Krāsainas rotas kā izcils sabiedrotais: mākslas galerijā "Putti" skatāma laikmetīgo rotu izstāde
Sergejs Blinovs. Auskari 2019
Dzīvesstils
2019. gada 2. jūlijs, 14:06

Krāsainas rotas kā izcils sabiedrotais: mākslas galerijā "Putti" skatāma laikmetīgo rotu izstāde

Pastaiga

Mākslas galerijā "Putti" Vecrīgā atvērta starptautiska laikmetīgo un konceptuālo rotu izstāde "Saules gaisma tauriņa spārnos", Pastaiga.lv informē galerijas pārstāvji. Izstādes galvenais vadmotīvs ir krāsa, un tā būs skatāma līdz 10. septembrim.

Izstādē piedalās laikmetīgo rotu mākslinieki Clara Niubò (Spānija), Eleonora Ghilardi (Itālija), Erato Kouloubi (Grieķija), Gigi Mariani (Itālija), Heng Lee (Taivāna), Magali Thibault Gobeil (Kanāda), Maija Vītola (Latvija), Märta Mattsson (Zviedrija), Paula Treimane (Latvija), Reka Lorincz (Ungārija), Sergejs Blinovs (Latvija), Simeon Shomov (Bulgārija), Tanel Veenre (Igaunija), Valdis Brože (Latvija), Xavier Monclús (Spānija).

Sara Shahak. Piespraude 2019

Izstādes galvenais vadmotīvs ir KRĀSA - izjūtu summa, asociāciju ābece.

Balta ir tikai gaisma, krāsa ir subjektīva sajūta, kas rodas cilvēka smadzenēs, kad uz aci iedarbojas noteiktas frekvences gaismas viļņi.

Eleonora Ghilardi. Gredzens 2019

Krāsu uztvere ir ļoti individuāla, subjektīva un mainīga. Krāsas uztveri var ietekmēt dažādi apstākļi: ģeogrāfiskā atrašanās vietā, gadalaiki, diennakts laiki, sociālā kultūrvide, politiskā vēsture… 

Eleonora Ghilardi. Gredzens 2019

“Vide, kurā es atrodos, mani ietekmē un ir saredzama arī manās rotā, manos darbos. Krāsas ir izteiktas un spilgtas, tās rada īpašas tekstūras, kas spēj atklāt skatītājam manis izdomātu pasauli,” stāsta mākslinieks Havjers Monklus (Xavier Monclús) (Spānija). “Menorka ir sala, kur es dzīvoju. Manos darbos, krāsās un tekstūrās ir saredzama apkārtējās vides Menorkas Visuma (balinātās mājas, Mars karjeras, pelēkās klintis), arhitektūras un ekoloģijas smalka transformācija.” 

Xavier Monclús. Piespraude “Baznīca” 2019

Tieši krāsa ir tā, kas izceļ mākslas darbu, piesaista fokusētu uzmanību. Mākslinieks savos darbos rada pats savu krāsu vidi, kas tā vai citādi formē skatītāja / valkātāja cilvēka domas un sajūtas. 

Chao-Hsien Kuo. Auskari “Melnais mežs”, 2019
Chao-Hsien Kuo. Auskari “Melnais mežs”, 2019

Kopš antīkās pasaules laikiem vienīgais metāla krāsošanas veids bija emaljēšana. Šī tehnika vēl aizvien ir populāra, veidojot mūsdienu laikmetīgās rotas. Nepieciešamās krāsas toņa panākšanai, emaljas masai pirms karsēšanas pievieno pigmentu – kas ļauj piešķirt rotai dažādas krāsu gammas variācijas un vizuāli krāšņu efektu, neizmantojot dārgakmeņus. Latviešu mākslinieki Valdis Brože un Sergejs Blinovs savos darbos izmanto emaljēšanas tehniku. Tādā veidā viņi spēlējas ar krāsu intensitāti, savienojot tās pārsteidzošās kombinācijās.

Sergejs Blinovs. Auskari 2019

Krāsa var tikt izmantota gan kā dekoratīvs, gan funkcionāls instruments. Krāsa var uzsvērt priekšmeta arhitektoniku, izceļot vai apslēpjot detaļas.

Tanel Veenre. Auskari “Paradīzes augļi”, 2019

Mākslinieks, Hengs Lī (Hengs Lee) (Taivāna) savu rotu  dizainu veido , koncentrējot savu uzmanību uz  floru un faunu. Hengs Lī rada savus mākslas darbus, attīstot fotogrāfijas mozaīkā, pēc tam ar roku zāģējot un ar lāzeri sagriežot metālu. Dārgmetālus savienojot ar krāsainiem izšuvumiem.

Märta Mattsson. Piespraude ”Ikarus” 2018

Krāsainas rotas valkātāju var izcelt, akcentēt, kontrastēt vai arī nomierināt un harmonizēt ar tērpu un apkārtējo vidi. Krāsaina rota var būt izcils sabiedrotais komunikācijā ar apkārtējo vidi un pašam ar sevi.

Erato Kouloubi. Piespraude “Happy Copycat” 2019

Mūsdienu laikmetīgie rotu mākslinieki veiksmīgi spēlējas ne vien ar materiāliem, bet arī ar krāsām, izmantojot tās savās rotu kolekcijās. Laikmetīgo rotu māksliniece Erato Kouloubī (Erato Kouloubi) (Grieķija) izmanto rozā krāsu savos darbos, lai pievērstu uzmanību sieviešu tiesībām.

Maija Vītola. Auskari “Ķīnas roze” 2019

Krāsa ir bioloģiska. Tā lietas padara dzīvas.

Magali Thibault Gobeil. Piespraude “Zaļā konfekte” 2018

Mākslas galerija Putti darbojas Rīgā kopš 2000. gada. Galerija sākotnēji tika dibināta ar mērķi popularizēt latviešu rotu mākslinieku sniegumu. Ar laiku tā savu darbību paplašināja un galerijas autoru loku papildināja ar izciliem ārzemju rotu māksliniekiem. Galerijas mākslinieki strādā atšķirīgās autortehnikās, veidojot unikālas rotas, kas pārstāv gan laikmetīgo, gan konceptuālo rotu virzienu.

Visus galerijā izstādītos darbus var iegādāties.