Šķiro atkritumus, lai neiedzīvotos soda naudā
SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) klienti jūnijā saņems rēķinus, kuros uzskatāmi atšifrēta pozīcija par atkritumu apsaimniekošanu. Sākot ar jūniju mainās līdzšinējā kārtība un klienti varēs detalizēti iepazīties ar maksājumu apjomiem, kas iekļauti rēķinu sadaļā – atkritumu izvešana. Ar šādu papildus izmaksu atšifrējumu būs iespēja klientiem vairāk iesaistīties pareizā atkritumu šķirošanā.
Ikdienā nodrošinot atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu, nereti veidojas situācijas, kad, piemēram, nepareizi novietoti transportlīdzekļi traucē piebraukt atkritumu automašīnai un veikt atkritumu izvešanu. Būtisks pārkāpums ir šķirotos konteineros izmesti neatbilstoši atkritumi, tādā veidā sabojājot visu konteinera saturu, ko citi kaimiņi rūpīgi šķirojuši, domājot gan par izmaksu samazināšanu, gan ilgtspējīgu attieksmi pret vidi. Kā arī ikdienā bieži nākas saskarties ar nesaskaņotu lielgabarīta atkritumu izmešanu, novietojot tos pie sadzīves konteineriem, kas ir aizliegta rīcība. Šādos gadījumos pakalpojuma sniedzējs piemēro soda naudas, šobrīd atkritumu apsaimniekošanu RNP klientiem nodrošina “Clean R”, “Eco Baltia Vide” un “Lautus”. Mērķtiecīga darba ar atkritumu apsaimniekotājiem rezultātā RNP ir samazinājis iedzīvotājiem izrakstīto sodu apmēru par neatbilstošu sadzīves atkritumu apsaimniekošanu ap 40% pēdējā pusgada laikā.
RNP valdes locekle Laila Keisele: “RNP ir nozīmīgā pārmaiņu procesā, turpinot attīstīt klientiem pieejamo e-pakalpojumu klāstu. Tās mērķis ir piedāvāt klientiem iespējami plašu un detalizētu informāciju par viņu īpašumu, lai pieņemtu izsvērtus, faktos balstītus lēmumus, tostarp arī analizējot iespējas samazināt maksājumu lielumu par saņemtajiem pakalpojumiem vai lemjot par īpašuma remontdarbiem. Jau šobrīd klienti var sekot līdzi mājas aktuālajiem finanšu datiem, paveiktajiem remonta darbiem. No jūnija mūsu klienti varēs rūpīgāk sekot līdzi tieši atkritumu šķirošanas disciplīnai savā īpašumā. Klientu aktīva iesaistīšanās ļauj būtiski samazināt izmaksas par atkritumu izvešanu. Informācija par izmaksām ir viens no precīzākajiem instrumentiem, kā kaimiņiem izprast izmaksu veidošanos. Jau vairākkārtīgi pierādījies, ka atbildīga šķirošana ļauj ietaupīt pat vairāk kā 1000 eur/gadā vienai vidēja izmēra mājai Rīgā!”