Pircējiem jābūt ļoti uzmanīgiem. Mulsumu rada mēnešiem ilga “veikala pirmsslēgšanas izpārdošana”
Lai pievilinātu pircējus, tirgotāji ir gatavi uz visu, sākot no šobrīd tik populārajiem “outlet” veikaliem līdz milzīgām atlaidēm veikalu slēgšanas gadījumā. Kāds LTV raidījuma “4. studija” skatītājs paudis neizpratni par mēnešiem ilgo “pirmsslēgšanas izpārdošanu” kādā apavu veikalā Tērbatas ielā. Vai tā maz drīkst? Un ko par šādu praksi saka Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC)?
“Jau rudenī novēroju, ka tas [veikals] reklamē “pirmsslēgšanas izpārdošanu”. Zinu, ka citās Eiropas valstīs nav atļauts to tā saukt, ja kampaņa ilgst pārāk ilgi,” neizpratni pauž LTV skatītājs.
Vai mānīga reklāma?
Ar apavu veikala īpašnieku raidījumam neizdodas sazināties, bet darbinieki apliecina, ka ir neziņā, cik ilgi turpināsies atlaides, un, vai beidzot veikals tiks slēgts.
Vai tiešām var vilināt pircējus ar atlaidēm it kā uz veikala slēgšanas rēķina jau mēnešiem ilgi? PTAC pārstāve Sanita Gertmane atzīst, ka nav konkrēta regulējuma, cik mēnešus pirms veikala slēgšanas drīkst sākt izpārdot preces. “Kopumā slēdzoties uzņēmumam, drīkst izpārdot preces, tomēr šo slēgšanās aspektu no komercprakses viedokļa nedrīkstētu izmantot negodīgi pret pircējiem, kaut kādā veidā manipulējot ar to,” skaidro Gertmane.
Viņa arī atzīst, ka atlaides mēdzot būt ļoti dažādas, bet ne vienmēr patiesas, tāpēc pircējiem jābūt ļoti uzmanīgiem.
Gertmane atgādina, ka internetā ir pieejami dažādi cenu salīdzināšanas rīki, ko patērētājs var izmantot: “Salīdzināt cenas ir vērtīgi ieguldīts laiks, jo cena ar atlaidi var būt ļoti līdzīga, kā citur cena bez atlaides.”.
Veikals atzīst, ka ir gatavs pamest telpas, līdz ko kāds uzradīšoties vietā, tikmēr atlaides joprojām tiek reklamētas, un nekādi likumi netiek pārkāpti.