Dubaijas šokolāde: kā radās fenomens, kas pārņēma pasauli un Latvijas lielveikalus
foto: Shutterstock
Dubaijas šokolāde pieejama dažādos veidos un formās, sākot no batoniņiem līdz šokolādes kūkām un biezpienu sieriņiem.
Trakā pasaule

Dubaijas šokolāde: kā radās fenomens, kas pārņēma pasauli un Latvijas lielveikalus

Violanta Dzene

Jauns.lv

Izgudrota, lai apmierinātu grūtnieču vēlmes, Dubaijas šokolāde ir reta radošuma, garšu un sociālo mediju panākumu kombinācija, kas ir pārspējusi visus nozares rekordus. Tā ir kļuvusi par īstu fenomenu ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā.

Dubaijas šokolāde: kā radās fenomens, kas pārņēma ...

Pēdējo gadu laikā Dubaijas šokolāde ir kļuvusi par globālu sensāciju – bagātīga, lipīga un ekstravaganta šokolādes tāfelīte, kas iekarojusi miljonu sirdis un izplatījusies kā uguns pa visu pasauli.

Oriģinālā Dubaijas šokolāde tika izlaista 2022. gadā, kad tās dibinātāja Sāra Hamouda juta vēlmi radīt kaut ko unikālu, lai apmierinātu savas grūtniecības laikā radušās vēlmes.

Šokolāde pārņēma pasauli pēc tam, kad “TikTok” influencere Marija Vehera 2023. gada decembrī publicēja aizrautīgu video, kurā viņa izmēģināja šo šokolādes batoniņu savā automašīnā. Video ātri kļuva populārs, piesaistot vairāk nekā 125 miljonus skatījumu un radot lielu fanu bāzi visā pasaulē, kuri bija gatavi darīt visu, lai nobaudītu kādu gabaliņu šīs gardās šokolādes.

@mariavehera257 @fixdessertchocolatier WOW, JUST WOW!!! Can’t explain how good these are! When a chocolate, a dessert and a piece of art meet this is what you get! 🍫 "Can't Get Knafeh of it," "Mind Your Own Busicoff," and "Crazy Over Caramel." Order on Instagram Chatfood or Deliveroo and let me know what’s your FIX? Instagram : fixdessertchocolatier #asmr #foodsounds #dubai #dubaidessert ♬ оригинальный звук - mariavehera257

Šī gada sākumā intervijā "BBC" Jezens Alani, "FIX" (zīmola, kas radīja Dubaijas šokolādi) līdzīpašnieks, raksturoja starptautisko uzmanību kā “atzinīgi novērtētu un pazemīgu”. Tomēr, neskatoties uz "FIX" plāniem paplašināties globāli, tās oriģinālais “Can't Get Knafeh Of It” šokolādes batons joprojām ir pieejams tikai Apvienotajos Arābu Emirātos, liekot neatkarīgiem šokolādes ražotājiem un starptautiskiem zīmoliem mēģināt atdarināt oriģinālu un ražot savas versijas, lai apmierinātu globālo pieprasījumu. Šīs imitācijas, ko sauc arī par "Dubaijas šokolādi", ir pārpludinājušas lielveikalus visā pasaulē. Lielākie mazumtirgotāji un šokolādes ražotāji, tostarp "M&S", "Lindt", "Waitrose", "Lidl" un citi, ir izlaiduši savas versijas vai uzkrājuši ierobežotu daudzumu, kas bieži tiek ātri izpārdoti, reizēm nosakot pirkumu ierobežojumus. Šī vētra ir izraisījusi arī Dubaijas šokolādes pārdošanu par paaugstinātām cenām un garas rindas pie veikalu durvīm.

Šodien Dubaijas šokolādi var atrast visur – sākot no tiešsaistes plauktiem līdz pilnām "Lidl" veikalu ejām. Globālais pieprasījums turpina pieaugt, izraisot globālus trūkumus un starptautisku pistāciju deficītu. Lielveikali ir sākuši ierobežot Dubaijas šokolādes izplatīšanu, un cilvēki ir pieķerti, mēģinot nelikumīgi pārvadāt vērtīgos batoniņus. Kamēr daži pircēji to iegādājas tikai aiz ziņkārības un iegādājas to vienu reizi, šī tendence ir nostiprinājusi Dubaijas šokolādi kā populāru un greznu šokolādes izvēli, kas joprojām bauda spēcīgu pieprasījumu arī 2025. gadā.

"Īstā Dubaijas šokolādes panākumu atslēga slēpjas tās tekstūrā," piekrīt vadošā turku pārtikas blogere Ailina Oneja Tana. "Pistāciju krēma mīkstums ne tikai labi jūtas uz mēles, bet ir arī vizuāli pievilcīgs. Turklāt kraukšķīgā mīklas tekstūra padara desertu vēl pievilcīgāku."

"Šokolādes ar taustāmu kraukšķi, piemēram, Šveices "Toblerone" un "Ferrero Rocher", vienmēr ir labi pieprasītas tirgū," skaidro eksperte. "Tas pats attiecas uz Dubaijas šokolādi. Tikai šajā gadījumā kraukšķis iet soli tālāk, sagatavojot šokolādes batoniņu sociālajiem medijiem, piemēram, "TikTok" un "Instagram"."

Kad “TikTok” influencere Marija Vehera 2023. gadā iekodās Dubaijas šokolādē kraukšķīgās ASMR skaņas aizpildīja fonu, padarot to par skaidru sociālo mediju uzvarētāju.

"Īsta veiksme slēpjas Dubaijas šokolādes apvienojumā ar garšu, tekstūru, baudu un nostalģiju. Tā bija radīta, lai kļūtu par čempionu," saka Nabils Chehabs, šokolādes ražotāja “Maison Samadi” biznesa attīstības direktors.