Krāsainas rotas kā izcils sabiedrotais: mākslas galerijā "Putti" skatāma laikmetīgo rotu izstāde
Mākslas galerijā "Putti" Vecrīgā atvērta starptautiska laikmetīgo un konceptuālo rotu izstāde "Saules gaisma tauriņa spārnos", Pastaiga.lv informē galerijas pārstāvji. Izstādes galvenais vadmotīvs ir krāsa, un tā būs skatāma līdz 10. septembrim.
Izstādē piedalās laikmetīgo rotu mākslinieki Clara Niubò (Spānija), Eleonora Ghilardi (Itālija), Erato Kouloubi (Grieķija), Gigi Mariani (Itālija), Heng Lee (Taivāna), Magali Thibault Gobeil (Kanāda), Maija Vītola (Latvija), Märta Mattsson (Zviedrija), Paula Treimane (Latvija), Reka Lorincz (Ungārija), Sergejs Blinovs (Latvija), Simeon Shomov (Bulgārija), Tanel Veenre (Igaunija), Valdis Brože (Latvija), Xavier Monclús (Spānija).
Izstādes galvenais vadmotīvs ir KRĀSA - izjūtu summa, asociāciju ābece.
Balta ir tikai gaisma, krāsa ir subjektīva sajūta, kas rodas cilvēka smadzenēs, kad uz aci iedarbojas noteiktas frekvences gaismas viļņi.
Krāsu uztvere ir ļoti individuāla, subjektīva un mainīga. Krāsas uztveri var ietekmēt dažādi apstākļi: ģeogrāfiskā atrašanās vietā, gadalaiki, diennakts laiki, sociālā kultūrvide, politiskā vēsture…
“Vide, kurā es atrodos, mani ietekmē un ir saredzama arī manās rotā, manos darbos. Krāsas ir izteiktas un spilgtas, tās rada īpašas tekstūras, kas spēj atklāt skatītājam manis izdomātu pasauli,” stāsta mākslinieks Havjers Monklus (Xavier Monclús) (Spānija). “Menorka ir sala, kur es dzīvoju. Manos darbos, krāsās un tekstūrās ir saredzama apkārtējās vides Menorkas Visuma (balinātās mājas, Mars karjeras, pelēkās klintis), arhitektūras un ekoloģijas smalka transformācija.”
Tieši krāsa ir tā, kas izceļ mākslas darbu, piesaista fokusētu uzmanību. Mākslinieks savos darbos rada pats savu krāsu vidi, kas tā vai citādi formē skatītāja / valkātāja cilvēka domas un sajūtas.
Kopš antīkās pasaules laikiem vienīgais metāla krāsošanas veids bija emaljēšana. Šī tehnika vēl aizvien ir populāra, veidojot mūsdienu laikmetīgās rotas. Nepieciešamās krāsas toņa panākšanai, emaljas masai pirms karsēšanas pievieno pigmentu – kas ļauj piešķirt rotai dažādas krāsu gammas variācijas un vizuāli krāšņu efektu, neizmantojot dārgakmeņus. Latviešu mākslinieki Valdis Brože un Sergejs Blinovs savos darbos izmanto emaljēšanas tehniku. Tādā veidā viņi spēlējas ar krāsu intensitāti, savienojot tās pārsteidzošās kombinācijās.
Krāsa var tikt izmantota gan kā dekoratīvs, gan funkcionāls instruments. Krāsa var uzsvērt priekšmeta arhitektoniku, izceļot vai apslēpjot detaļas.
Mākslinieks, Hengs Lī (Hengs Lee) (Taivāna) savu rotu dizainu veido , koncentrējot savu uzmanību uz floru un faunu. Hengs Lī rada savus mākslas darbus, attīstot fotogrāfijas mozaīkā, pēc tam ar roku zāģējot un ar lāzeri sagriežot metālu. Dārgmetālus savienojot ar krāsainiem izšuvumiem.
Krāsainas rotas valkātāju var izcelt, akcentēt, kontrastēt vai arī nomierināt un harmonizēt ar tērpu un apkārtējo vidi. Krāsaina rota var būt izcils sabiedrotais komunikācijā ar apkārtējo vidi un pašam ar sevi.
Mūsdienu laikmetīgie rotu mākslinieki veiksmīgi spēlējas ne vien ar materiāliem, bet arī ar krāsām, izmantojot tās savās rotu kolekcijās. Laikmetīgo rotu māksliniece Erato Kouloubī (Erato Kouloubi) (Grieķija) izmanto rozā krāsu savos darbos, lai pievērstu uzmanību sieviešu tiesībām.
Krāsa ir bioloģiska. Tā lietas padara dzīvas.
Mākslas galerija Putti darbojas Rīgā kopš 2000. gada. Galerija sākotnēji tika dibināta ar mērķi popularizēt latviešu rotu mākslinieku sniegumu. Ar laiku tā savu darbību paplašināja un galerijas autoru loku papildināja ar izciliem ārzemju rotu māksliniekiem. Galerijas mākslinieki strādā atšķirīgās autortehnikās, veidojot unikālas rotas, kas pārstāv gan laikmetīgo, gan konceptuālo rotu virzienu.
Visus galerijā izstādītos darbus var iegādāties.