Kas ir pakalpojumi, kurus nejauši var abonēt ikviens telefona lietotājs?
Esam jau pieraduši, ka, izvēloties automātiskos maksājumus, par rēķinu apmaksu varam vairs nedomāt. Tomēr arī automātiskajiem maksājumiem der pievērst uzmanību, jo var gadīties situācija, ka rēķins pēkšņi kļuvis lielāks, tev par to nenojaušot, vēsta LTV raidījums “4. studija”.
Ar savu stāstu dalās Valdis Štaicāns, kurš pamanījis, ka viņa mobilā telefona rēķins pamazām pieaudzis – sākumā par nieka trim eiro, bet mēnesi vēlāk jau par veseliem desmit eiro.
Telefona operators Valdim paskaidrojis, ka viņš esot kaut ko abonējis, bet, ko īsti – atbildes neesot. Arī pašam Valdim neesot ne jausmas, ko viņš varētu būt abonējis.
“Kā tas ir iespējams, ka es, sev nezinot, kaut ko abonēju?” – vaicā Valdis.
Mobilais operators ieteicis sazināties ar pārstāvjiem, kas piedāvā abonēt dažādas aplikācijas, piemēram, jaunākās ziņas, TV portālus, bet pa vidu, iespējams, pieprasa maksu par to, kas nemaz nav abonēts.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) atzīst – šie ir negodīgas komercprakses piemēri. “PTAC pēdējā pusgada laikā ir saņēmis vairāk nekā 100 sūdzības tieši par šādiem gadījumiem, kad patērētāji redz, mobilā telefona rēķinam klāt pievienoti it kā izmantoti papildus maksas pakalpojumi,” pauž PTAC pārstāve Sanita Gertmane.
To, ka ar šiem pakalpojumu sniedzējiem ir problēmas, kas ir kā starpnieki, jo piestāda rēķinus mobilajiem operatoriem par to, ka klienti kaut ko vēlas abonēt, atzīst arī paši mobilo sakaru apkalpotāji.
Tele2 Sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis atzīst, ka šī problēma pēdējā laikā ir aktuāla visiem mobilo sakaru operatoriem Latvijā: “Mēs saskaramies ar šādu negodīgu komercpraksi, kad mūsu klientiem, viņiem negribot, tiek pieslēgti dažāda veida pakalpojumi. Mēs esam ierobežojuši lielu daļu šo pakalpojumu.”.