kopš tā brīža rotu māksla ir gājusi inovācijām un revolūcijām bagātu ceļu. Šoks un daile, dabas atdarināšana un urbāns dumpīgums, plastmasa, mākslīgās pērles un īsti briljanti – modes dizaineru iztēle ir plaša, un laba bižutērijas meistara rokās ir iespējams viss.
Lasi tālāk un uzzini, kā šajos gados mainījies rotu dizains:
- Sirreālisma karaliste - radošās, jautrās un nedaudz banālās Schiaparelli rotas
- Mākslīgās pērles un īsti dimanti - Chanel
- Daba par paraugu - Christian Dior
- Ķēdītes, piekariņi un labirinti - Givenchy
- Vienkāršas kleitas un trakas rotas - Yves Saint Laurent
- Panku vecmāmiņas ieguldījums - Vivienne Westwood
- 100% spožums - Christian Lacroix
- Tradīciju triumfs - Hermes
- Eklektiķi un revolucionāri - Gucci
- Maģija un ironija - Prada